اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه درگز؛

آیه مباهله سند بسیار محکمی بر حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است

آیه مباهله سند بسیار محکمی بر حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است
حجت الاسلام عیدی گفت: مهم ترین پیام مباهله این است که حضرت علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر گرامی اسلام در قرآن معرفی شده و این مساله سند محکمی بر حقانیت ولایت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین عیدی مدیر حوزه علمیه درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ روز مباهله را از اعیاد بزرگ و اتفاقات پرشکوه قرآنی تاریخ اسلام و اظهار کرد: مباهله روز اثبات حقانیت، نبوت، رسالت و امامت است که اتفاقا امسال با عید جمعه قرین شده؛ این دو عید در کنار هم فضائل بسیار زیادی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) برای دعوت قبایل مختلف به اسلام از روشهای مختلفی همچون صحبت رو در رو، جنگ و نامه زدن استفاده می فرموند؛ یکی از کسانی که پیامبر(ص) برای دعوت به اسلام به او نامه نوشت اسقف نجران از بزرگان مسیحیت آن زمان بود.

,

مدیر حوزه علمیه درگز تبیین کرد: مسیحیان تصمیم گرفتند برای متقاعد کردن حقانیت خود به مدینه آمده و با پیامبر گفتگو کنند، اما وقتی هیچ یک از دو طرف، حرف طرف مقابل را قبول نکرد، مسیحیان پیشنهاد مباهله و نفرین را مطرح کردند؛ وقتی آنها اهل بیت پیامبر را در روز مباهله دیدند از تصمیم خود صرف نظر کردند چرا که اگر اهل بیت نفرین می کردند هیچ یک از آنها بر روی زمین باقی نمی ماند.

,

حجت الاسلام عیدی با اشاره به 9 پیام بزرگ آیه مباهله تشریح کرد: پیام اول این است که پیامبر اسلام چون به حقانیت و هدف خود ایمان داشت، حاضر شد جان خود و عزیزانش را در معرض خطر قرار دهد؛ پیام دوم بحث دعا به عنوان آخرین برگ برنده و سلاح بُرنده مومن است که وقتی استدلال و منطق و موعظه موثر واقع نشد، آخرین تلاش دعا کردن است.

,

وی افزود: مباهله به ما آموخت که در مجالس دعا کودکان خود را همراه ببریم چون آنها گناهی ندارند و دعای آنها سریع تر به مرحله اجابت می رسد؛ همچنین انسان باید ابتدا از تمام توانایی های عادی خود برای دعوت به خدا استفاده کند و در مرحله آخر استمداد از غیب داشته باشد که با عنوان نبتهل در قرآن به آن اشاره شده.

,

امام جمعه موقت درگز اظهار کرد: در دعا کردن کیفیت و حالات اهل دعا بسیار مهم تر از کمیت آن است؛ لذا پیامبر (ص) با 5 نفر از عزیزان خود به نفرین مسیحیان می روند؛ پیام ششم بحث مستجاب الدعوه بودن اهل بیت را می رساند که هر کس با اهل بیت مقابله کند عاقبتی جز شکست و پشیمانی ندارد.

,

حجت الاسلام عیدی ابراز کرد: در کنار هم بودن زن و مرد در تمام صحنه ها و عرصه های اجتماعی و محسوب شدن فرزند دختری (امام حسن و حسین (ع)) به عنوان فرزند خود انسان از دیگر پیام های مباهله است.

,

وی در پایان تاکید کرد: مهم ترین پیام مباهله این است که حضرت علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر گرامی اسلام در قرآن معرفی شده و این مساله سند محکمی بر حقانیت ولایت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) است؛ دقیقا به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اهمیت روز مباهله را برابر با خطبه غدیر دانسته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه