اخبار داغ

بررسی مشکلات گل فروشان مشهدی؛

75 درصد از تولیدات گل در مشهد دور ریخته می‌شود/ دولت حمایت نکند تولیدکننده‌ای باقی نمی‌ماند

75 درصد از تولیدات گل در مشهد دور ریخته می‌شود/ دولت حمایت نکند تولیدکننده‌ای باقی نمی‌ماند
علیان گفت: فروش گل ارتباط مستقیمی با میزان مراودات شهروندان و فعالیت باغ‌ها، رستوران‌ها و تالارها دارد لذا به دلیل کسادی بازار، حدود 75 درصد از تولیدات گل در مشهد دور ریخته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حدود 6 ماهی از شیوع ویروس منحوس کرونا در مشهد و خراسان رضوی می‌گذرد، ویروسی که باعث تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از صنوف در مشهد الرضا شد. محمد رضایی، یکی از فروشندگان گل در مشهد با ارسال پیامی به سامانه دریافت پام مردمی صبح توس از مشکلات این صنف می‌گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رضایی گفت: از اسفند ماه سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا تقریباً فروش ما گل‌فروشی‌ها یک چهارم شده اما صاحب مغازه و پول کارگر و بقیه هزینه‌های ما روز به روز بالا می‌رود. بسیاری از همکاران من در این صنف در حال ورشکستگی یا تعطیلی کامل هستند و از طرف دیگر هیچ‌کس فریادرس ما نیست.

,

, ,

محمود علیان، رئیس اتحادیه گل‌فروشان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا در مشهد شاهد تعطیلی مراسم عروسی و عزا بوده‌ایم؛ از طرف دیگر فروش گل به شدت پایین آمده است به صورتی که فروش گل‌فروشان و تولیدکنندگان گل نسبت به میزان مشابه سال گذشته، حدود یک چهارم شده است.

,

وی با بیان اینکه فروش گل ارتباط مستقیمی با میزان مراودات شهروندان و فعالیت باغ‌ها، رستوران‌ها و تالارها دارد، افزود: بیشترین ضرر را در این مدت تولیدکنندگان گل کرده‌اند به صورتی تولیدکنندگان مجبور شده‌اند به دلیل کسادی بازار، حدود 75 درصد از تولیدات گل خود را دور بریزند.

,

, ,

علیان تصریح کرد: متأسفانه طی این 6 ماه که تولیدکنندگان و فروشندگان گل با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده‌اند، شاهد کمترین حمایت‌ها از سوی دولت بوده‌ایم و حتی کمتر تولیدکننده گل استان رغبتی به دریافت وام از سوی دولت نشان داده‌اند زیرا مبالغ آن بسیار پایین است و از طرف دیگر تولیدکننده ما توان باز پس دادن اقساط آن را هم ندارد.

,

رئیس اتحادیه گل‌فروشان مشهد خاطر نشان کرد: طبق توافقی که با اداره مالیات صورت گرفته است بنا شد تا واحدهای صنفی که سال گذشته تا 5 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کردند امسال تنها 4 درصد مبالغ مالیات آن‌ها افزوده شده و واحدهای صنفی که سال گذشته تا 10 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کردند امسال تنها 8 درصد مبالغ مالیات آن‌ها افزوده شده و مالیات بالای 10 میلیون تومان شامل افزایش 12 درصدی شده که این میزان باز هم زیاد است.

,

وی از خسارت میلیاردی به تولیدکنندگان و فروشندگان گل در مشهد خبر داد و گفت: اگر روند به همین صورت پیش برود در آینده‌ای نه‌چندان دور تمامی تولیدکنندگان گل ما مجبور به تعطیلی واحد تولدی خود می‌کنند و زمانی که شرایط کرونایی برطرف شود دیگر تولیدکننده گلی وجود نخواهد داشت.

,

علیان بیان کرد: امیدواریم با حمایت دستگاه‌های دولتی بتوانیم از این برهه زمانی عبور کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه