اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

۷۵ درصد گشنیز کشور در نهاوند تولید می‌شود/ تشکیل ۲۰۰ پرونده برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

۷۵ درصد گشنیز کشور در نهاوند تولید می‌شود/ تشکیل ۲۰۰ پرونده برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی
کریم حاج باباعلی گفت: طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز نهاوند اجرایی می‌شود چراکه تولید بیش از ۷۵ درصد این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن زمین‌های مرغوب و شرایط آب و هوایی قطب تولید محصولات زراعی و باغی در استان همدان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در نهاوند حدود ۸۰ هزار هکتار است و ۱۳ هزار و ۳۵۰ هکتار نیز سطح زیر کشت انواع محصولات باغی این شهرستان است.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش کشاورزی و باغداری شهرستان نهاوند به‌عنوان بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

,

حاج باباعلی در ادامه به کشت گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۲۰۰ هکتار در این منطقه به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و این شهرستان قطب تولید گیاهان دارویی در استان است.

,

وی عنوان کرد: گشنیز یکی از انواع گیاهان دارویی و زراعی شهرستان است که بیش از ۷۵ درصد تولید این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با توجه به قیمت این محصول و مزیت داشتن شهرستان برای تولید گشنیز طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز در شهرستان نهاوند به‌عنوان پایلوت کشوری آغازشده است.

,

حاج باباعلی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید گشنیز به‌صورت سنتی انجام می‌شود با اجرای این طرح و با استفاده از نظر کارشناسان کشاورزی به سمت مکانیزه کردن تولید حرکت خواهیم کرد.

,

وی گفت: در این طرح تحقیقاتی با استفاده از رقم‌های جدید گشنیز که تولید بیشتری دارند و به‌صورت مکانیزه کاشت می‌شوند در استفاده از بذر صرفه‌جویی بیشتری می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: طرح این فعالیت آماده ‌شده و سرمایه‌گذار شرکت تعاونی روستایی استان است و همچنین برای اجرای آن قول مساعد از طرف نماینده داده‌شده است.

,

حاج بابا علی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طبق قانون هرگونه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

,

وی ادامه داد: تاکنون حکم تخریب چندین ساخت ‌و ساز غیرمجاز در نهاوند اجرا و هم‌اکنون برای ۹۱ فقره حکم تخریب صادرشده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پرونده‌های ساخت‌ و سازهای غیرمجاز گفت: از سال‌های گذشته تا امروز ۲۰۰ پرونده تشکیل‌شده و درحال رسیدگی است و از مردم هم درخواست داریم این تخلفات را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه