اخبار داغ

اعلام نام کهنسال توسط IPC؛

پاراکماندار جوان ایرانی در لیست زنان پیشرو بنیاد ملاله

پاراکماندار جوان ایرانی در لیست زنان پیشرو بنیاد ملاله
پاراکماندار جوان ایرانی یکی از ورزشکارانی‌ست که با مشارکت در طرح “من می‌توانم” و به واسطه حضور در پارالمپیک ریو در سن ۱۷ سالگی، نامش در لیست زنان پیشرو بنیاد ملاله قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، برنامه ‘تغییر دهندگان بازی’ سی ورزشکار زنی را که کلیشه های زندگی را به چالش کشیده اند انتخاب کرد که از میان آنها هشت بانوی پیشرو پارالمپیکی در لیست مجموعه‌ی تلویزیونی بنیاد ملاله با عنوان ‘تغییر دهندگان بازی’ قرار گرفتند. این افراد با روایت داستان خود، دستاوردهای ورزشی و کاری شان به عنوان الگو کمک می کنند به سوی جهان عادلانه تری گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بب ویو پارا شمشیرباز ایتالیایی، کاملیا هاسه پاراشناگر کاستاریکایی، سارا وارگاس از کلمبیا، آیا آیمن از مصر، ورزشکار اوگاندا، میکی متسون ورزشکار هاکی روی یخ ژاپنی، لوسیا مونتنگرو از آرژانتین و محدثه کهنسال پاراکماندار جوان ایرانی نامزد حضور در این برنامه هستند.

,

محدثه کهنسال، پاراکماندار ایرانی یکی از ورزشکارانی‌ست که نقش موثری در طرح “من می‌توانم” از برنامه‌ی آموزش جهانی کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک داشته‌ است. برنامه‌ای که هدفش، تجهیز آموزش دهندگان به منابعی است که از طریق آن یکسان‌سازی را با ارزش‌های جنبش پارالمپیک به جامعه‌ی مخاطب آموزش دهند و دستاوردهای پارالمپین‌ها را در سراسر جهان برجسته سازند.

,

محدثه کهنسال در این‌باره به وب‌سایت IPC گفته است: ورزش به او اعتماد به نفس داده و به دنبال ارزش‌های مشابهی مانند سایر زنان در طرح من می‌توانم است.

,

وی تاکید می‌کند: آن‌ها که ورزش را تجربه کرده‌اند، مفهوم افزایش اعتماد به نفس را درک می‌کنند. ورزش وجود شما را سرشار از شادی و خشنودی می‌کند.

,

در مجموع از ٢۴ کشور شرکت کننده در این برنامه و ٢٢ نفر از دختران و زنان به عنوان پیشرو واجد شرایط حضور در این برنامه بوده‌اند. آنها تبعیض جنسیتی و کاستی‌ها را در ورز‌ش خود به چالش کشیده‌اند و می‌توانند الگوهای تاثیر گذاری برای سایرین باشند.

,

محدثه کهنسال به عنوان جوان ترین عضو کاروان ایران، در ١٧ سالگی رقابت در میدان بزرگی چون پارالمپیک ریو ٢٠١۶ را تجربه کرده است.

,

او در کودکی به صورت حرفه ای در رشته ژیمناستیک فعال بود و فعالیت های هنری نظیر نقاشی و آموزش ویولون را نیز دنبال می کرد. آبان ماه سال ۸۶، زمانی که محدثه با خانواده اش در راه تهران برای شرکت در مسابقات بود، سانحه رانندگی رخ دارد و بر اثر آن پاهای خود را از دست داد.

,

کهنسال بعد از مدت کوتاهی مجددا به ورزش بازگشت و پارا تیر و کمان را آغاز کرد و توانست ظرف مدت کوتاهی با عضویت در تیم ملی، سهمیه رقابت های ریو را نیز کسب کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه