اخبار داغ

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان خبر داد؛

صدور مجوز ۴ خانه بوم گردی در تویسرکان

صدور مجوز ۴ خانه بوم گردی در تویسرکان
اسحاق ترکاشوند، با اعلام اینکه برای راه اندازی چهار واحد خانه بوم گردی، مجوزهای لازم صادر شده، از اهدای پنج اثر فرهنگی دو خانواده تویسرکانی به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان نیز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق ترکاشوند، رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان،در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای گردشگری پر اهمیت است گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده برای شهرستان تویسرکان مجوز راه اندازی چهار خانه بوم گردی صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار کرد: اقامتگاه بوم گردی در منطقه دهبنه سرابی با ظرفیت ۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی آماده بهره برداری است.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: همچنین مجوز اقامتگاه بوم گردی در منطقه زرهان شهر تویسرکان و روستاهای وردآورد و قلعه آستیجان صادر شده، که سرمایه گذارانشان در حال پیگیری امور هستند.

,

ترکاشوند تصریح کرد: امیدواریم درصورت تخصیص تسهیلات مناسب تا پایان سال این خانه های بوم گردی به بهره برداری برسد.

,

وی در ادامه به فرهنگ دوستی مردم تویسرکان اشاره و عنوان کرد: به تازگی توسط دو خانواده از این خطه، پنج اثر فرهنگی از جمله یک قاب آینه چوبی، یک آینه و قاب آینه سنگی، یک زین و کیف چرمی زنانه و یک یخدان با رویه مخمل قرمز به این اداره اهداء شده است.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با بیان اینکه پنج اثر فرهنگی اهدایی قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله دارند، افزود: این آثار در موزه فرهنگ و تاریخ تویسرکان که در قلب خانه تاریخی اقتداری قرار دارد به نام اهداکنندگانشان نگهداری می شوند.

,

ترکاشوند همچنین از آغاز مرمت مدرسه شیخ علیخان تویسرکان با اعتبار ۸۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: به منظور تعمیر بخشی از حیاط مرکزی خانه تاریخی اقتداری نیز ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه