اخبار داغ

پلنگ‌ها به دست برندگان رسیدند؛

لوکارنو برگزیدگان خود را معرفی کرد

لوکارنو برگزیدگان خود را معرفی کرد
لوکرتسیا مارتل، ماری الساندرینی و میگل گومز به عنوان برندگان جوایز لوکارنو ۲۰۲۰ معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم‌های ۲ فیلمساز آرژانینی یعنی «چوکوبار» ساخته لوکرتسیا مارتل و «زاهوری» ساخته ماری آلساندرینی به عنوان برندگان جوایز پلنگ دوره ۲۰۲۰ لوکارنو معرفی شدند. این ۲ فیلم در بخش «فیلم‌های فردا» که مهمترین بخش رقابتی این جشنواره است این موفقیت را کسب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همزمان با شیوع کرونا، مدیران جشنواره اعلام کرده بودند این دوره جشنواره که قرار بود از ۵ تا ۱۵ آگوست (۱۵ تا ۲۵ مرداد) برگزار شود، لغو می‌شود. از آنجا که تماشاچیان این رویداد در شمار زیاد و در گرانده پیازه گردهم می‌آیند تا به تماشای فیلم‌ها بنشینند این کار در دوران کرونا خطرناک تشخیص داده شد.

,

مدیر هنری لوکارنو تاکید کرده بود که تصمیم ندارند تا این دوره را به صورت دیجیتال یا آنلاین برگزار کنند و به جای آن به حمایت از فیلم‌های مستقل می‌پردازند.

,

از این رو جشنواره لوکارنو همچنین با اهدای جایزه هیات داوری از فیلم «وحشی‌گری» میگل گومز فیلمساز پرتغالی تقدیر کرد.

,

جایزه نوآورانه‌ترین پروژه نیز به فیلم «پارچه پیکر انسان» به ورونا پاراول و لوسین کستینگ تیلور رسید.

,

دو جایزه پلنگ اصلی که به مارتل و آلساندرینی اهدا شد در بخش بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین پروژه سویسی تعلق گرفت و هر یک ۷۷ هزار دلار پول نقد برای فیلم‌هایشان دریافت کردند. این پروژه‌ها بر مضامین نژادی و سوء‌استفاده از اقتدار تمرکز دارند.

,

«چوکوبار» مستندی ترکیبی با زمینه‌های تاریخی و فرهنگی درباره ترور فعال آرژانتینی خاویر چوکوبار در سال ۲۰۰۷ است.

,

جوایز برتر بخش «پاردو دی دومینی» یا «پلنگ فردا» که مختص فیلم‌های کوتاه و متوسط است و امسال بخش اصلی رقابتی جشنواره محسوب می‌شد در بخش بین‌المللی به «من از آن گریختم و هنوز در آن هستم» ساخته «دارول اولو کی» فیلمسازی از لس‌آنجلس اهدا شد که درباره از دست دادن پدرش است.

,

در بخش فیلم کوتاه سوییس نیز یوناس اولریش برای «مردم در روز شنبه» برنده پلنگ شد. این فیلم به این موضوع می‌پردازد که سوییسی‌ها چگونه بعداز ظهر شنبه خود را می‌گذرانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه