اخبار داغ

با شادیِ فرزندتان شوید؛

ورزش و معجزه آن در هوش و عملکرد مغز کودکان

ورزش و معجزه آن در هوش و عملکرد مغز کودکان
همه بچه ها از بازی کردن لذت می برند و از اینکه لحظات شادی را با والدین خود بگذرانند احساس خوبی را خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"تیتریکاگر می خواهید در روزهای طولانی و داغ تابستان اوقات خوشی را برای کودکانتان فراهم کنید پس دست به کار شوید با وجود ویروس کرونا و مشکلاتی که ما را درگیر خود کرده است و شیوع آن در جهان ، پس وظیفه سرگرمی و نشاط فرزندانمان فقط و فقط به عهده ما والدین می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک, تیتریک,
شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که کودکتان را در هیچ کلاسی ثبت نام نکرده اید تا از خطر بیماری کرونا در امان بماند ؛ پس توصیه می کنیم که با صرف کمی وقت و حوصله همراه کودک شوید و با او به نرمش و جست و خیز بپردازید می توانید در هنگام این کار موسیقی مناسبی را هم پخش کنید تا به عملکرد بهتر شما کمک کند .بازی هایی مثل طناب بازی و بشین و پاشو و... برای کودکان جالب بوده و تمرکز آنها را در انجام کارها افزایش می دهد.
,
 
,
کودکان با ورزش کردن و تحرک هر چه بیشتر مهارت های تعادل ،انعطاف پذیری و هماهنگی را  در اعضای خود بالا می برند ، با ورزش استرس و نگرانی در آنها کاهش یافته و در برقراری ارتباط با اطرافیان موفق تر خواهند بود.همچنین تحرک و ورزش  می تواند هوش و عملکرد مغز کودک را بهبود بخشد.
,
 
,
 

در ادامه شما را با سرگرمی ها و بازی هایی آشنا می کنیم که با تحرک همراه بوده و اگر موسیقی هم در کنارش استفاده کنیم حتما شادی و هیجان را در چهره کودکانمان خواهیم دید.

,
 
, ,

در ادامه شما را با سرگرمی ها و بازی هایی آشنا می کنیم که با تحرک همراه بوده و اگر موسیقی هم در کنارش استفاده کنیم حتما شادی و هیجان را در چهره کودکانمان خواهیم دید.

,
از جمله این بازی ها بازی صندلی است که جالب بوده و شما به همراه بقیه افراد خانه به دور صندلی هایی که یکی کمتر از تعداد افراد است می چرخید و هر وقت موسیقی قطع شود کسی که سر پا می ماند از بازی کنار می رود و بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که که یک نفر باقی بماند و برنده اعلام می شود، این بازی با شادی و خنده همراه بوده و کودک را به تحرک وامی دارد.
,
 
,
,
, ,
بازی زیگزاگ از آن دسته بازی های ساده ای است که به راحتی در خانه قابل انجام بوده و با استفاده از چند بالش که آنها را در مسیری مستقیم و با فاصله گذاشته اید صورت می گیرد ؛در ابتدا باید به کودک بیاموزید که از بین بالش ها به صورت زیگزاگی حرکت کنند و همانطور به عقب برگردند .برای تنوع می توانید از کودک بخواهید که مسیر را بر روی پنجه ها طی کند ؛ این بازی برای کودکان سنین 3-6 سال مناسب می باشد و هماهنگی بین چشم و پاها و فعالیت مغز را در کودکان در پی دارد . این بازی به بهبود ادراک فضایی کودک کمک می کند .
,
 
,
بازی مانع از آن بازی هایی است که کودک با دویدن و پریدن از موانع حس خوشایندی را خواهد داشت که شما با استفاده از بالش هایی موانعی را به صورت ردیفی می چینیم و کودک از آنها می پرد . این بازی بهبود سیستم تنفسی ، تخلیه انرژی ، تقویت و استقامت و قدرت عضلات پا را در پی دارد .
,
  
,
, ,
 
تنها در صورتی می توانید کودک را به این بازی ها علاقه مند کنید که خود نیز با آنها بازی کنید و در حین انجام حرکات او را تشویق نموده و هیجان را در او افزایش بدهید .همه بچه ها از بازی کردن لذت می برند و از اینکه لحظات شادی را با والدین خود بگذرانند احساس خوبی را خواهند داشت و همین احساس خوب در بازی منجر به ارتباط مناسب بین فرزند و والدین می گردد.
,
,
 
,
اگر خانه شما حیاط دارد یا اینکه در خانه آجر های یوگا دارید از این بازی قافل نشوید راه رفتن از روی اجرهایی که به فاصله مناسبی چیده شده اند و ایجاد تعادل در آجر آخر، برای برداشتن توپی که درون حلقه یا سبدی می باشد و در انتها کودکی که توپ های بیشتری را جمع کند برنده خواهد بود . کودک باید بتواند روی آجر بنشیند و بدون اینکه بیفتد توپ را بردارد ، این بازی تمرکز و تعادل کودک را افزایش می دهد و بسیار برای او مفید است.
,
 
,
,
, ,
تمامی این بازی ها و سرگرمی ها کودکان را به فعالیت تشویق می کند و شادی و نشاط را برایشان به ارمغان می آورد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه