اخبار داغ

آخرین آمارهای جهانی کرونا؛

فوت بیش از ۷۴۷ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹

فوت بیش از ۷۴۷ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹
براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

,

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

,

از میان شش میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۱۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۰۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

,

همچنین از ۱۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

,

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

,

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

,

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

,

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

,

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۰۲ مبتلا، ۱۶۹ هزار و ۱۳۱ قربانی

,

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ قربانی

,

۳. هند دو میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۴۷ هزار و ۱۳۸ قربانی

,

 ۴. روسیه ۹۰۲ هزار و ۷۰۱ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۲۶۰ قربانی

,

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۸ هزار و ۹۱۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۰ قربانی

,

 ۶. پرو ۴۹۸ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۲۱ هزار و ۷۱۳ قربانی

,

 ۷. مکزیک ۴۹۸ هزار و ۳۸۰ مبتلا، ۵۴ هزار و ۶۶۶ قربانی

,

۸. کلمبیا ۴۲۲ هزار و ۵۱۹ مبتلا، ۱۳ هزار و ۸۳۷ قربانی

,

۹. شیلی ۳۷۸ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۰۵ قربانی

,

۱۰. اسپانیا ۳۷۶ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۷۹ قربانی

,

پس از آن ایران با ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۹۸۸ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

,

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۳ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۳ هزار و ۳۷ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۹۲۱ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۸ هزار و ۵۷۴ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ترکیه با ۲۴۴ هزار و ۳۹۲ مبتلا، آلمان با ۲۲۰ هزار و ۸۵۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۶ هزار و ۶۹۶ مبتلا، عراق با ۱۶۰ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فیلیپین با ۱۴۳ هزار و ۷۴۹ مبتلا، اندونزی با ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۸۴۴ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۹۳۸ و قزاقستان با ۱۰۱ هزار و ۳۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

,

همچنین اکوادور با ۹۷ هزار و ۱۱۰ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۹۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۵ هزار و ۷۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۸ هزار و ۱۵۱ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۵۶ مبتلا، اوکراین با ۸۴ هزار و ۵۴۸  مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۴۵۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۲۹۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۲ هزار و ۲۲۴ مبتلا، پاناما با ۷۷ هزار و ۳۷۷ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۶۴۷ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۷۸۵ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۱۰۲ مبتلا، رومانی با ۶۵ هزار و ۱۷۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۳ هزار و ۲۱۲ مبتلا، هلند با ۶۰ هزار و ۶۲۷ مبتلا، گواتمالا با ۵۹ هزار و ۸۹ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۹۵ مبتلا، لهستان با ۵۳ هزار و ۶۷۶ مبتلا و پرتغال با ۵۳ هزار و ۲۲۳ مبتلا، ژاپن با ۵۰ هزار و ۲۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

,

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه