اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد؛

اجرای طرح مواسات و همدلی حسینی برای حمایت از محرومان در البرز

اجرای طرح مواسات و همدلی حسینی برای حمایت از محرومان در البرز
حجت الاسلام مهدی ولائی برحق گفت: ماه مبارک رمضان و رزمایش مواسات و همدلی شاهد حضور متفاوت مردم در هیات ها، مساجد و ... بودیم و امیدواریم از سومین مرحله این پویش که در ماه محرم برگزار می شود بتوانیم سربلند خارج شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در آستانه ماه محرم به ظرفیت بی بدیل تبلیغات و اطلاع رسانی در استان اشاره کرد و در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: در حوزه رصد و گفتمان سازی، فرصت های بزرگی می تواند در اختیار فعالان عرصه فرهنگی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام مهدی ولائی برحق با اشاره به اینکه بزرگ یا کوچک کردن مشکلات موضوعی است که می تواند جریان متفاوتی را در اذهان مردم و مسئولین جامعه ایجاد کند، افزود: تنوع ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی به گونه ای است که باید زیرمجموعه ای از گروه ها را در اختیار داشته باشد.
,
 
,
وی به فعالیت 4 هزار هیات، مسجد، کانون و ... به عنوان زیرمجموعه سازمان تبلیغات اشاره کرد و اظهار داشت: این ظرفیت مردمی بزرگ، بی بدیل بوده و تا دورترین نقطه های استان البرز را نیز در بر می گیرد اما  حاکمیت در حوزه های راهبردی این هیات ها ورود می کند و بسیار تاثیرگذار است.
,
 
,
ولایی برحق با اشاره به اینکه عملکرد هیات ها در زمینه مواسات و همدلی کرونا به اذعان دوست و دشمن زبان زد بود، تصریح کرد: این ظرفیت های مردمی بار دیگر ثابت کردند که می توانند همانند ادوار گذشته انقلاب وارد عرصه همدلی شده و آسیب های اجتماعی و مشکلات را حل کنند.
,
 
,
وی گفت: ماه مبارک رمضان و رزمایش مواسات و همدلی شاهد حضور متفاوت مردم در هیات ها، مساجد و ... بودیم و امیدواریم از سومین مرحله این پویش که در ماه محرم برگزار می شود بتوانیم سربلند خارج شویم، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا هیات های مذهبی پیوست رسانه ای مناسب دارند و ناب ترین فعالان فرهنگی در حوزه عزاداری مجازی محرم ورود کرده اند.
,
 
,
ولایی بر حق با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی در ماه محرم بار جریان سازی ارزشی ایران اسلامی را بر عهده دارند، افزود: شعار امسال هیات های مذهبی عرض ارادت و حفظ سلامت است، زیرا همان نیروهای ارزشی حوزه فرهنگ که پیش از این در  پخش سبد کالا، گندزدایی کرونایی،  تغسیل و تدفین و خدمت در بیمارستان ها فعالیت داشته اند، عهده دار برپایی مراسمات محرم هستند.
,
 
,
وی اظهار داشت: برگزاری تمامی هیات ها موجب جلوگیری از تراکم جمعیت در برخی مناطق خاص خواهد شد و با توجه به اینکه همچنان البرز با ویروس کرونا مواجه است مراسمات در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود اما همیاران سلامت معرفی شده توسط هر هیات، به موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی ورود می کنند.
,
 
,
ولایی برحق با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، برپایی دسته های عزاداری ممنوع شده است، تصریح کرد؛ به مردم توصیه می کنیم نذورات خود را به سمت توزیع سبد کالا و بسته های حمایتی در راستای کمک به هیات ها ببرند تا در اجرای سومین مرحله رزمایش مواسات و همدلی حسینی سهیم باشند.
,
 
,
وی به راه اندازی سامانه بیرق برای ثبت نام هیات های مذهبی برای فعالیت در زمان محرم اشاره کرد و گفت: همیار سلامت در هیات ها ناظر بر اجرای پروتکل های بهداشتی بوده و ستاد ملی کرونا نظارت ثانویه را بر عهده دارد.
,
 
,
ولایی بر حق با اشاره به اجرای طرح روضه خانگی برای حضور مبلغین در منازل اشاره کرد و افزود: اقامه عزای سید الشهدا در قالب طرح اصحاب الحسین در البرز برگزار می شود تا گروه های 3 الی 4 نفره در محلات و کوچه ها مراسمات عزاداری برپا کرده و مردم از بالکن یا درب منازل خود در این برنامه شرکت کنند.
,
 
,
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: در طرح علمداران درب منازل مردم پرچم نصب می شود و برپایی ایستگاه های نواهای حسینی را در ساعات محدود برپاخواهیم کرد تا فضای شهر حسینی شود.
 
,
,
 
,
 
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه