اخبار داغ

وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد

وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد
پس از ورود کشتی نظامی فرانسه به بندر بیروت به بهانه کمک به این کشور، وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شده است و قصد بازدید از محل انفجار را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ای ای»، وی مورد استقبال همتای لبنانی خود «زینه عکر» و «برنو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان و تعداد دیگری از مقامات نظامی لبنان قرار گرفت.
,
 
,
قرار است وی پس از فرودگاه مستقیما از بندر بیروت پس از انفجار اخیر دیدار کند.
,
 
,
این سفر پس از آن انجام می‌شود که سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند که با هدف کمک به مردم لبنان سه ناو در بندر بیروت مستقر کرده‌اند.
,
 
,
نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد، کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برد.
,
 
,
این کشتی آبی و خاکی با ۷۰۰ نیروی نظامی به لبنان اعزام شده و بنا بر ادعای مقامات فرانسوی، این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای لبنان است.
,
 
,
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.
,
 
,
وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که لبنان نیازمند اصلاحات است و این اصلاحات باید تا سفر بعدی وی در ماه سپتامبر انجام شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه