اخبار داغ

رییس‌کل دادگستری استان همدان خبر داد؛

ختم 10 فقره پرونده قتل با گذشت اولیاء دم در همدان، به همت ستاد تألیف قلوب

ختم 10 فقره پرونده قتل با گذشت اولیاء دم در همدان، به همت ستاد تألیف قلوب
گفت: با راه اندازی و تلاش مستمر ستاد تألیف قلوب و کمیته های معین آن، پرونده 10 قتل عمد با گذشت اولیاء دم از حق قصاص، به صلح و سازش ختم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه، رییس‌کل دادگستری استان همدان ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی "ساآب"، با بیان اینکه از 230 قاضی 18 حوزه قضایی استان همدان 73 درصد بومی هستند، گفت: در این استان ۹۹۲ کارمند در بخش های متعدد دستگاه قضا مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار کرد: با نگاه به بنیادین ریاست قوه قضاییه مبنی بر تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به سمت انتصاب های رؤسای دادگستری ها و دادستان ها با شاخصه های برخورداری از روحیه انقلابی، کارایی و جوان گرایی و به ویژه سکونت آن مقام های مسئول در شهر محل خدمت خود رفتیم و تا به امروز چهار رییس دادگاه، هفت دادستان و هشت رییس دادگستری معارفه شدند.

,

رییس‌کل دادگستری استان همدان افزود: برنامه محور شدن قضات برای تدوین برنامه سالانه در راستای تسریع در کیفیت کمیت وظایف محوله، راه اندازی ستاد تالیف و دو کمیته معین آن یعنی معتذرین و مصلحین در بین هیئت های مذهبی، واحدهای تولیدی، دانشگاه ها و مساجد به منظور فراهم ساختن شرایطی برای ایجاد صلح و سازش از دیگر اقدامات اخیر دستگاه قضایی در استان همدان بوده است.

,

عدالتخواه تصریح کرد: بدین ترتیب با راه اندازی ستاد تألیف قلوب و تلاش های آنان پرونده 10 قتل عمد با گذشت اولیاء دم از حق قصاص، به صلح و سازش ختم شد.

,

وی در ادامه از افزایش تعداد دادگاه های تجدیدنظر در سطح استان از ۱۱ به ۱۷ شعبه خبر در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این امر سبب تسریع در امور رسیدگی به پرونده های اجرایی شد تا جایی که در فاصله زمانی تیر سال در تیر ماه سال98 تا تیر ماه سال جاری، تعداد پرونده ها در این دادگاه ها از دو هزار و ۲۷۵ نفر به یک هزار و ۳۲۸ فقره کاهش یافت.

,

رییس‌کل دادگستری استان همدان همچنین عنوان کرد: با هدف عمل به دستور ریاست قوه قضائیه درخصوص تعیین تکلیف هرچه سریعتر پرونده های معوقه، با پیگیری های مستمر و تسریع در رسیدگی ها، 56 درصد پرونده ها مختومه شدند بدان معنا که تعداد این پرونده ها از ۲۲ هزار ۴۴۱ فقره به ۹ هزار و ۸۸۵ فقره رسید.

,

به گزارش عصرهمدان؛ امروز 23 مرداد ماه، همدانی شاهد رونمایی از سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی "ساآب" با حضور حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور  بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه