اخبار داغ

جرقه انفجار در بیروت با مثلث شوم عربی عبری غربی/سناریوهای شکست خورده برای به عزا نشاندن عروس خاورمیانه

جرقه انفجار در بیروت با مثلث شوم عربی عبری غربی/سناریوهای شکست خورده برای به عزا نشاندن عروس خاورمیانه
حضور مثلث شوم عربی - عبری - غربی در منطقه غرب آسیا و نقشه های شوم آن ها برای رسیدن به اهداف استعماری، لبنان را دچار آشوب کرده است و سناریوهای مختلفی را برای به عزا نشاندن عروس خاورمیانه طراحی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس در حالی که چند روزی است از انفجار تلخ بیروت می گذرد، شهرهای لبنان به ویژه بیروت شاهد حوادث آشوب‌طلبانه‌ای است که هدف اصلی و اساسی عاملان آن ایجاد هرج و مرج و ناامنی در این کشور است. در جریان این حوادث، آشوبگران به نهادها و مؤسسات دولتی یورش برده و دست به غارت آنها زدند. در این میان، وزارتخانه‌های خارجه، اقتصاد و محیط زیست هدف یورش آشوبگران قرار گرفتند؛ کما اینکه بانک مرکزی لبنان نیز توسط آشوب‌طلبان مورد حمله قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

چه کسانی ذی نفعان انفجار بیروت بودند

, چه کسانی ذی نفعان انفجار بیروت بودند, چه کسانی ذی نفعان انفجار بیروت بودند,

علت حادثه هر چه بوده قطعا از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما آنچه مهم است ذینفعان این حادثه است که با توجه به تحولاتی که در یک سال گذشته در لبنان مشاهده می‌کنیم، برای به هم ریختگی و ایجاد آشوب در این کشور، توسط مثلث عبری، عربی و آمریکایی تلاش می کنند؛ در حال حاضر هم بیشترین ذینفعان آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هستند، به ویژه اینکه در هفته‌های اخیر یکی از ماموران حزب الله لبنان در سوریه به‌ واسطه بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و موضوع انتقام سخت حزب‌الله از رژیم صهیونیستی مطرح شد.

,

, ,

 

,

 به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت رژیم صهیونیستی این منفعت را می‌برد که این انتقام به تعویق می‌افتد و به همین خاطر سود خواهد برد؛ این رژیم با توجه به شرایط داخلی که بیش از یک سال است با آن درگیر است و دولت شکننده‌ای که در آنجا وجود دارد، نمی‌تواند ببیند کشوری چون لبنان دارای ثبات است و به همین خاطر به شیوه‌های مختلف تلاش کرده که ثبات و آرامش لبنان را به هم بریزد.

,

فشار اقتصادی و امنیتی به لبنان

, فشار اقتصادی و امنیتی به لبنان, فشار اقتصادی و امنیتی به لبنان,

 رژیم صهیونیستی ابتدا در طول یک سال گذشته از بستر اقتصادی موضوع را پیگیری می‌کرد و به نظر می‌رسد وارد فاز جدیدی به نام فاز ایجاد ناامنی شده که بتواند مجددا در دو حوزه اقتصاد و امنیت فشار بیشتری را به لبنان بیاورد، در شرایط کنونی مهمترین مسئله، انسجام مردم لبنان و کمک و همیاری جبهه مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی است.

,

شکست امریکا و رژیم صهیونیستی در پروژه ایجاد اغتشاش در طول سال گذشته در لبنان از اهمیت برخوردار است. به دلیل به بن‌بست رسیدن این مسئله و انسجام داخلی در لبنان، آنها فاز ناامنی را از بستر اقتصادی به فاز ناامنی انفجاری تبدیل کردند و این هم باعث مشکلات اقتصادی می‌شود، چون بخش قابل توجهی از غلات و گندم لبنان در این بندر بوده و بخش قابل توجهی از آن بر اثر انفجار دیروز از بین رفته است و قطعا کمک‌های بین‌المللی در این رابطه نیاز است.

,

 

,

سناریوهای طراحی شده برای لبنان

, سناریوهای طراحی شده برای لبنان, سناریوهای طراحی شده برای لبنان,

رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پس از وقوع انفجار سهمگین بیروت و حضور مکرون رئیس جمهور فرانسه به عنوان نماینده استعمار پیر غرب آسیا که تصور می‌کند هنوز هم بین مردم و سیاستمداران لبنان نفوذ دارد و بلافاصله پس از خروج وی اغتشاشات در این کشور مجدد پس از گذشت چند ماه اوج گرفت سناریوهایی مطرح شد که توسط اندیشکده‌ها و مراکز غربی-عبری که با پول مرتجعین منطقه حنجره‌ها را اداره می‌کند مسائلی مطرح شد که علی رغم اینکه با ظواهر لبنان همخوانی دارد اما با واقعیت های میدانی کمترین همخوانی را دارد.

,

وی افزود: با محوریت سرنگونی دولت کنونی در لبنان و تضعیف مقاومت اسلامی و حضور بیشتر غرب گرایان در سیاست‌های این کشور همراه است دیده می‌شود.

,

صدرالحسینی بیان داشت: اولین سناریو سقوط دولت کنونی لبنان آقای دیاب است که وی از پاکدست ترین نخست وزیرانی است که لبنان به خود دیده است؛ دومین سناریو حمله نظامی ارتشی موهوم با محوریت عربستان است و سومین سناریو حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به مواضع حزب الله لبنان است.

,

 

,

دلایل رفع سناریوهای ضدلبنان

, دلایل رفع سناریوهای ضدلبنان, دلایل رفع سناریوهای ضدلبنان,

این استاد دانشگاه بیان داشت: دلایل رفع سناریوهای فوق؛ یک اینکه دولت از حمایت مربع رییس جمهور، بخشی از پارلمان جمعیت کثیری از مردم و مقاومت اسلامی لبنان برخوردار است و به دلیل اینکه نقش خطیر خویش را در شرایط کنونی کاملا درک می‌نماید احتمال استعفا و زمین گذاشتن کار بسیار ضعیف است.

,

, ,

 

,

صدرالحسینی دلیل دوم را این گونه بیان کرد که تشکیل ارتش ائتلافی با رهبریت سعودی تجربه‌ای شکست خورده در مقابل ملت یمن و انصارالله است و قطعا با توجه به نزدیکی فاصله جغرافیایی لبنان و رژیم صهیونیستی و بالا بودن احتمال آسیب جدی به این رژیم توسط مقاومت اسلامی کاملا مردود است.

,


این کارشناس مسائل سیاست خارجی اشاره کرد: سوم، شرایط داخلی رژیم صهیونیستی و بهم ریختگی از ارتش این کشور و تظاهرات شبانه مردم سرزمین‌های اشغالی در طول ماه های اخیر و شکنندگی بی‌سابقه دولت رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف بوده اما در مقابل آمادگی‌های کامل نیروهای مقاومت برای مقابله با تجاوزات احتمالی رژیم صهیونیستی این احتمال را نیز بسیار ضعیف و غیر قابل اجرا می‌نماید.

,
,


وی با اشاره به اینکه اما احتمال نزدیک به واقعیت در لبنان این است که مربع یاد شده در بالا یعنی انسجام دولت، رییس جمهور، مقاومت اسلامی و بخش موثر پارلمان در لبنان و عبور از این بحران با کمک تعدادی از کشورهای دوست و همکاری و همراهی دو کشور موثر نظام بین الملل روسیه و چین که زمینه‌های همکاری آنان در عرب آسیا می‌تواند از کانال لبنان عبور کند به عنوان مهمترین فرضیه مطرح بوده خاطرنشان کرد: همه این عوامل اخیر در کنار مواضع مقامات موثر درجمهوری اسلامی ایران می‌تواند ما را به این احتمال برساند که یک بار دیگر لبنان با استفاده از انباشت تجربیات خویش، اعتماد مردم به رهبر مقاومت لبنان و عوامل ژئوپولوتیک این کشور از این بحران به سلامت عبور نماید و عروس خاورمیانه همچنان عروس بماند.

,
,

 

,

بهره برداری از انفجار بیروت

, بهره برداری از انفجار بیروت, بهره برداری از انفجار بیروت,

جعفر قناد باشی کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس پیرامون  اتفاقات اخبر لبنان گفت:آنچه در لبنان اتفاق افتاده است، واغتشاشاتی که در این کشور رخ داده است، برای نسبت دادن به انفجار اخیر بیروت است که از آن بهره برداری شده است.

, صبح زاگرس,

وی افزود:این افراد کسانی هستند که در طول مدت یکسال سعی کردند،لبنان را  به سوی آشوب  هدایت کنند و علاقه مند به این  نبودند که این دولت هم مستقر شود و در حال حاضر هم از این فرصت بدست آمده  استفاده می کنند.

,

قنادباشی تصریح کرد: پشت سر این افراد عربستان سعودی ، اسرائیل  و آمریکا  است و برای خوشنودی آنها دست به چنین کاری زدند.

,

وی در ادامه اظهار داشت: همانطور که می دانید این تظاهرات در گذشته نیز بوده، و اکنون هم حادثه انفجار در شهر بیروت را بهانه قرار داده اند، و این حادثه هم نمی تواند از نظر منطقی کمکی به آنها کند و بها نه های آنهارا پر رنگ کند،چون بهانه ها  مثل همان گذشته است.

,

قنادباشی در ادامه گفت: یکی از اهداف تظاهرات کنندگان از بین بردن اسنادی است که وجود دارد چرا که رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان  می خواستند مقصرین حادثه انفجار در شهر بیروت را اعلام کنند.

,

وی افزود:علت حمله این افراد به وزرات خانه های  اقتصاد و خارجه برای از بین بردن مدارک و اسنادی هست که می تواند تا حدودی مقصرانی که دخیل در این انفجار بودند را مغرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه