اخبار داغ

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان مطرح کرد؛

صنایع کوچک ناتوان در بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد/ بحران اقتصادی ۲۹ درصد از واحدهای تولیدی کرمان را تعطیل کرد

صنایع کوچک ناتوان در بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد/ بحران اقتصادی ۲۹ درصد از واحدهای تولیدی کرمان را تعطیل کرد
مهدی حسینی نژاد گفت: هم اکنون ۲۹ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان به دلیل شرایط و بحران های پیش رو ناشی از مسائل اقتصادی تعطیل، ۴۱ درصد با ظرفیت پایین نیمه فعال بوده و حدود ۳۰ درصد از واحدها نیز با تمام توان فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با مشکلات صنایع کوچک در استان کرمان گفت: در استان کرمان هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی فعالیت می کنند که این صنایع در قالب سه محور واحدهای تعطیل، نیمه فعال و فعال عارضه یابی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بحران اقتصادی ۲۹ درصد از واحدهای تولیدی کرمان را تعطیل کرد

, بحران اقتصادی ۲۹ درصد از واحدهای تولیدی کرمان را تعطیل کرد, بحران اقتصادی ۲۹ درصد از واحدهای تولیدی کرمان را تعطیل کرد,

وی با اشاره به فعالیت ۴۴ ناحیه شهرک صنعتی در استان کرمان افزود: هم اکنون ۲۹ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان به دلیل شرایط و بحران های پیش رو ناشی از مسائل اقتصادی تعطیل، ۴۱ درصد با ظرفیت پایین نیمه فعال بوده و حدود ۳۰ درصد از واحدها نیز با تمام توان فعالیت می کنند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان بیان کرد: هفتصد واحد صنعتی در شهر کرمان، در سه شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند، واحدهای تولیدی استان ۱۸.۸ درصد از GDP استان را به خود اختصاص داده اند و در نظر داریم که تا پایان برنامه ششم توسعه این سهم به حدود ۲۶ درصد برسد.

,

حسینی نژاد در ارتباط با روند بروکراسی های اداری در صدور مجوزها، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل مقررات و ضوابط تعریف شده در سطح ملی، روند صدور مجوزها به دلیل بروکراسی های اداری، کمی طولانی است و بیشتر زمان بری نیز در بحث استعلامات است و به طور متوسط سرمایه گذار در استان کرمان ۶ ماه درگیر فرآیند صدور مجوزها می شود.

,

وی با اشاره به اینکه این بروکرواسی های اداری سبب شده رتبه کسب و کار کشور در دنیا و کشور مناسب نباشد، ادامه داد: در راستای کاهش بروکراسی های اداری، مسئله راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی را با واگذاری به اتاق بازرگانی پیگیری کرده ایم.

,

پنجره واحد الکترونیکی گشایشی موثر برای کاهش بروکراسی های ادارای

, پنجره واحد الکترونیکی گشایشی موثر برای کاهش بروکراسی های ادارای, پنجره واحد الکترونیکی گشایشی موثر برای کاهش بروکراسی های ادارای,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ابراز کرد: برای کاهش زمان صدور استعلام و مجوزها به دنبال تعریف لکه های سرمایه گذاری هستیم (زمین هایی که استعلامات آنها از قبل گرفته شده است) تا سرمایه گذار به جای آنکه درگیر این استعلامات شود از قبل مکان هایی که مورد تایید تمامی نهادهای مربوطه است را تعیین و نهایتا ظرف مدت ۱۵ روز مجوزهای خود را دریافت کند.

,

حسینی نژاد با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان امسال پنجره واحد الکترونیکی به صورت پایلوت در استان کرمان راه اندازی شود، تصریح کرد: در درون سازمان نیز بحث تفویض اختیارات به تشکل های زیر مجموعه این سازمان از جمله خانه صنعت، معدن، اتاق بازرگانی و نظام مهندسی معادن را داریم تا بتوانیم زمان صدور مجوزها را کاهش دهیم.

,

وی یادآور شد: در راستای حمایت های پولی و مالی صنایع خرد در استان کرمان، واحدهای صنفی پرداخت تسهیلات سامانه کار را با نرخ سود ۱۲ درصد از ۶ تا ۱۶ میلیون تومان و بر اساس تعداد افرادی که درون این واحد صنفی مشغول به فعالیت بوده و برای واحدهای صنعتی تسهیلات تبصره ۱۸ با سود ۱۸ درصد را در نظر گرفته ایم.

,

صنایع کوچک ناتوان در بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد

, صنایع کوچک ناتوان در بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد, صنایع کوچک ناتوان در بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با انتقاد از سود بالای تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: پرداخت تسیلات به صنایع با سود ۱۸ درصد در این شرایط سخت اقتصادی رقم بالایی است ضمن آنکه متاسفانه این پرداخت تسهیلات توسط سیستم بانکی در زمان خودش انجام نمی شود این در حالی است که زمان پرداخت این تسهیلات به واحدها خیلی مهم است که متاسفانه عملیاتی نمی شود.

,

حسینی نژاد با اشاره به اینکه علاوه بر استفاده از ظرفیت های ملی، به دنبال بهره گیری از پتانسیل های موجود در استان برای پرداخت تسهیلات با سود کمتر به واحدهای صنعتی هستیم، ابراز کرد: با کمک پتانسیل های استان و شورای معادن، طرحی را پیش می بریم که در قالب این طرح از محل گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ استان در بانک ها، پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد را به واحدهای صنعتی داشته باشیم که این طرح هم اکنون با یکی از بانک ها در مراحل نهایی بوده و به زودی پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از این مسیر با سود ۱۲ درصد میسر خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط جنگی و جنگ اقتصادی هستیم و بانک ها باید کمک بیشتری به واحدهای تولیدی ما داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه ۴۳ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان مشکل بازار دارند که در این زمینه نیز با استفاده از ظرفیت های خود استان، به دنبال حل این مشکل هستیم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی استان نیازهای خود را از واحدهای کوچک داخل استان خریداری کنند، این الگو را از سال قبل در استان آغاز شده به طوری که ۱۰۰ واحد تولیدی کوچک استان را به شرکت مس سرچشمه متصل کرده و در سال جاری این تعداد به ۳۰۰ واحدی صنعتی و تولیدی دیگر که با مشکل بازار روبرو هستند، می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه