اخبار داغ

در گفتگوهای مطرح شد؛

هزینه ‎های کمرشکن درمان بیماران کرونایی/از وعده‌های تو خالی تا آمپول‌های میلیونی

هزینه ‎های کمرشکن درمان بیماران کرونایی/از وعده‌های تو خالی تا آمپول‌های میلیونی
هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا بر خلاف وعده مسئولان مبنی بر رایگان بودن، کمر شکن است و اقشار کم درآمد جامعه رنج بیشتری را متحمل می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، کرونا یا همان کووید ۱۹ علاوه بر مشکلات روحی و روانی، وضعیت اقتصادی مردم را هم به خطر انداخته و از آنجا که این ویروس منحوس واکسنی برای درمان ندارد، هزینه های درمان دغدغه اصلی کسانی است که به این بیماری مبتلا می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

برخی از داروهای درمان کرونایی بسیار گران است و تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نمی گیرد که این موضوع نگرانی مردم را با توجه به وضعیت بد اقتصادی در پی داشته است.

,

بر اساس بخشنامه‌های وزارت بهداشت، هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

,

تقبل هزینه‌های درمان توسط وزارت بهداشت

, تقبل هزینه‌های درمان توسط وزارت بهداشت, تقبل هزینه‌های درمان توسط وزارت بهداشت,

البته وزارت بهداشت برای کمک به بیماران کم درآمد که بعضاً تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، با همکاری بخش مددکاری و با کمک خیرین، هزینه درمان آنان را متقبل می‌شود.

,

عباس پزشکی در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: هزینه خدمات بیماران کرونایی اعم از تست آنها، بستری بیمار، تجهیزات و داروهای مصرفی به صورت رایگان انجام می شود.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به شایعه ای در خصوص دریافت هزینه بابت درمان بیماران کرونایی افزود: هر کسی که شکایت دارد لیست خدمات را به قسمت درمان علوم پزشکی ارائه دهد تا این موضوع بررسی شود که آیا بیمارستان هزینه دریافت کرده یا نه؟ البته به صراحت می گویم تاکنون هیچ موردی نبوده که اثبات شود بیمارستان بابت هزینه درمان بیماران کرونایی هزینه ای دریافت کرده است.

,

هزینه بالا خدمات آی سی یو

, هزینه بالا خدمات آی سی یو, هزینه بالا خدمات آی سی یو,

وی تصریح کرد: بیماران کرونایی لرستان در بخش آی سی یو بستری می‌شوند و خدمات آی سی یو هزینه‌های بالایی را در بر دارد، اما تا جایی که بتوانیم داروهایی را که طبق پروتکل لازم است تهیه خواهیم کرد که اگر داروی دیگر لازم باشد یا بیمارستان یا خود بیمار تهیه می کند که بیمار دچار مشکل نشود.

,

پزشکی بیان کرد: اگر بیماری از مبلغ دریافتی شکایتی دارد به حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند و فیش واریز خدمات و پرینت صورتحساب خود را ارائه دهد تا آن را بررسی و برخورد کنیم، ما اقشار نیازمندی را که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و… بوده به مددکاری معرفی خواهیم کرد تا به آنها کمک شود.

,

وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی هزینه خدمات بیماران کرونایی رایگان است مگر بیمارانی که در تخت ویژه بستری می شوند که تجهیزات و لوازم مصرفی خاصی داشته و روزانه ویزیت و خدمات اضافه دریافت می کنند که البته در ازای این خدمات اضافی، هزینه های اضافی در صورتحساب بیماران محاسبه شود.

,

پرداخت ۹۰ میلیارد ریال هزینه درمانی

, پرداخت ۹۰ میلیارد ریال هزینه درمانی, پرداخت ۹۰ میلیارد ریال هزینه درمانی,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در امر درمان با حمایت‌های وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی کرونا مشکلی تا الان نداشته‌ایم، تخت بیمارستانی و تجهیزات دیگر به اندازه کافی وجود دارد و به مردم توصیه می کنیم حتماً بحث فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع در جاهای شلوغ، عدم برگزاری مراسمات عروسی و عزا و زدن ماسک را جدی بگیرند، که کادر درمان بتوانند جوابگوی نیازمندی درمان شهروندان باشند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان نیز در گفتگو با سفیر افلاک اظهار داشت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران کرونایی به بیمارستان های استان پرداخت شده است.

,

شاهدخت فتحی بیرانوند با اشاره به پرداخت هزینه بیماران کرونایی افزود: تاکنون توانسته ایم بیش از ۹۰ میلیارد ریال بابت هزینه بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ را به بیمارستان‌های طرف قرارداد پرداخت کنیم.

,

هزینه بالای بیماران خاص

, هزینه بالای بیماران خاص, هزینه بالای بیماران خاص,

وی عنوان کرد: امیدواریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی دیگر توسط مردم میزان شیوع بیماری کرونا در استان کاهش یافته تا علاوه بر کمک به مدافعان سلامت که در خط اول مبارزه با این بیماری هستند، هزینه های مترقبه به حوزه سلامت ناشی از شیوع این ویروس منحوس نیز کاهش یابد.

,

وی یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا و به دلیل بالا بودن هزینه تخت های ویژه نسبت به تخت های معمولی، هزینه‌های بیمه سلامت در بخش های ویژه از جمله آی سی یو به دلیل بستری شدن افراد داری ریسک بالای ابتلا از جمله بیماران دیابتی، بیماران فشار خونی و دارای مشکلات عروقی، بیماران با ضعف سیستم ایمنی و سایر بیمارانی که نیاز به درمان دارند افزایش یافته است.

,

امیدواریم با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط روحی و روانی و مهمان ناخوانده که داریم دولت حداقل هزینه های درمان بیماران کرونایی را رایگان کند تا کمی از دغدغه های مردم کاسته شود.

,

هزینه سرسام آور بیماران کرونایی

, هزینه سرسام آور بیماران کرونایی, هزینه سرسام آور بیماران کرونایی,

امین آزادبخت از شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک بیان کرد: قبل از ابتلا به کرونا اهمیت خاصی به این قضیه نمی دادم و با شرکت کردن در مراسمات به ویروس کرونا مبتلا شدم و نزدیک به هفت روز در بیمارستان شهدای عشایر بستری بودم.

,

وی افزود: خوشبختانه وضعیت جسمانی من مناسب بود و وخیم نبود، همه بیماران کرونایی باید دفترچه داشته باشند، بنده نیز دفترچه تامین اجتماعی داشتم و با توجه به وضعیت جسمانی در قسمت بخش بستری شدم و زیاد نیاز به دستگاه و دارو نداشتم که در مدت هفت روز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان هزینه بیمارستان پرداخت کردم.

,

این شهروند خرم آبادی بیان کرد: بیمارانی که وضعیت وخیم و حال مناسبی نداشتند به بخش آی سیو یا قسمت ویژه منتقل می‌شدند که بیماران در آن بخش از دستگاه های ویژه استفاده می کردند و هزینه آن آزاد حساب می شد و آمپولهای مخصوص هم وجود داشت که بیمه آن را متقبل نمی‌شود و بیمار باید آن را آزاد خریداری کند.

,

تزریق آمپول‌های میلیونی

, تزریق آمپول‌های میلیونی, تزریق آمپول‌های میلیونی,

وی تصریح کرد: هزینه استفاده از دستگاه‌های بخش ویژه خیلی بالاست و خرید هر آمپول خارجی تایید شده هم نزدیک به یک میلیون و نیم تومان می باشد که یک بیمار کم درآمد واقعا دچار مشکل خواهد شد.

,

آزادبخت گفت: هزینه بیماران کرونایی وخیم سرسام آور است با توجه به وضعیت اقتصادی ضعیف مردم استان، دولت باید در این زمینه فکری به حال آنها مردم کند.

,

صمدی یکی از بیماران کرونایی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با توجه به این که از بیماران خاص بودم وقتی به کرونا مبتلا شدم هزینه های درمان بسیار بالا بود به طوری که برای تهیه دو عدد آمپول یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردم.

,

خطای تست‌های کرونا

, خطای تست‌های کرونا, خطای تست‌های کرونا,

وی افزود: البته این فقط یکی از داروهایی بود که تجویز شد و تست کرونا و سایر داروها بیش از دو میلیون تومان هزینه داشت. متاسفانه هزینه بالای تست کرونا سبب شده تا برخی از افراد آزمایش را به جای تست انجام دهند در حالی که آزمایش خون طبق گقته پزشکان درصد خطای بالایی دارد و ممکن است جواب منفی باشد اما فرد مبتلا باشد و افراد دیگری را درگیر بیماری کند.

,

نصراللهی یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در این راستا گفت: اگر تست را بیمارستان انجام دهد رایگان است در غیر این صورت هزینه گرفته می شود و من بعد از ابتلا به کرونا در حالی که پزشک تشخیص داد در منزل بستری شوم اما فقط هزینه های دارویی بیش از ۲۰۰ هزار تومان بود.

,

وی اظهار داشت: این هزینه با دفترچه ۲۰۰ هزار تومان بوده و افرادی که فاقد دفترچه باشند دو یا سه برابر این هزینه را باید پرداخت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه