اخبار داغ

در انتظار یک تدبیر؛

کوچ کارمندان کرمانشاهی از شهرستان‌های شرقی به غربی برای دریافت مزایای مناطق جنگی!

کوچ کارمندان کرمانشاهی از شهرستان‌های شرقی به غربی برای دریافت مزایای مناطق جنگی!
بهره‌مندی مناطق غربی اسان کرمانشاه از مزایای مناطق جنگی و محروم ماندن شهرستانهای شرقی آن موجب کوچ کارمندان از شرق به غرب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیوانگاه، امروزه هرچند با رشد روزافزون فن‌آوری در بسیاری از زمینه‌ها نقش نیروی انسانی کاهش‌ یافته و تکنولوژی جای نیروی انسانی را گرفته است، لیکن برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های سازمانی توجه به نیروی انسانی کارآمد اجتناب‌ناپذیر است.

از طرفی نیروی انسانی برای ارائه رفتار مطلوب و موردپسند در راستای اهداف سازمان باید بر اساس شایسته‌سالاری و متناسب با شغل مورد تصدی انتخاب‌شده و همچنین انگیزه لازم برای انجام‌وظیفه‌ای را که بر عهده می‌گیرد داشته باشد.

یکی از چالش‌های شهرستان های هرسین نبود نیروی انسانی کافی در برخی سازمان‌ها و ادارات دولتی و در مقابل انباشت نیرو در برخی دیگر از ادارت است که این موضوع به یک مشکل در بحث تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع  تبدیل شده است.

خطر خالی شدن شهرستان های شرق استان از بدنه کارشناسی

امیر شاه آباد،ی فرماندار هرسین در این رابطه در گفتگو با دیوانگاه در خصوص وجود این مشکل در ادارت شهرستان اظهار داشت: در سال ٩٧ موضوعی در استان کرمانشاه از سوی مسوولان، فرماندهان ارشد نظامی و مجمع نمایندگان وقت  مطرح و پیگیری شد که به سرعت در تمام محافل اداری و اجتماعی استان فراگیر شد و آن اجرای "بند ج ماده ١١٢ قانون برنامه ششم" بود که بر اساس آن شاغلان در مناطق جنگی از مزایای افزایش ٢٥ درصدی برخوردار می شوند،

وی افزود: اما خطا از آنجا آغاز شد که همانند برخی استان های همجوار به جای تمام استان فقط شمول ١٠ شهرستان را  پیگیری کردند و چهار شهرستان شرق استان را که بر اساس مستندات دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته ای در دفاع از کشور داشتند را نادیده گرفتند، در حالی که در تیتر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت نوشته شده برای جبران عقب ماندگی های استان‌های درگیر دفاع مقدس و قید استان لحاظ شده است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: صرف نظر از تمام آسیب هایی که این خطا برای چهار شهرستان مورد گفتگوی ما می تواند داشته باشد، در این مقال صرفاً به آسیب اداری ناشی از اجرای این طرح خواهیم پرداخت.

شاه آبادی اظهار داشت: بر اساس این طرح که به سرعت مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت، ادارات شامل آن می توانند از محل صرفه جویی خود  این مزایا را پرداخت کنند که قطعاً یک چهاردهم آن متعلق به یکی از شهرستان های شرق استان است و پرداخت ها از این محل مغایر با عدالت اداری است.

وی افزود: موضوع دوم که خطر بسیار جدی را در آینده نزدیک به دنبال خواهد داشت ، خطر خالی شدن شهرستان های شرق استان از بدنه کارشناسی است.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: زندگی در مرکز استان با امکانات رفاهی خوب و همچنین بهره مندی از ٢٥ درصد مزایای شغلی جاذبه مناسبی برای کوچ کارشناسان از یک طرف و عدم پذیرش مسوولیت مدیریت توسط افراد توانمند ادارات در این شهرستان ها است و از سوی دیگر در میان مدت صدمه بسیار جدی بر توسعه این شهرستان ها خواهد زد.

شاه آبادی اظهار داشت: بنابراین بر دلسوزان و دست اندرکاران ارشد استان است که تا دیر نشده است، از دو طریق قانونی شمول مناطق جنگی یا مناطق محروم ریاست جمهوری این مزایای اداری را برای شهرستان های شرق استان برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، البته در این میان هم نباید از نقش مهم نمایندگان مجلس در جذب و تکمیل کادر اداری متخصص و مورد نیاز غافل شد چرا که در برخی از موارد برخی از رایزنی ها در این راستا می‌تواند راهگشا باشد.

متأسفانه علی رغم تلاش های مکرر برای برقراری ارتباط با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص توفیقی حاصل نشده و همچنان منتظر اظهار نظر نماینده در این خصوص هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه,
,
,
,
,
,
, خطر خالی شدن شهرستان های شرق استان از بدنه کارشناسی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه