اخبار داغ

فرمانده سپاه روح الله:

دشمن از یک لحظه تهاجم و توطئه در جبهه فرهنگی دست برنمی دارد

دشمن از یک لحظه تهاجم و توطئه در جبهه فرهنگی دست برنمی دارد
کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت:امروز دشمن از یک لحظه تهاجم و توطئه در جبهه فرهنگی دست برنمی دارد و از هر فرصتی برای ضربه زدن به اعتقادات استفاده می کند و لذا باید هوشمندانه تر عمل کنیم و توجه بیشتری به برنامه ها همراه با ابتکار عمل داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله ظهر امروز در سی و ششمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت:تجربه های چهل ساله در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به خوبی نشان داد بدون استفاده کردن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان دوام بیاوریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
 
,
وی افزود: برای ساختن و آبادانی کشور، عبور از بحران های پیش رو و از همه مهمتر نجات از شر فتنه های دشمنان نیازمند بازبینی و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس هستیم و امروز چهل سالگی دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند است.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه ما نیازمند این هستیم که الگوی دفاع مقدس به الگوی جاویدان و همیشگی ما و نسل جوان تبدیل شود و لذا باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم،گفت:امروز جوانان بیرق ساخت و آبادانی آینده ایران اسلامی را به دست گرفته اند و لذا باید الگوی ثابت آنها فرهنگ ارزشمند دفاع و مقاومت باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده نمی توان الگوی مقاومت و دفاع مقدس را در مقاطع و شرایط حساس کنار گذاشت،گفت: مجاهدت ها و فداکاری های شهدا و رزمندگان را نمی توان نادیده گرفت و به آرمان های آنها پشت پا زد و لذا باید همه توان برای ماندگاری الگوی دفاع مقدس به میدان آورده شود.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله افزود: خوشبختانه استان مرکزی به برکت وجود نورانی امام(ره) ، ۶۲۰۰ شهید و صدها آزاده ، جانباز و پیشکسوتان دفاع مقدس یک فضایی مملو از فرهنگ دفاع مقدس در آن موج می زند که اوج تجلی آن سال گذشته با برگزاری کنگره شهدای استان انجام شد.
,
 
,
وی ادامه داد: امسال هم یک مناسبت بسیار بزرگ و ملی تحت عنوان چهل سالگی دفاع مقدس داریم که می تواند بار دیگر فضای استان را مملو از فرهنگ جهاد ، شهادت ، خدمت گزاری و ایثار کند و لذا باید این فرصت ارزشمند را قدر بدانیم.
,
 
,
سردار کریمی با بیان اینکه خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی با ایجاد زیرساخت های بسیار خوبی که ایجاد کرد بستری مناسب برای فعالیت های علمی ، پژوهشی،  فرهنگی و اجتماعی در استان راه انداخت،گفت: بیش از یک هزار فعال فرهنگی و اجتماعی را درون خود سازماندهی کرد و امروز این موضوع یک نعمت ارزشمند برای استان محسوب می شود.
,
 
,
وی افزود: مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی بسیار مناسب است که هم دستاوردهای کنگره را بار دیگر بازخوانی کنیم و آن خدمات و اقداماتی که دیده نشد را تبیین کنیم و هم فرصتی برای گرامیداشت فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس که باید در دو ابعاد همزمان کار شود.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه کارها و اقدامات انجام شده در کنگره شهدای استان هم از نظر کیفی و هم کمی این قابلیت را دارند که چندین بار بازخوانی شوند،افزود: در ایام برگزاری کنگره حجم عظیم اقدامات باعث شد برخی از کارها به خوبی دیده نشوند و امروز وظیفه داریم ناگفته ها و ناشنیده ها را به تصویر بکشیم.
,
 
,
وی با اشاره به عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس بیان کرد: در خصوص عملکرد استان در دفاع مقدس هزاران سخن ناشنیده و نا گفته های ارزشمند وجود دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود و به طور مثال سنگرهایی که درآن زمان در داخل شهر ایجاد میشد امروز می تواند صدها حرف و خاطرات را بازگو کند.
,
 
,
سردار کریمی تأکید کرد: در برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای کنگره استفاده از زبان هنر و به کارگیری هنرمندان شاخص یک ضرورت مهم است تا کار علاوه بر اینکه جذابیت داشته باشد نسل جوان نیز بهتر بتواند آن را درک کند.
,
 
,
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تصریح کرد: به دلیل اینکه در آستانه ماه پر خیر و برکت محرم و صفر هستیم و فرهنگ دفاع مقدس با مکتب عاشورا عجین شده است برنامه های چهل سالگی با محوریت ماه محرم در نظر گرفته می شود.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی و توجه و حساسیت ویژه به رعایت دستورالعمل ها مراسمات ماه محرم با محدودیت هایی مواجه شده و لذا باید اقدامات ابتکاری در این خصوص استفاده شود و سایر ظرفیت های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه توجه و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید نظر مقام معظم رهبری است و ما هم باید برنامه ها را طبق دستورالعمل ها برگزار کنیم، گفت: امروز سپاه و بسیج در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و اقدامات بسیار گسترده ای را در ابعاد مختلف برای مبارزه و پیشگیری با کرونا انجام می دهند.
,
 
,
سردار کریمی با اشاره به اقدامات شاخص سپاه در مبارزه با کرونا بیان کرد: تهیه بسته های کمک مومنانه و اقدامات جهادی از مهمترین برنامه های سپاه و بسیج است و باید از کلیه پاسداران و کارکنان سپاه به جهت اینکه اجازه برداشت از حقوقشان را برای تهیه بسته ها می دهند تقدیر و تشکر کنیم.
,
 
,
وی با تقدیر از کارگران در خط مقدم مبارزه با کرونا بیان کرد: خوشبختانه قشر کارگری همواره وفاداری خود به نظام اسلامی ، امام و شهدا را به خوبی نشان داده و امروز کارگران در میدان مبارزه با کرونا پیشتازی هستند و اتفاقا در شهر اراک کارگران کارخانه های کم بضاعت بیشتر در میدان خدمت نقش آفرینی می کنند و این قابل تقدیر است.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه توجه به معنویت در طول انقلاب اسلامی همواره راهگشای بسیاری از مشکلات بوده، گفت:  امروز در شرایط کرونایی نباید معنویت فراموش شود اما پرداختن به برنامه های معنوی باید دارای سیاست ها و دستورالعمل های خاص باشد.
,
 
,
وی افزود: امروز دشمن از یک لحظه تهاجم و توطئه در جبهه فرهنگ دست برنمی دارد و از هر فرصای برای ضربه زدن به اعتقادات استفاده می کند و لذا باید هوشمندانه تر عمل کنیم و توجه بیشتری به برنامه ها همراه با ابتکار عمل داشته باشیم.
,
 
,
سردار کریمی با تقدیر از رسانه های استان بیان کرد: خوشبختانه صدا و سیما و رسانه های استان زحمات زیادی در جریان برگزاری کنگره انجام دادند که بارها تقدیر و تشکر خود را بیان کرده ایم و به درستی رسانه ها راویان کنگره شهدای استان بودند امروز به جهت اهمیت چهل سالگی دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای کنگره نیازمند این هستیم بار دیگر رسانه ها در موضوع دفاع مقدس پیشتازی کنند و برای دیده شدن تولیدات پای کار بیایند.
,
 
,
وی تصریح کرد: برای دیده شدن دستاوردهای کنگره یک زمان سه ماهه از سی ام شهریور ماه تا سی ام آذر ماه در نظر می گیریم  و در این باره زمانی عمده برنامه های یک سال گذشته کنگره بازخوانی خواهند شد اما همکاری با قرارگاه زیستی استان و رعایت دستورالعمل ها یک اصل مهم است که باید توجه داشت.
,
 
,
فرمانده سپاه روح الله در پایان خاطر نشان کرد: اختصاص زمان سه ماهه برای این موضوع فرصت پرداختن به برنامه ها را بیشتر می دهد چراکه در زمان محدود نمی توان حجم عظیمی از برنامه ها را تبیین کرد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه