اخبار داغ

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور/قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اصلاح می‌شود

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور/قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اصلاح می‌شود
اوحدی، رئیس بنیاد شهید کشور با اشاره به ساخت 30 هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگر گفت: امسال حتما اصلاحیه ماده ۲۱ را خواهیم گرفت و به طور کلی موانع تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان برای همیشه برطرف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سعید اوحدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در آموزه های دینی در راستای خدمت به جامعه تاکید شده است، پیامبر(ص) فرمودند مفیدترین انسانها کسی است که در خدمت مردم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: چه توفیقی بالاتر از این که انسان در خدمت انسان هایی باشد که امروز با فضیلت ترین انسان های روی زمین هستند، انسان هایی از جمله جانبازان، اسرا و شهدا که با خدا معامله کردند و خداوند پاداش آنها را تضمین کرده است.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: عظمت بزرگی در وجود جانبازان وجود دارد که انسان در مقابل آنها فقط تسلیم می شود، هر قدمی که برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر برداشته می شود، شهدا ناظر هستند و رویکرد مدیریت ما در این جایگاه مقدس باید رویکرد مدیریت جهادی باشد چرا که به جهادگرانی خدمت می کنیم که همه چیز خود را فدا کردند.

,

وی بیان کرد: مشکل اشتغال و مسکن جانبازان، خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری از تهران حل نمی شود بلکه باید مشکل اشتغال و مسکن باید در خود استان حل شود و امیدواریم در این سفرهایی که صورت می گیرد بخشی از این مشکلات برطرف شود.

,

اوحدی گفت: امروز دشمن ناجوانمردانه ترین تحریم ها را به کشور ما تحمیل می کنند اما اگر می خواهیم با عزت حرکت کنیم راهی نیست جز این که  فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود چرا که در آن دوران در سخت ترین شرایط توانستیم به پیروزی برسیم.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وحدت، همدلی، انسجام و تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت را تنها راه نجات کشور برشمرد و افزود: اگر می خواهیم با عزت راه را ادامه دهیم باید از فرهنگ ایثار و شهادت تاسی کنیم.

,

وی بیان کرد: در بنیاد شهید پنج کارگروه داریم که متاسفانه علیرغم این که قانونی به اسم حمایت از ایثارگران داریم اما در آئین نامه هایشان مشکلاتی ایجاد شد که تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر یکی از آنها بود به طوری که متاسفانه با مشکل قانونی مواجه شدیم، در سال ۹۳ به هر علتی این قانون حذف شد؛ این قانون بیان می کرد هر ایثارگری که بازنشست شد فرزندش در همان جا مشغول شود.

,

اوحدی خاطرنشان کرد: دو بار در سال های گذشته این مورد بررسی شد تا در مجلس احیا شود که در مجلس دهم به نتیجه نرسید و امروز یک ظرفیت غنی در مجلس ایجاد شده و انقلابی ترین مجلس از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و امروز فراکسیون ایثارگران مجلس ۱۷۵ نماینده از فرزندان شهدا و جانبازان است.

,

وی گفت: امسال حتما اصلاحیه ماده ۲۱ را خواهیم گرفت و به طور کلی موانع تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان برای همیشه برطرف شود.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد اظهار داشت: قانون، دولت را مکلف کرده است که تا پایان برنامه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید استخدام رسمی دولت شوند که این میزان جدای از  ۲۵ درصد سهمیه ای است که وجود دارد. در همین راستا قرار شد آزمون استخدامی اختصاصی جامعه ایثارگری برگزار شود که تمامی فرزندان شهدا و جانبازان براساس قانون استخدام شوند.

,

وی از ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال خبر داد و گفت: در حوزه مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته که نمونه آن این بوده که  امروز به همت استاندار لرستان تفاهم نامه برای ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان امضا شد؛ تا امروز ۲۰ هزار مسکن در هفت استان تامین و قرار شد تا پایان سال ۳۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری تامین شود.

,

اوحدی اظهار داشت: در استان ضروری است تا کارگروهی در این راستا برای مسکن ایثارگری تشکیل شود و یک نفر از جامعه ایثارگران به عنوان مسئول این حوزه انتخاب شود که بتواند برای دو حوزه اشتغال و مسکن مطالبه گری کند.

,

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد: قانون استانداران، فرمانداری و شهرداری ها را مکلف کرده که از اعتبارات استانی برای ساماندهی گلزار شهدا استفاده کنند و بر همین اساس هر میزان اعتبارای که برای گلزار شهدا نیاز است بنیاد شهید کشور هم ۵۰ درصد هزینه را تقبل کند.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا براساس صحبت های رهبرانقلاب بسیار ضروریست چرا که گلزار شهدا قطعه ای از بهشت روی زمین است؛ طی دو ماه گذشته پنج مصوبه از دولت گرفته شده که یکی از آن‌ها این بود که تمامی مطالبات ایثارگران تا پایان دولت باید پرداخت شود.

,

وی خاطرنشان کرد: ماده ۳۸ از سال ۹۱مورد غفلت قرار گرفته بود که با همکاری برنامه و بودجه بخشی از ماده ۳۸ پرداخت شده که این پرداختی ها با همکاری بنیاد شهید، برنامه و بودجه برای تامین اعتبار و نیروهای مسلح برای احکام بوده و ظرف هفته آینده احکام مشخص و در این صورت صد درصد ماده ۳۸ واریز می شود.

,

اوحدی گفت: ۳۵ درصد ذخیره مرخصی خانواده شهدا تاکنون پرداخت شده که با پشتیبانی انجام شده مابقی پرداخت شود؛ مشکلات بیمه دی ظرف دو هفته آینده برطرف می شود، همچنین تفاهم نامه ای با صمت نوشته شده برای خودروی جانبازان که این موضوع نیز حل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه