اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

امارات هیچگاه در مناقشات منطقه معتبر نبوده است/ بهره برداری اسرائیل از آخرین فرصت های باقی مانده حضور ترامپ در کاخ سفید

امارات هیچگاه در مناقشات منطقه معتبر نبوده است/ بهره برداری اسرائیل از آخرین فرصت های باقی مانده حضور ترامپ در کاخ سفید
سید جعفر قنادباشی گفت: حصول توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی به معنی تلاش های رژیم صهیونیستی به منظور بهره برداری از آخرین فرصت های باقی مانده حضور ترامپ در کاخ سفید محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به توافق عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی گفت: با وجود تبلیغات پردامنه، این توافق از هیچ نظر دارای اهمیت نیست؛ چرا که امارات یک کشور کوچک، چند پاره و تازه تأسیس منطقه ای است که هیچگاه در مناقشات و معادلات منطقه ای یک طرف قابل اعتنا محسوب نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: از سوی دیگر پیش از این، رفت و آمدهای مختلف میان مقامات امارات و رژیم صهیونیستی صورت گرفته بوده؛ لذا حصول این توافق به معنای تحولی قابل توجه در منطقه نیز بشمار نمی آید.

,

وی تأکید کرد: البته حصول این توافق به معنی تلاش های رژیم صهیونیستی به منظور بهره برداری از آخرین فرصت های باقی مانده حضور ترامپ در کاخ سفید محسوب می شود؛ آن هم رئیس جمهوری که در مقایسه با دیگر روسای جمهور آمریکا بیشترین کمک را به رژیم صهیونیسیتی کرده است.

,

قنادباشی افزود: اما در عرصه پایان دادن به موضوع فلسطین و ایجاد سازش میان کشورهای اسلامی و عربی با این رژیم، آن هم به دلیل مخالفت ها و اعتراضات مردمی در منطقه هیچ موفقیتی را کسب نکرده اند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: پیش از این مقامات رژیم صهیونیستی امیدوار بودند که با طرح موضوع «معامله بزرگ قرن» بتوانند زمینه ای را فراهم کنند که به موضوع فلسطین پایان داده و از طریق گرفتن امضا از سران تمامی کشورهای عربی و اسلامی موقعیت رژیم متزلزل صهیونیستی در منطقه را تثبیت کنند.

,

وی عنوان کرد: شاهد بودیم که «معامله بزرگ قرن» با وجود تلاش های رژیم صهیونیستی و کوشش های گسترده مقامات آمریکا نه تنها به موفقیتی منجر نشد؛ بلکه موجبات شکست و ناکامی رسوا کننده ای را برای مقامات آمریکا و اسرائیل فراهم کرد؛ چرا که افکار عمومی جهانی و مراکز پژوهشی بین المللی به ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیشبرد مقاصد شان در غرب آسیا پی بردند.

,

قنادباشی اظهار کرد: بعد از این مسئله رژیم صهیونیستی به طرح الحاق کرانه باختری متوسل شد که این اقدام نیز با واکنش و اعتراضات جهانی رو به رو شد و علاوه بر مردم فلسطین، ملت های مسلمان دیگر کشورها در نقاط مختلف جهان نسبت به آن اعتراض کردند چرا که بر اساس ده ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل کرانه باختری از جمله مناطق اشغالی محسوب می شود و رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او هیچ گاه نمی توانند از الحاق این بخش اشغالی سخن بگویند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه مجموعه تلاش های رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح معامله بزرگ قرن و الحاق کرانه باختری منجر به طرح کوچک عادی سازی روابط با امارات شد، تصریح کرد: این توافق هیچ گاه نمی تواند به معنای پایان مناقشات مشهور اعراب و رژیم صهیونیستی و یا به معنای صلح در خصوص مسائل فلسطین باشد.

,

وی گفت: امارات یک کشور کوچکی است و هیچ گاه یک طرف معتبر در مناقشات منطقه ای نبوده است و با این حال حصول این توافق مسلما تبعات و پیامدهای زیادی برای امارات در پی دارد؛ چرا که علاوه بر اعتراضات داخلی در امارات، اینک وجهه این کشور در بسیاری از کشورهای منطقه ای خدشه دار می کند.

,

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: این توافق مسلما سبب خواهد شد تا مداخلات چند سال اخیر امارات در سودان، یمن و لیبی با موانع و بن بست های جدید رو به رو شود چرا که مردم کشورهای یمن، سودان و لیبی خواهان این نیستند که یک کشور سازشکار و هم سو با رژیم صهیونیستی در امور کشورهایشان مداخله کند و بر سرنوشت آنها تأثیر بگذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه