اخبار داغ

عملیات ساخت 2 هزار واحد مسکن محرومان آغاز شد؛

جذب 43 هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در کشور

جذب 43 هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در کشور
مرتضی بختیاری با اعلام این که کمیته امداد سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال مددجویان حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار داشت گفت: ۴۳ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مدد جویان جذب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در مراسمی که عصر امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، استاندار مازندران، بختیاری رییس کمیته امداد، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در روستای دازمیرکنده ساری برگزار شد عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران آغاز شد.

قرار است بنیاد مسکن، این واحد‌های مسکونی را در سراسر استان مازندران تا یکسال آینده ساخته و تحویل مددجویان دهد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در حاشیه این مراسم گفت: پارسال حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران برای محرومان و مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد ساخته شد.

مرتضی بختیاری با بیان این که در حال حاضر حدود چهار هزار مددجوی کمیته امداد در مازندران فاقد مسکن هستند، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت دولت و خیرین این مددجویان نیز صاحب سرپناه شوند.

وی با قدردانی از دولت در حمایت از اشتغال مددجویان و مسکن محرومان، مهم‌ترین مشکل در پرداخت تسهیلات به مدد جویان در استان‌ها را ارائه ضمانت بانکی دانست و افزود: کمیته امداد این تسهیلات را برای بازپرداخت ضمانت می‌کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین تصریح کرد: این نهاد امسال برای ۲۰۰ هزار مددجوی بیکار خود شغل ایجاد می‌کند.

بختیاری افزود: برای ایجاد اشتغال، این تعداد مددجو حدود ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده است.

وی با اعلام این که کمیته امداد سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال مددجویان حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار داشت تصریح کرد: ۴۳ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مدد جویان جذب شد.

به گفته بختیاری، کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا به ازای هر میزان تسهیلات پرداختی در استان‌ها، ۱۰ برابر آن را اختصاص دهد و این رویه در استان مازندران نیز در دست اجراست.

همچنین امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، ۱۳۶ هزارمین واحد مسکونی اتمام یافته از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در مازندران به بهره برداری رسید.

مراسم بهره برداری از ۴۱۲مین طرح هادی استان مازندران، امروز در روستای دازمیرکنده ساری برگزار شد.

این پروژه به مساحت ۶۰۰ متر و اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: ۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۷۷ میلیارد تومانی تا پایان امسال در استان مازندران افتتاح می شود.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه عمرانی با ۵۷۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی تا قبل از پایان سال در استان بهره برداری می‌شود، افزود: تاکنون برای این طرح‌ها ۳۸۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و مابقی اعتبار نیز تأمین و پرداخت می‌شود.

وی از دستگاه‌های مرتبط خواست تا به وعده‌های خود عمل و برای تکمیل ۱۰ پروژه تلاش کنند و افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی در کشاورزی، صنعتی و خدمات بوده که اکنون نیمه تمام است.

معاون رییس جمهور افزود: علاوه براین برای برنامه جهش تولید امسال ۱۸ پروژه در مازندران طراحی و عملیاتی شده است و برای اجرای این طرح‌ها هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

نوبخت یادآور شد: با تکمیل ۱۸ پروژه جهش تولید چهار هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی جدید نیز در استان ایجاد می‌شود و شش هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز به ارزش افزوده تولیدات افزوده می‌شود که این طرح‌ها در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه