اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

۳۰۰۰ واحد مسکونی برای ایثاگران لرستانی احداث می‌شود

۳۰۰۰ واحد مسکونی برای ایثاگران لرستانی احداث می‌شود
نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگری لرستان فاقد مسکن هستند، گفت: ساخت 3 هزار واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در دستور کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حسن نازاریان ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور برگزار شد اظهار داشت: حدود ۱۱ هزار و ۶۵۷ نفر از جامعه ایثارگری فاقد مسکن هستند که امروز با امضای تفاهم نامه، تامین و زمین ساخت سه هزار واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران این موضوع برطرف می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: آمار جامعه ایثارگری استان لرستان ۹۸ هزار ۸۳۷ نفر است که از این تعداد جانبازان زیر ۲۵ درصد، هزار و ۹۵۱ نفر، جانبازان ۲۵ تا ۷۰ درصد شش هزار و ۱۷۹ نفر، جانبازان ۷۰ درصد ۲۶۳ نفر، آزادگان استان ۸۳۷ نفر، تعداد شهدا شش هزار و ۳۰۰ نفر که در مجموع ۲۳ هزار و ۵۰۲ نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارند.

,

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: تعداد والدین شهدا سه هزار و ۴۴۵ نفر، تعداد همسران شهدا هزار و ۸۶۶ نفر، تعداد فرزندان شهدا شش هزار و ۲۵۰ نفر، تعداد افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی ۹۸ هزار و ۸۴۶ نفر است.

,

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال، با توجه به اینکه چهار کارگروه فعال در استان وجود دارد یک کارگروه در بنیاد شهید استان که با مدیران کل، شرکت ها و کارخانجات، کارگروه دوم مستقر در استانداری به عنوان کارگروه اشتغالزایی روستایی و عشایری، کارگروه سوم در اداره کل صمت و اداره کار استان برای دستگاههای اجرایی و کارمندان و همه کسانی که در راه اشتعالزایی کوشش می کنند و کارگروه چهارم یکی از کمیته های شورای تاریخ فرهنگ و شهادت به ریاست سازمان برنامه و بودجه به عنوان کارگروه لقاید و قوانین و جذب استخدام ها فعال است.

,

نازاریان خاطرنشان کرد: تعداد بیکاران استان شش هزار ۲۸۵ نفر بودند که در سال ۹۸ با برگزاری آزمون ها، ۵۸۰ نفر در بخش های دولتی و خصوصی مشغول به کار شدند.

,

وی گفت: ۶۱۵ گلزار شهدا در استان وجود داد که تقریبا ۱۵ درصد مانده که ساماندهی شود و با تامین اعتبار این موضوع تکمیل خواهد شد؛ در بخش آموزش عمومی دو هزار و۶۸ دانشجو مشغول تحصیل هستند که متاسفانه از این بابت ۶۲ میلیارد به دانشگاهها بدهکار هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه