اخبار داغ

حال و روز بازار غذاهای لاکچری در ایام کرونا؛

کرونا برای همه؛ درمان برای لاکچری‌ها/ وقتی نیازمندان تنها باید چشم به راه نیکوکاران باشند

کرونا برای همه؛ درمان برای لاکچری‌ها/ وقتی نیازمندان تنها باید چشم به راه نیکوکاران باشند
اگرچه کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد و همه را درگیر کرده اما روزهای کرونایی برای افراد ضعیف و غنی در جامعه خیلی متفاوت سپری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، شش ماه از شیوع کرونا در کشور می گذرد، ویروسی که پیر و جوان، بزرگ و کوچک نمی شناسد و با کوچکترین عدم رعایت نکات بهداشتی، افراد را مبتلا می کند و گاهی تا گرفتن جان انسان ها می ایستد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر متاسفانه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، ویروسی که همچنان با سرعت بالا شیوع پیدا می کند.

,

کرونا نه تنها سلامتی افراد، بلکه در همه بخش ها زخم هایی را ایجاد کرد به طوری که رد پای منحوس بودن کرونا را می توان در کسادی بسیاری از کسب و کارها در بخش اقتصاد مشاهده کرد، معیشت بسیاری از خانوارها با کرونا تنگ تر شد و زندگی، روی سخت تر خود را به آنها نشان داد.

,

 

,

زخم عمیق کرونا بر معیشت مردم

, زخم عمیق کرونا بر معیشت مردم, زخم عمیق کرونا بر معیشت مردم,

اگرچه در این مدت قرنطینه خانگی بسیاری از خانوارها امید آفرین بود اما در آن سوی شهر عده ای کسب و کارشان تعطیل و زخم کرونا بر زندگیشان عمیق تر می شد و ترجیح می دادند برای تهیه یک لقمه نان برای خانواده، در معرض خطر قرار گیرند.

,

در همان روزهای اول این بیماری توصیه های تغذیه ای از قبیل استفاده پروتئین، میوه و سبزی تازه، خشکبار، آبمیوه و سایر خوراکی ها مطرح شد اما برخی واقعا توان خرید بسیاری از این تغذیه ها و خوراکی ها را نداشته و همه توانشان تهیه نان شب برای خانواده بود.

,

در کنار این همه مشکل، گرانی اقلام پا به پای دلار و طلا بالا می رود به طوری که یک قلم کالا، در طی دو روز، یک نرخ را ندارد و همین زندگی را برای قشر ضعیف سخت تر کرده است.

,

از تغذیه‌های لاکچری تا نبود یک لقمه نان

, از تغذیه‌های لاکچری تا نبود یک لقمه نان, از تغذیه‌های لاکچری تا نبود یک لقمه نان,

برخی از مبتلایان به کرونا در اینستاگرام، پست هایی از خوراکی هایی که بسیار لاکچری بوده و مصرف می کردند را در صفحه های خود قرار داده بودند و در این پست ها به عنوان توصیه بیماران کرونایی می گفتند که مبتلایان برای بهبود میکس آناناس و موز، دم نوش های مختلف، خوردن خشکبار مانند پسته، خوردن چندین لیوان آبمیوه طبیعی، مصرف روزانه غذاهای کبابی و گوشتی را در برنامه غذایی قرار دهند تا سریعتر بتوانند بهبود یابند.

,

این حکایت روزهای بیماران غنی است که از خوراکی های لاکچری برای افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند، اما کم نیستند افرادی که به این بیماری مبتلا شده و حتی توان خرید یک نوع میوه را هم ندارند.

,

در این روزهایی که قیمت میوه های تابستانی بسیار گران است، خانواده های زیادی بیمار کرونایی بستری در خانه دارند اما واقعا توان خرید میوه ها را ندارند، تلاش دارند تا حداقل بتوانند یک وعده غذایی را برای بیمار مبتلا به کرونا تهیه کنند.

,

مواسات، اوج نیکوکاری در ایام کرونا

, مواسات، اوج نیکوکاری در ایام کرونا, مواسات، اوج نیکوکاری در ایام کرونا,

طبقات ضعیف جامعه در این روزها حمایت بیشتری را نیاز دارند که از همان روزهای نخست شیوع کرونا، کمک های مومنانه، درسی از همدلی بود که در سراسر کشور آغاز شد و نیکوکاران و خیرین برای دستگیری از نیازمندان در این روزهای بحرانی همه توان خود را به کار گرفتند تا با تهیه و توزیع بسته های غذایی، باری از روی دوش نیازمندان در این روزهای سخت بردارند.

,

با شیوع کرونا کمک ها از هر نوع و شکلی دیده شد، تهیه و توزیع بسته های غذایی، پرداخت های نقدی به برخی از خانوارهای نیازمند، تهیه و توزیع آبمیوه های طبیعی برای بیماران کرونایی، خرید اقلام مورد نیاز خانواده های مبتلا به کرونا توسط جهادگران، همه و همه با هدف کمک به قشر ضعیف جامعه انجام شد و این طرح همدلی و مواسات همچنان ادامه دارد.

,

جمله معروف بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، در این روزهای کرونایی در کشور به اوج خود رسیده است، کمک ها تنها مواد غذایی نیست، نذر ماسک و توزیع اقلام بهداشتی به نیازمندان از دیگر اقدامات نیکوکاران است که از دل و جان برای کمک به هم نوع تلاش می کنند.

,

نیکوکاران و خیرین در بسته های مواد غذایی مواد پروتئینی، برنج و سایر اقلام را تهیه و به دست نیازمندان می رسانند تا در این روزهای سیاه کرونا، برای معیشتشان بتوانند اقدامی کنند.

,

میوه های لاکچری در بهبود کرونا نقشی ندارد

, میوه های لاکچری در بهبود کرونا نقشی ندارد, میوه های لاکچری در بهبود کرونا نقشی ندارد,

مهناز مردانی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به نقش تغذیه در کرونا اظهار داشت: استفاده از میوه های لوکس و لاکچری در پیشگیری و بهبود کرونا نقشی ندارد و مهم این است که افراد روزانه از همه گروه های غذایی خصوصا میوه ها و سبزیجات و پروتئین استفاده کنند.

,

وی افزود: در پیشگیری و بهبود توصیه می شود که افراد روزانه از میوه و سبزی تازه استفاده کنند چرا که مقدار قابل توجهی ویتامین سی در ساختار این دسته ها وجود دارد که این ویتامین ها سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

,

مردانی تصریح کرد: همه میوه ها و سبزی تازه سرشار از ویتامین سی هستند ولی نکته مهم این است که فرد باید روزی دو تا چهار سهم میوه و حداقل سه تا پنج سهم از سبزیجات استفاده کند، منظور از سبزیجات فقط سبزی خوردن نیست بلکه گوجه فرنگی، خیار، کاهو و کلم نیز در دسته سبزیجات قرار دارند.

,

سبزیجات، افزایش دهنده مقاومت بدن

, سبزیجات، افزایش دهنده مقاومت بدن, سبزیجات، افزایش دهنده مقاومت بدن,

این متخصص تغذیه گفت: همچنین از بین سبزی ها هویچ، فلفل دلمه ای  و اسفناج به دلیل این که پیش ساز ویتامین آ را دارند وقتی وارد بدن می شوند سبب افزایش مقاومت بدن خواهند شد.

,

وی با اشاره به این که مصرف پروتئین کافی در این ایام ضروری است افزود: پروتئین باید به اندازه کافی وارد بدن شود، فرقی نمی کند پروتئین گیاهی مانند حبوبات، غلات یا انوع مغزهایی مثل پسته و گردو و بادم باشد و یا اینکه پروتئین های حیوانی استفاده شود اما اگر پروتئین حیوانی است باید چربی های آن گرفته شود چرا که اسیدهای چرب اشباع  وقتی وارد بدن شود سبب می شود فاکتورهای التهابی در بدن افزایش یابد و وضعیت بیمار وخیم تر می گردد.

,

مردانی عنوان کرد: بهتر است از روغن های مایع، کنجد و زیتون استفاده شود که سبب می شود تا فاکتورهای التهابی در بدن کم شود و توصیه می شود غذاهای سرخ کردنی کمتر استفاده شود.

,

بیماران کرونایی روزانه ۱۲ لیوان مایعات مصرف کنند

, بیماران کرونایی روزانه ۱۲ لیوان مایعات مصرف کنند, بیماران کرونایی روزانه ۱۲ لیوان مایعات مصرف کنند,

متخصص تغذیه استفاده روزانه ۱۲ لیوان مایعات برای بیماران کرونایی را الزامی دانست و افزود: مصرف مایعات در این ایام ضروری بوده که بهتر است مایعات گرم باشند و یا آبمیوه هایی مانند آب هویچ و سیب که طبیعی باشند و روزانه باید ۱۲ لیوان فرد مبتلا مصرف کند تا بدن دچار کم آبی نشود.

,

وی بیان کرد: همچنین در وعده های غذایی بهتر است انواع سوپ ها تهیه و استفاده شود چرا که سوپ ها کمک می کنند تا بدن فرد بیمار دچار کم آبی نشود.

,

مردانی با اشاره به غذاهای کبابی گفت: اگر قرار است پروتئین به صورت کباب شده مصرف شود باید به صورت ملایم آماده شود و در صورتی که سوخته و یا خام باشد اثرات نامطلوبی را به دنبال دارد که ترجیحا بهتر است پروتئین ها به صورت کاملا پخته شده تهیه و استفاده شود.

,

این روزها اگر چه تلخ است اما می گذرد و تنها همدلی و کار خیر نیکوکارانی می ماند که در این روزها یاریگر نیازمندان هستند و علاوه بر بسته های مواد غذایی، غذای گرم را تهیه و در بین آنها توزیع می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه