اخبار داغ

گرانی همچنان می‌تازد؛

جای خالی «تنظیم بازار» در روزهای کرونایی/ سفره‌ای که هر روز کوچکتر می‌شود

جای خالی «تنظیم بازار» در روزهای کرونایی/ سفره‌ای که هر روز کوچکتر می‌شود
بازار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم در این روزهای کرونایی با نوسان و افزایش بی ضابطه قیمت روبه‌رو شده که به هیچ وجه منصفانه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، چند ماهی است که ویروس منحوس کرونا میهمان کشور ماه بوده و علاوه بر هزاران نفر از مردم کشور را مبتلا کرده، آسیب هایی را نیز به لحاظ اقتصادی به خانوارها و به برخی مشاغل وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

اما در کنار این ویروس منحوس و در شرایطی که وضعیت اشتغال و درآمد مردم تحت تاثیر این ویروس قابل قبول نیست، بازار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم از جمله لبنیات، برنج، روغن، حبوبات و غیره نیز با نوسان و افزایش بی ضابطه قیمت روبه‌رو شده که به هیچ وجه منصفانه نیست.

,

با گشتی در بازار به راحتی می توان فهمید که قیمت برخی کالاها از یک مغازه به مغازه دیگر متفاوت بوده و کمتر کالایی نیز است که افزایش قیمت نداشته باشد و در واقع گرانی با زندگی این روزهای ما  عجین شده است.

,

همیشه هم وقتی صحبت از گرانی‌، افزایش بی ضابطه قیمت و رسیدگی به نوسانات قیمت در بازار می شود، از نظارت بر بازار و قیمت‌گذاری از سوی برخی سازمان ها مانند اصناف و اداره صمت سخن به میان می آید موضوعی که برخی شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ما بارها آن را مطرح کرده و خواستار نظارت بیشتر بر بازار و رسیدگی به افزایش بی ضابطه قیمت شدند.

,

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت عید سعید قربان داشتند، با اشاره به گرانی‌ها و مشکلات جدی خانوارها در تأمین معیشت، گفتند: کارهای لازم برای رفع این مشکلات را در جلسات خصوصی با مسئولان از جمله آقای رئیس‌جمهور مطرح کرده‌ایم و باز هم به دستگاههای مسئول تأکید می‌کنیم.

,

ایشان مسئله فوری در بخش اقتصاد را «مهار نوسان قیمت‌ها، ایجاد ثبات در بازار و حفظ ارزش پولی ملی»  و افزودند: این حالتِ هر روز یک قیمت برای اجناس و افسار پاره کردن قیمت ارز برای کشور مضر است و افراد آشنا به مدیریت‌های اجرایی معتقدند که این مسئله با برخورد دستگاه‌های اجرایی و در مواردی دستگاه قضایی قابل‌مهار است.

,

 

,

سفره مردم کوچک شده است

, سفره مردم کوچک شده است, سفره مردم کوچک شده است,

در این زمینه مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در  گفت و گویی که با پارسینه داشت، با تاکید بر لزوم توجه به رفاه و معیشت مردم و با انتقاد از تحقق نیافات شعار دولت در این زمینه، گفت: بنا بود دولت سفره مردم را رنگین کند،  اما متاسفانه اینگونه نشده و سفره مردم حتی کوچک شده است.

,

وی با بیان اینکه دولت جایی برای دفاع نگذاشته است ، افزود: بخاطر مردم و ایران عزیز با دولت تعامل می کنیم و تلاش می کنیم تا برای مردم رفاه به ارمغان آورده و مشکلات اقتصادی را  برطرف کنیم.

,

عیسی زاده با اشاره به اینکه حق قانونی نمایندگان است که از وزرا در موارد گوناگون سوال داشته باشند و تذکر دهند، اظهار کرد:نمایندگان از این حق خود نخواهند گذشت و وزرا هم باید به موضوعات مختلفی که مطرح می شود، پاسخگو باشند که چرا اینگونه شده است.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در داخل کشور از ظرفیت فراوانی برخورداریم که باید از آن استفاده شود، تصریح کرد: با نگاه به داخل کشور و با اقتدار می توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم، همانطور که در زمینه موشکی و دفاعی قدرت و اقتدار خود را به رخ دشمنان می کشیم.

,

 

,

تشکیل سه هزار و ۸۸۶ فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی

, تشکیل سه هزار و ۸۸۶ فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی, تشکیل سه هزار و ۸۸۶, فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی,

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در این زمینه با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند،گفت: در پنج ماهه امسال از ۸۶ هزار و ۷۲۲ بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی، سه هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد

,

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی وی به مهمترین اقدامات معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان از ابتدای سالجاری تا ۱۴ مرداد ماه اشاره و اظهار داشت: از ۸۶ هزار و ۷۲۲ بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی سه هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد.

,

غلامرضا بابایی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه را ۴۱۴ میلیارد ریال است، افزود: تعداد یک هزار و ۸۳۴ مورد پرونده مربوط به خرده‌فروشان، ۱۸۹ پرونده متشکله مربوط به عمده‌فروشان و همچنین ۵۰۱ مورد مربوط به شرکت‌های خدماتی بوده است.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به تعداد شکایت‌های واصله از سوی مردم و نتایج آنها اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه امسال از کل گزارشات دریافتی ۶۰۹ مورد مربوط به گزارش مردمی، ۹۰۶ مورد ناظران افتخاری بوده که از کل گزارشات دریافتی تعداد یک هزار و ۱۱۸ مورد کالایی و تعداد ۳۲۷ مورد خدماتی بوده است.

,

وی با اشاره به بازرسی از چهار هزار و ۶۴۶ واحد صنفی و تولیدی مصالح ساختمانی و تشکیل بیش از ۲۲۴ پرونده متخلف خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در پی اجرای طرح نظارتی و بررسی دقیق عملکرد واحد‌های تولید و توزیع کننده انواع مصالح ساختمانی، با هماهنگی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف انجام شد.

,

بابایی به ‌عملکرد پرونده های ارزی نیز اشاره کرد و گفت: از بررسی ۲۵ فقره پرونده ارزی، ۱۰ فقره از آنها با تخلف عدم اجرای تعهدات منجر به تکمیل پرونده به ارزش ۲۷۷ میلیارد ریال شده و جهت رسیدگی پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌اند.

,

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت از سه هزار و ۲۶۳ واحد اقلام بهداشتی بازرسی به عمل آمده که ۱۴۵ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال شده و جهت رسیدگی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

,

 

,

نظارت و  برخورد قاطع با سودجویان؛ راه حل گرانی‌های غیراصولی

, نظارت و  برخورد قاطع با سودجویان؛ راه حل گرانی‌های غیراصولی, نظارت و  برخورد قاطع با سودجویان؛ راه حل گرانی‌های غیراصولی,

پرواضح است که نقش نظارت در جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی برخی سودجویان از شرایط تحریمی و اقتصادی کشور بسیار پر رنگ بوده و قانون‌گذار مشخص کرده که این وظیفه بر عهده چه کسی و کدام سازمان ها است.

,

اگر این وظیفه‌ نظارتی کم‌فروغ شده و با تخلفات صورت گرفته در این زمینه برخورد مناسب و بازدارنده انجام نشود عرصه برای جولان دلالان و سوداگران فراهم خواهد شد و تعادل قیمتی در بازار به‌هم‌ریخته و مصرف‌کننده نهایی برای تهیه‌ی اقلام اساسی در تنگنا و فشار قرار خواهد گرفت و لازم و ضروری است متولیان امر بر بازار نظارت مستمر و دقیق داشته و با افزایش نظارت ها جلوی این گرانی ها را بگیرد و از سوی دیگر متولیان باید با دلالان و سودجویان برخورد قاطعی داشته باشند تا مردم هر روز دغدغه و نگرانی افزایش قیمت کالاها بخصوص مایحتاج ضروری زندگی خود را نداشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه