اخبار داغ

اوپک: تقاضای نفت در ۲۰۲۰ بدتر از حد انتظار است

اوپک: تقاضای نفت در ۲۰۲۰ بدتر از حد انتظار است
به خاطر کاهش فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشورهای بزرگ در حال توسعه، پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی برابر‌ با ۹۰.۶ میلیون بشکه در روز باشد یعنی ۹.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از ۲۰۱۹ و ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی اوپک.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اویل پرایس، شوک همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان باعث شده تقاضای نفت ۹.۱ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند. این میزان کاهش تقاضا بیشتر از آن چیزی است که اوپک یک ماه پیش تخمین زده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوپک حالا پیش بینی می کند اقتصاد جهان ۴ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. این گروه در جولای رکود اقتصاد جهان را ۳.۷ درصد پیش بینی کرده بود.

,

به خاطر کاهش فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشورهای بزرگ در حال توسعه، پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی برابر‌ با ۹۰.۶ میلیون بشکه در روز باشد یعنی ۹.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از ۲۰۱۹. کاهش تقاضا حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از آن چیزی است که اوپک ماه گذشته پیش بینی کرده بود.

,

انتظار می رود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی ۷ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این رقم تفاوت چندانی با پیش‌بینی ماه قبل ندارد.

,

طبق تخمین های اوپک، ذخایر اقتصادی نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از ماه ژوئن رو به افزایش بوده است. این ذخایر ۳۰۱.۵ میلیون بشکه بیشتر از همین دوره در سال گذشته میلادی بوده و به ۳.۲۴۰ میلیارد بشکه رسیده است. این رقم ۲۹۱.۲ بیشتر از متوسط ۵ ساله این ذخایر است.

,

اوپک اعلام کرد:« قیمت نفت خام و محصولات نفتی در نیمه دوم ۲۰۲۰ همچنان تحت تاثیر نگرانی در مورد موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش ذخایر جهانی خواهد بود. ذخایر جهان به خاطر کاهش حمل و نقل جاده‌ای و پایین آمدن تقاضا برای سوخت هواپیما همچنان بالا خواهد بود».

,

پس از پایان کاهش داوطلبانه تولید توسط عربستان، کویت و امارات، تولید نفت اوپک ۹۸۰ هزار بشکه در روز به صورت ماهانه افزایش یافته و به ۲۳.۱۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه