اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد

تعیین و تکلیف مشاغل پرخطر در شهرستان‌های قرمز

تعیین و تکلیف مشاغل پرخطر در شهرستان‌های قرمز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق مصوبه ابلاغیه تعدادی از مشاغل و کسب‌وکارها در شهرستان‌های قرمز بعد از تصویب در شورای شهر دچار محدودیت می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: وضعیت کنونی استان در حوزه کرونا حکایت از بروز یک بحران جدی در حوزه درمان دارد و  با گسترش دامنه کرونا در موج دوم تاکنون شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، ساوه ، خنداب، فراهان و کمیجان قرمز شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

جمالیان اظهار کرد: بر اساس آخرین جمع‌بندی شهرستان‌های محلات و شازند از توابع استان مرکزی نیز در وضعیت نارنجی و یا خطر کرونا هستند و آشتیان، تفرش و زرندیه نیز در فهرست زرد بوده و اگر کوچک‌ترین اهمالی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد بحرانی می‌شوند.

, .,

وی ادامه داد: طبق مصوبه ابلاغیه تعدادی از مشاغل و کسب‌وکارها در شهرستان‌های قرمز بعد از تصویب در شورای شهر دچار محدودیت می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مشاغل و کسب‌وکارها به چهار گروه تقسیم می‌شوند که بعد از تصویب در شورای پدافند استان‌های قرمز باید سه دسته از مشاغل دچار محدودیت شوند ،که بعد از بررسی از جنبه‌های گوناگون و تصویب در شورای پدافند استان ابلاغ خواهد شد.

,

وی در خصوص علائم بیماری کرونا، اصلی‌ترین علامت ویروس را تب، تنگی نفس و سرفه دانست و افزود: در چند ماه اخیر شاهد علائم گوارشی، شامل دل‌درد ،حالت اسهال و استفراغ در میان مبتلایان بوده‌ایم ،همچنین کاهش حس بویایی و چشایی امتیاز بیشتری را به خود اختصاص داده است،که مردم باید این علائم را نیز مدنظر داشته باشند.

,

جمالیان خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش رو بودن فصل پاییز و زمستان اکثر ویروس‌ها در فصول سرد حالت تهاجمی به خود می‌گیرند، که یکی از علل نگرانی ما افزایش میزان بستری  در فصول آتی است، لذا مردم باید پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک صحیح و رعایت فاصله اجتماعی را همیشه موردتوجه قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه