اخبار داغ

بشار اسد:

آمریکا به تروریسم نیاز دارد/ اسرائیل اصل و خاستگاه تروریسم است

آمریکا به تروریسم نیاز دارد/ اسرائیل اصل و خاستگاه تروریسم است
رئیس جمهور سوریه طی سخنرانی خود در برابر پارلمان این کشور، گفت که آمریکا رابطه محکمی با تروریسم دارد و نمی‌تواند از آن بی‌نیاز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بشار الاسد»، رئیس جمهور سوریه در جلسه افتتاحیه سومین دور از مجلس الشعب (پارلمان)، درباره شرایط این کشور، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و تحولات منطقه سخنرانی کرد.

او که قرار بود بعد از ظهر امروز چهارشنبه در برابر نمایندگان جدید پارلمان سخنرانی کند، به دلیل کاهش فشار خون، مجبور شده بود، سخنرانی خود را برای ساعاتی به تعویق بیاندازد.

 

او با بیان اینکه مردم سوریه در مواجه با رسانه‌ها و ابزارهای غول‌پیکر در دوران جنگ، «آگاهی بی‌سابقه‌ای» از خود نشان دادند، اظهار داشت که این جنگ باعث نشده و نخواهد شد دولت به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نکند.

بشار اسد انتخابات پارلمانی اخیر را با توجه به شرایط کرونایی این کشور «متفاوت» دانست و گفت که به رغم این شرایط، رقابت و تحرکات ملی در صحنه انتخابات حضور داشت. او موفقیت پارلمان را در گرو داشتن ارتباط قوی با مردم و قوه مجریه دانست.

رئیس جمهور سوریه به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» نیز اشاره کرد و گفت که این تحریم‌ها جدا از اقدامات آمریکا علیه سوریه نبوده و واشنگتن هرگاه در جایی به اهداف خود نرسیده به تحریم متوسل شده است.

آمریکا به تروریسم وابسته و بدان نیاز دارد

او گفت که آمریکا به تروریست‌ها در منطقه از جمله داعش در منطقه نیاز دارد و و تحریم‌های آن در واقع، اعلام حمایت از تروریست‌هاست. بشار اسد گفت: «هرگاه تروریست‌ها در مأموریت محوّله خود شکست خوردند، آمریکا به تشدید اقدامات و تنش متوسل شده است».

رئیس جمهور سوریه در بخشی از سخنان خود به حملات و تجاوزات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به برخی از مناطق سوریه اشاره کرد و گفت که همه این اقدامات در راستای حمایت از تروریسم است، به عنوان مثال در حملات هوایی به دیرالزور، اسرائیلی‌ها خواستند تحرکات عناصر داعش را در این استان تسهیل کنند.

او پاسخ عملی و مناسب به محاصره اقتصادی سوریه از سوی ایالات متحده آمریکا را افزایش تولید و خوداکتفایی دانست و گفت که هر کسی که اندک مقداری «ملی‌گرایی» دارد، نباید به راه‌حل‌های شکست و  و تسلیم تن دهد.

اسد: همانگونه که از ارتش حمایت کردیم باید از پول ملی نیز حمایت کرد

رئیس جمهور سوریه به تأثیرات تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و اظهار داشت که این تحریم‌ها برخلاف ادعای مقامات واشنگتن، به مردم سوریه بیشترین آسیب را وارد کرده است.

او گفت که در جنگ علیه تروریسم همانگونه که در کنار ارتش ایستادیم و توانستیم دستاوردهای خوبی به دست بیاوریم، حمایت از پول ملی نیز می‌تواند باعث تقویت ارزش آن شود. اسد گفت که طرح حمایتی دولت از لیر سوریه قدیمی نیست ولی به دلیل اینکه این طرح، بخشی از نقشه جنگ است، نمی‌توان وارد جزئیات و تفاصیل آن شد.

برای مقابله با فساد، چوبه دار نیاز نیست

رئیس جمهور سوریه در مورد تلاش‌ها برای مقابله با فساد در این کشور نیز گفت که مقابله با این مسئله، نیاز به قانون دارد و قانون هم با سند و دلیل می‌تواند به فساد‌زدایی کند. او گفت: «هرگز برای مقابله با فساد، چوبه‌دار نصب نخواهد شد، بلکه باید قوانین را اصلاح کرد و مقابله عملی با فساد، ضروری است.

تشخیص دشمن صهیونیستی از ترکیه‌ اخوانی سخت شده است.

بشار اسد در ادامه از اقدامات ترکیه در سوریه انتقاد کرد و گفت که اقدامات ترکیه همانند رژیم صهیونیستی است و حتی در برخی موارد، سخت است که بین «دشمن صهیونیست» و «ترکیه اخوانچی» تمایز قائل شد.

او گفت هنگامی که دولت و ارتش سوریه وارد نبرد می‌شود بین تروریست داخلی یا خارجی و یا صهیونیستی و آمریکایی فرق قائل نمی‌شود.

رئیس جمهور سوریه از اقدامات ایران و روسیه به عنوان دوستان این کشور در طول جنگ با تروریسم تقدیر کرد: « به رغم تلاش‌ها و اقدامات صادقانه دوستان ما در ایران و سوریه برای پیشبرد ابتکار عمل‌ها، آمریکا به لطف نماینده‌اش، ترکیه و نمایندگان این دو کشور در  گفت‌وگوها[ی سوریه]، هرگونه ابتکار عمل و طرح را به "چرندیات سیاسی" تبدیل کرده‌اند. با این حال ما همچنان به گفت‌وگو و فرآیند سیاسی اعتقاد داریم».

بشار اسد رژیم صهیونیستی را اصل و خواستگاه تروریسم خواند و گفت که فلسطین هماره مسئله مهم و اصلی سیاسی خارجی سوریه خواهد بود.

جولان، متعلق به سوریه است

رئیس جمهور سوریه، جولان اشغالی سوریه بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه دانست و گفت که تصمیم یک «رژیم اشغالگر غیرقانونی» در الحاق آن به قلمرو خود، نمی‌توان آن را جدا کرده و وضعیت آن را تغییر دهد. او همچنین بر سوریه در بازگرداندن این منطقه به حاکمیت این کشور تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه