اخبار داغ

هانی زاده:

شکست تمدید تحریم تسلیحاتی انزوای سیاسی آمریکا را نمایان تر کرد

شکست تمدید تحریم تسلیحاتی انزوای سیاسی آمریکا را نمایان تر کرد
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورده است گفت: اتفاق اخیری که در شورای امنیت رخ داد نشان می‌دهد آمریکا به شدت در سطح جهان و حتی با هم پیمانان خود نیز دچار انزوای سیاسی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: شکست آمریکا برای عملیاتی کردن تحریم تسلیحاتی ایران نشان می‌دهد که جایگاه ایران در سطح جهان و نهادهای بین‌المللی به‌شدت ارتقا پیداکرده است و آمریکا علی رغم لابی گری ها و فشارها نتوانست اعضای شورای امنیت را با خود همراه سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

هانی زاده اظهار کرد: رای منفی روسیه و چین و رای هایی ممتنع دیگری که در میان اعضای شورای امنیت داده شد یک پیروزی درخشانی برای جمهوری اسلامی ایران و شکست سیاسی برای ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پامپئو تلقی می شود .

,

وی ادامه داد: آمریکا از ۶ ماه گذشته تا کنون تمام امکانات و فشارهای خود را بر اعضای شورای امنیت به کار گرفته تا بتواند قطعنامه ۲۲۳۱ را تمدید بکند و تحریم های تسلیحاتی را علیه ایران اعمال کند اما این شکست نشان داد همچنان وجدان بشریت و برخی کشورها آگاه هست.

,

هانی زاده به قانون مداری ایران در سطح بین الملل اشاره کرد و گفت: ایران ثابت کرد کشور قانون مداری است و به تمام تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کرد اما آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی خود پایبند نیست.

,

این کارشناس سیاسی، شکست تمدید تحریم تسلیحاتی را ناشی از انزوای سیاسی آمریکا تلقی کرد و گفت: اتفاق اخیری که در شورای امنیت رخ داد نشان می‌دهد آمریکا به شدت در سطح جهان و حتی با هم پیمانان خود نیز دچار انزوای سیاسی شده و شکست دیگری را بر این کشور تحمیل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه