اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«lakeFire»؛ هشتک داغ فضای مجازی آمریکایی‌ها/ وقتی دولت آمریکا در خاموش کردن «دریاچه آتش» ناتوان است

«lakeFire»؛ هشتک داغ فضای مجازی آمریکایی‌ها/ وقتی دولت آمریکا در خاموش کردن «دریاچه آتش» ناتوان است
همزمان با ادامه آتش سوزی گسترده در لس آنجلس کاربران آمریکایی هشتگ «lakeFire» را داغ کرده و کاربران ایرانی هم با این هشتگ به ناتوانی آمریکا در مهار آتش اشاره کرده اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتش‌سوزی گسترده‌ در لس آنجلس، از روز جمعه هفته گذشته در «چری والی»، محله‌ای در حدود ۷۵ مایلی شرق لس‌آنجلس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آتش نشانان به خاطر شدت این آتش آن را «Apple Fire» نامیده و همچنان در صدد خاموش کردن این آتش هستند که با گذشت تقریبا 5 روز این آتش سوزی همچنان ادامه دارد و صدها تن وادار به تخلیه این منطقه شدند.

,

شهردار لس آنجلس آن را بزرگترین آتش سوزی در تاریخ این شهر خوانده است. این آتش سوزی روز جمعه آغاز شد و روز شنبه به سرعت گسترش یافت. مسئولان می‌گویند که بیش از ۷۰۰ خانه را در یک محله در شمال لس آنجلس در نزدیکی بِربَنک (Burbank)و گلیندِیل (Glendale) تخلیه کرده اند.

,

گفته می شود با وجود به کار گرفتن حدود 500 نیروی آتش نشان هنوز 10 درصد از این آتش سوزی هم مهار نشده است و مقامات آمریکایی از خاموش کردن این آتش سوزی درمانده اند.

,

در همین راستا کاربران آمریکایی به کشورشان لقب دریاچه آتش را داده‌اند و هشتگ LakeFire  به همین معنا در این کشور داغ شده است. اینها بخشی از تصاویر آتش سوزی مهیب در آمریکاست.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

آتش سوزی در این ایالت به حدی شدت یافته که خبرنگار آمریکایی وحشت زده شده و در توئیتی نوشته است: «این آتش سوزی وحشی و دیوانه است. سالهاست که چنین چیزی ندیده ام»

,

 

,

, ,

کاربران ایرانی هم با بهره گیری از واژه «تابستان داغ» به استقبال از هشتگ «lakeFire» رفته‌اند. در ماه های گذشته اکانت های برانداز در شبکه های اجتماعی از اوضاع ایران با نام تابستان داغ یاد کرده و ادعا می کردند نظام ایران در تابستان 99 دچار چالش های بزرگی می شود.

,

در واقع پروژه تابستان داغ اقدام مهم آمریکا برای کنترل ایران و تشکیل ائتلافی ضد ایرانی بود که در نهایت با شکست مواجه شد. اما کاربران ایرانی با به کار بردن این واژه به مدیریت آمریکا در کنترل آتش طعنه زده اند.

,

ضعف آمریکا برای کنترل آتش در لس آنجلس از دید کاربران پنهان نمانده و در توییت های خود به این موضوع نیز پرداخته اند.

,

 

,

 

,

, , ,

, , ,

, , ,

 

,

, ,

برخی از کاربران هم مقایسه ای میان این آتش سوزی با اغتشاشات در لبنان داشتند؛ این کاربران به حضور فتنه انگیز مکرون در لبنان و ساماندهی اغتشاشات بعد از آتش سوزی مهیب در بندر بیروت اشاره کرده و عنوان کردند که آیا در آمریکا هم بعد از آتش سوزی اغتشاشات ساماندهی می شود.

,

, ,

 

,

در حالی که برخی کشورهای خارجی بلافاصله پس از انفجار مهیب در لبنان سعی در دخالت در امور داخلی این کشور داشتند اما کشورهای همسو با آمریکا هیچ اشاره ای به این آتش سوزی مهیب و انتقاد مردم این کشور در بی کفایتی دولت ترامپ در مهار آتش، نمی کنند.

,

رسانه های غربی و همچنین مسئولان کشورهای اروپایی که بعد از انفجار در بیروت با انتشار اخبار یک جانبه خود باعث بروز ناآرامی‌هایی در لبنان شدند این بار مهر سکوت بر زبان زده و برخلاف حضور گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی و اظهار نظر پیرامون این آتش سوزی گسترده، مهر سکوت به زبان خود زده اند و در مواردی محدود تنها به بازنشر بخش کمی از اخبار اقدام کرده اند.

,

 

,

 

,

, ,

بررسی ها نشان می‌دهد که سقوط، انفجار و آتش سوزی در ماه‌های اخیر تبدیل به یک کلید واژه اصلی برای توصیف اوضاع آمریکا شده است؛ آمریکایی ها که به دنبال ایجاد شرایط التهاب در کشورهایی مانند ایران و منطقه خاورمیانه بودند این بار خودشان در یک دریاچه آتش گیر کرده و بررسی ها نشان می دهد حداقل خسارت وارد شده به آمریکا طی حوادثی که در ماه گذشته در ایالت متحده رخ داده است حدود 1 و نیم میلیارد دلار برآورد می شود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه