اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد:

لغو مجوز هیآت و مداحانی که از قوانین بهداشتی سرپیچی کنند/ ادای نذورات با اهدای ماسک یا جیره خشک

لغو مجوز هیآت و مداحانی که از قوانین بهداشتی سرپیچی کنند/ ادای نذورات با اهدای ماسک یا جیره خشک
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با اشاره به لزوم مدیریت مراسم عزای امام حسین(ع) با حفظ سلامتی مردم، گفت: هیأت و یا مداحی که نسبت به دستورالعمل و پروتکل بهداشتی بی‌توجه باشد، مجوز فعالیتش لغو و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به شرایط ویژه کرونا و البته مطالبه مردم برای برگزاری مراسمات محرم، اظهار کرد: باید برای پاسخگویی مطالبه مردم و البته رعایت پروتکل بهداشتی، با مدیریتی خوب و درست مراسمات عزاداری را برگزار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

لزوم مدیریت مراسم عزا با حفظ سلامتی مردم

, لزوم مدیریت مراسم عزا با حفظ سلامتی مردم, لزوم مدیریت مراسم عزا با حفظ سلامتی مردم,

وی گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم، مردم مراسمات مذهبی را برگزار می‌کنند؛ حال این مراسم ها باید با مدیریت و رعایت دقیق پروتکل ها انجام گیرد.

,

رستمی بابیان اینکه عزاداری و سلامت، دو موضوعی است که رسانه‌های معاند دوگانه سازی آن را از ماههای قبل آغاز کرده اند، تصریح کرد: رسانه‌های معاند به دنبال پیدا کردن آلودگی‌ها و مسائل غیربهداشتی هستند، لذا اگر در هیأتی مشکلی پیش بیاید آن را منعکس کرده و روی آن مانور خواهند داد. قطعا” دیگر هیئآتی که تمامی دستورالعمل ها را رعایت می کنند از این امر متضرر می‌شوند و لازم است رسانه‌های انقلابی در این امر ما را یاری کنند.

,

وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات، به صورت تمام وقت در خدمت هیأت های مذهبی برای اخذ مجوز و برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل بهداشتی است، افزود: انتظار می‌رود که رسانه‌ها و فعالان مجازی ما را در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها کمک کنند.

,

نصب بنر اطلاع رسانی مراسمات هیأت ممنوع است

, نصب بنر اطلاع رسانی مراسمات هیأت ممنوع است, نصب بنر اطلاع رسانی مراسمات هیأت ممنوع است,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از ممنوعیت نصب بنر اطلاع‌رسانی مراسمات عزاداری هیأت در سطح شهر و روستا خبر داد و گفت: این به دلیل عدم جابه‌جایی جمعیت از محله‌ای به محله دیگر مصوب شده تا از تجمع افراد در یک مکان جلوگیری شود.

,

وی با تأکید بر اینکه هیأت های مذهبی بدون اخذ مجوز حق برگزاری مراسم را ندارند، افزود: مراسم ها صرفاً باید در فضای باز برگزار شده و بیشتر از دو ساعت به طول نینجامند.

,

برخی تفکرات در عزاداری ها خرافی است

, برخی تفکرات در عزاداری ها خرافی است, برخی تفکرات در عزاداری ها خرافی است,

رستمی با اشاره به تفکر خرافی برخی، مبنی بر این که حضور در هیأت باعث می‌شود تا افراد کرونا نگیرند، گفت: بنا به گفته رئیس سازمان علوم پزشکی اسدآباد، کمترین تعداد افراد آسیب‌دیده ناشی از کرونا، افراد متدین جامعه هستند که البته همین قشر، بیشترین مشارکت و همکاری را در حفظ سلامت با کادر درمانی داشتند.

,

مشارکت هیأت مذهبی و صرف یک میلیارد برای مقابله با کرونا

, مشارکت هیأت مذهبی و صرف یک میلیارد برای مقابله با کرونا, مشارکت هیأت مذهبی و صرف یک میلیارد برای مقابله با کرونا,

وی ارزش ریالی مشارکت هیات‌های مذهبی در امر مقابله با کرونا را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اجرای کمک مؤمنانه، تهیه مایعات گندزدایی، ماسک و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان از جمله کارهای بزرگی بود که توسط هیأت ها انجام شد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد ۱۲۰ هیأت ثبت‌شده وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۳۰ هیأت شاخص و ۵۰ هیأت خانگی داریم که البته بانوان،بیشتر فعالیت می کنند.

,

فعالیت ۶۵ مداح مستمر در اسدآباد

, فعالیت ۶۵ مداح مستمر در اسدآباد, فعالیت ۶۵ مداح مستمر در اسدآباد,

وی از ساماندهی ۱۷۰ مداح در شهرستان خبر داد و افزود: البته از این تعداد ۶۵ نفر مداح به‌صورت مستمر فعالیت دارند.

,

رستمی با تأکید بر اینکه اجازه تغییر در برنامه‌های پیش بینی شده دهه محرم را نخواهیم داد، گفت: حرکت دسته های عزاداری از ابتدای دهه اول محرم ممنوع است و بالتبع در ایام عاشورا و تاسوعا هم برپا نخواهد شد.

,

لغو مجوز هیأت یا مداحی که از قانون دستورالعمل بهداشتی سرپیچی کند

, لغو مجوز هیأت یا مداحی که از قانون دستورالعمل بهداشتی سرپیچی کند, لغو مجوز هیأت یا مداحی که از قانون دستورالعمل بهداشتی سرپیچی کند,

وی خاطرنشان کرد: مجوز فعالیت هیأت یا مداحانی که نسبت به دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی بی‌توجه باشند، لغو خواهد شد، البته اگر تخطی از قانون را تکرار کنند به مراجع قضایی معرفی و پلمپ خواهند شد.

,

پخش صدای بانوان مداح در کوچه ها یک معضل در عزاداری هاست

, پخش صدای بانوان مداح در کوچه ها یک معضل در عزاداری هاست, پخش صدای بانوان مداح در کوچه ها یک معضل در عزاداری هاست,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد، پخش صدای بانوان مداح را یکی از معضلات مراسمات عزاداری در شهرستان اسدآباد دانست و گفت: در این زمینه مخاطبان و برپاکنندگان مراسم باید به مداحان، این مهم را متذکر شوند.

,

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در مراسم های مختلف، افزود: بانوان بیشتر از آقایان، در عزاداری‌ها شرکت می کنند، بنابراین لازم است که شبکه تبلیغ بانوان را از طریق حوزه علمیه خواهران شکل دهیم و این امر در دستور کار قرارگرفته است.

,

مردم نذورات خود را با اهداء ماسک یا جیره خشک ادا کنند

, مردم نذورات خود را با اهداء ماسک یا جیره خشک ادا کنند, مردم نذورات خود را با اهداء ماسک یا جیره خشک ادا کنند,

رستمی در خصوص هیأت و روضه های خانگی نیز گفت: مردم می‌توانند برای ادای نذر خود به شکل های مختلف اقدام کنند؛ اگر بخواهند نذری را که صیغه آن خوانده‌ نشده، ادا کنند ، با اهداء ماسک و یا خیره خشک می‌توانند این کار را انجام دهند.

,

وی تأکید کرد: البته ممکن است که برخی، منازل خود را به‌صورت نذر در اختیار هیأت یا مراسم های عزای امام حسین(ع) قرار داده باشند که این نوع نذورات عملاً ساقط است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه