اخبار داغ

مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا خبر داد؛

ایجاد 700 شغل با اجرای طرح «صنعت‌یار» در مازندران/نهضت جهش تولید در عرصه صنعت معدن و انرژی

ایجاد 700 شغل با اجرای طرح «صنعت‌یار» در مازندران/نهضت جهش تولید در عرصه صنعت معدن و انرژی
محمدجواد اسماعیلی‌سراجی از ایجاد 700 شغل با اجرای طرح صنعت‌یار در مازندران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد اسماعیلی‌سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جهش تولید، سازمان بسیج مستضعفین طرح‌هایی را در این زمینه برنامه ریزی کرده و قرارگاهی در قالب نهضت سراسری جهش تولید به نام قرارگاه صنعت، معدن و انرژی در سطح کشور ایجاد کرد و در استان این قرارگاه  تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه ماموریت این قرارگاه اجرای طرح صنعت یار است که کار آن پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی خرد و متوسط است که قالبا در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، افزود: حدود ۷۰۰ مورد در سال جاری در مازندران هدف‌گذاری صورت گرفت تا منجر به احیای ۷۰ واحد صنعتی راکت و نیمه فعال شود.
 
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا گفت: کمک به ایجاد اشتغال حدود ۷۰۰ نفر در واحدهای خرد، کوچک و متوسط، عمق بخشی داخلی نظام از طریق ارتقای رضایت‌مندی صاحبان صنایع و مشاغل، بهبود معیشت شاغلین در این بخش، افزایش کارایی و اثربخشی در حوزه صنعت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
 
اسماعیلی تصریح کرد: با ایجاد شبکه پایشگران و مشاوران قرار است اقدامات حمایتی را داشته باشیم تا عملیات پایش را اجرا و به کمک واحدهای غیر فعال یا نیمه فعال ظرفیت تولید را به صورت نسبی افزایش دهند.
 
وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد که در استان کار مشترک با این شرکت خواهیم داشت که در این راه از ظرفیت دانشگاهیان نیز استفاده می‌شود چرا که پروژه‌های تخصصی بر طبق دانش و علم باید اجرا شود.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه طی رایزنی با دادگستری قرار شد واحدهایی که مشکلات بانکی و حقوقی دارند مشخص شوند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلاتشان را مرتفع کنیم، در این نهضت توجه به رکن کشاورزی و صنعت ضرورت دارد.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران از صنایع تبدیلی محروم است، گفت: هدف ما ایجاد واحدهای صنعتی است که با اقلیم استان همخوانی داشته باشد و برای تامین مواد اولیه مشکلی وجود نداشته باشد، از این رو برنامه‌ها و دستورات حمایت را به سمت صنایع تبدیلی معطوف کنیم بهتر است.
 
این مسئول تاکید کرد: اولویت کار به واحدهای صنعتی قرار داده می‌شود تا در بحث فروش محصولاتشان دچار مشکل نشوند که میتوانیم با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج مردمی بخشی از این موانع را برطرف کنیم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه عملیات پایشگری سریع و عمیق برای احیای واحدهای صنعتی در زیر مجموعه کلینیک صنعت و معدن انجام می‌شود، افزود: همه صاحبان صنایع و متولیان حوزه صنعت که در این زمینه دچار مشکل هستند با مراجعه به ما از حمایت‌های این سازمان بهره‌مند می‌شود.
 
وی بیان کرد: شماره ۰۱۱۳۳۳۹۳۶۶۳ برای سازمان بسیج مهندسین صنعتی و ۰۱۱۳۳۴۵۵۶۸ کلینیک صنعتی واقع در شهرک صنعتی است که فعالان در بخش صنعت برای بیان مشکلات خود می‌توانند تماس کنند.
 
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا خاطرنشان کرد: فعالیت  ما در این قرارگاه آغاز شده و در سال جاری از ۱۵ واحد صنعتی بازدید شده است و در حال تصمیم گیری برابی رفع موانع تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح صنعت یار در یک بازه زمانی سه ساله اجرایی می‌شود، افزود: در این بخش با هماهنگی و نقش آفرینی موثری سپاه و بسیج و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و قضایی و تسهیلات و کمک‌هایی که در این زمینه وجود دارد در سطح کشور 200 هزار شغل ایجاد می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: قرار است این میزان شغل با سازماندهی، آموزش و توسعه گروه‌های جهادی و پایشگران صنعتی متخصص صورت گیرد.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا گفت: قرار است در این طرح با عارضه یابی از 25 هزار واحد تولیدی، 2 هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح کشور احیا شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه