اخبار داغ

صوفی در گفت‌وگو با دانا:

شورای‌عالی سیاست‌گذاری باید تکلیف خودش را مشخص کند/ اصلاح طلبان انشقاق ندارند؛ بخاطر کرونا جلسه نداریم!

شورای‌عالی سیاست‌گذاری باید تکلیف خودش را مشخص کند/ اصلاح طلبان انشقاق ندارند؛ بخاطر کرونا جلسه نداریم!
فعالی سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تنها شورای عالی سیاست گذاری نماینده حرکت جبهه اصلاح‌طلبان است و اعضای این جریان هم به صورت جمعی و انتخابی تصمیم می‌گیرند.
[

«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت اردوگاه اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده و طبعاً سازوکاری هم برای انتخابات از جانب اصلاح‌طلبان تعریف نشده‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: سازوکار موجود همان بحث شورای عالی سیاست‌گذاری و کناره‌گیری آقایان موسوی لاری و عارف و همچنین بخشی از هیئت مدیره است که به طور طبیعی سالی یک بار تجدید انتخابات می‌شود.
,
 
,
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: این دوستان می‌توانستند بعد از آن که شورای عالی سیاست‌گذاری برگزار و انتخابات هیئت رئیسه در دستور کار قرار می‌گیرد، در آن جا از کاندیداتوری استعفا کنند و می‌توانستند دلایل خود را هم در صورت تمایل اعلام کنند.
,
 
,
اظهارنظر در خصوص ریاست شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری صرفاً گمانه زنی است
, اظهارنظر در خصوص ریاست شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری صرفاً گمانه زنی است, اظهارنظر در خصوص ریاست شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری صرفاً گمانه زنی است,
 
,
صوفی با بیان اینکه شرایط کرونایی موجب شد تا جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری برگزار نشود، افزود: اساساً به خاطر شرایط کرونایی کشور و بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا که اجتماع بیش از 10 نفر را ممنوع است، بنابراین شورای عالی سیاست‌گذاری نمی‌تواند به صورت حضوری جلسه ای برگزار کند و باید منتظر ماند و دید تا یکی دو ماه آینده چه می‌شود.
,
 
,
وی اظهارنظر قبل از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری را صرفاً در حد گمانه‌زنی دانست و عنوان کرد: تنها شورای عالی سیاست گذاری که نماینده حرکت جبهه اصلاح‌طلبان است برای انتخابات آن‌ هم به صورت جمعی تصمیم می‌گیرد.
,
 
,
وزیر تعاون دولت اصلاحات به برگزاری جلسات اصلاح‌طلبان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در جلسات مجازی هیچ بحث تشکیلاتی صورت نمی‌گیرد. اصلاح طلبان نیز همانند دیگر جریان‌ها در فضای مجازی کارهایی از قبیل انتشار و به اشتراک گذاشتن مباحث روز انجام می‌دهند و در حقیقت هیچ بحث تشکیلاتی در آنجا صورت نگرفته است.
,
 
,
صوفی در خصوص اظهارات اصلاح‌طلبان جهت سکان‌داری شورای عالی سیاست گذاری گفت: این‌ سخنان شخصی است و حتی حزبی هم نیست، یعنی ممکن است در بین یک حزب چندین نظر وجود داشته باشد. بعضاً از افراد سوالاتی می‌شود و آن‌ها هم یک جوابی که به ذهنشان می‌رسد مطرح می‌کنند که اساساً در خلاً مطرح می‌شود یعنی در هیچ چارچوبی نمی‌گنجد.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به سازوکار موجود جهت انتخاباب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری بیان داشت: کسی که برای ریاست شورای عالی انتخاب می‌شود باید عضو شورای عالی سیاست گذاری باشد. اعضای شورای عالی هم دو دسته هستند یعنی اعضای حقیقی و حقوقی.
,
 
,
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اعضای حقوقی احزابی هستند که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌باشند و اعضای حقیقی هم یک تعدادی هستند که اسامی آن‌ها در لیست موجود است. اگر هر عضوی بخواهد اضافه شود یا باید از طرف آقای خاتمی اضافه شود و یا باید جمع تصمیم بگیرد که معمولاً اینگونه نیست. در این رابطه باید دید که آیا آقای خاتمی اساساً می خواهند ورود کنند یا خیر.
,
 
,
افرادی که عضو شورای عالی سیاست‌گذاری نیستند نمی‌توانند به عنوان کاندیدا مطرح شوند
, افرادی که عضو شورای عالی سیاست‌گذاری نیستند نمی‌توانند به عنوان کاندیدا مطرح شوند, افرادی که عضو شورای عالی سیاست‌گذاری نیستند نمی‌توانند به عنوان کاندیدا مطرح شوند,
 
,
 وی خاطر نشان کرد: باید تکلیف را خود شورای عالی مشخص کند، باید جلسه شورای عالی برگزار شود و بعد تصمیم بگیرند که انتخابات هیئت رئیسه را برگزار کنند و در این زمینه حتما باید اعضای هیئت رئیسه هم عضو باشند؛ در حال حاضر خارج از عضو اساساً نمی‌توانند به عنوان کاندیدا مطرح شوند.
,
 
,
وزیر تعاون دولت اصلاحات در خصوص صحت و سقم وجود انشقاق بین اصلاح طلبان گفت: وجود انشقاق میان اصلاح‌طلبان را صد در صد رد می‌کنم؛ اصلاً جلسه‌ای برگزار نشده که اصلاح‌طلبان بخواهند روی کاندیدایی بحث کنند. اساساً جلسه‌ای تشکیل نشده است که اصلاح طلبان نتوانند به اجماع برسند.
,
 
,
صوفی در پایان گفت: شرط تصمیم‌گیری تشکیل جلسه است؛ علت اینکه جلسه‌ای تشکیل نشده وجود انشقاق نیست بلکه شرایط کرونایی موجب شده تا جلسه‌ای برگزار نشود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه