اخبار داغ

استاندار مرکزی

میزان فوت ناشی از کرونا در استان مرکزی در مردادماه 2.5برابر تیرماه شده است/ بسیج در نظارت بر برگزاری صحیح عزاداری، تبلیغات اسلامی را کمک کند

میزان فوت ناشی از کرونا  در استان مرکزی در مردادماه 2.5برابر تیرماه شده است/ بسیج در نظارت بر برگزاری صحیح عزاداری، تبلیغات اسلامی را کمک کند
سید علی آقازاده استاندار مرکزی، گفت: نباید با برگزاری مراسم عزاداری به مانند سالهای گذشته و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، باعث شویم تا خانواده هایی با از دست دادن عزیزان خود عزادار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی که با حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی، معاونان او و سایر مسئولان استانی برگزار شد، استاندار مرکزی با تشکر از هیئت هایی که در اطلاعیه هایی رسمی از عدم برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم خبر دادند، گفت: تا به حال دو هیئت رسمی اراک با صدور اطلاعیه ای با توجه به خطراتی که همشهریان را تهدید می کند، از هر گونه برگزاری مراسم عزاداری خودداری کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: از سایر هیئت های مذهبی هم می خواهیم با تأسی از این دو هیئت در عدم برگزاری مراسم یا رعایت حداکثری پروتکل ها و جلوگیری از هرگونه اقدام مغایر با موارد بهداشتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

,

استاندار مرکزی تصریح کرد: نباید با برگزاری مراسم عزاداری به مانند سالهای گذشته و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، باعث شویم تا خانواده هایی با از دست دادن عزیزان خود عزادار شوند.

,

آقازاده با تقدیر از عملکرد خوب فرمانداری اراک در نظارت ها و اجرای خوب پروتکل های بهداشتی، گفت: نیاز است تا سایر فرمانداری ها با تلاش بیشتر اقدامات لازم را صورت دهند و برخی فرمانداری ها که اقدامات ویژه ای صورت نداده اند علت کم کاری خود را عنوان کنند.

,

وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در هنگام برپایی عزاداری ها در هیئات مذهبی، گفت: وظیفه این کار بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است ولی باید بپذیریم این سازمان ظرفیت و نیروی کافی برای نظارت بر کلیه هیئات را ندارد لذا از سپاه استان میخواهیم تا در صورت امکان از ظرفیت بسیج خصوصا بسیج مساجد در این راستا استفاده شود؛ چرا که بسیج از مقبولیت خوبی هم در جامعه برخوردار است و می تواند در نظارت ها و اقناع سازی افرادی که مرتکب تخلف می شوند به خوبی عمل کند.

,

استاندار مرکزی با اشاره به فرهنگ بازگشت افراد به وطن خود در ایام عزاداری محرم، گفت: از هم استانی های خود که ساکن استان های دیگر هستند خواهشمندیم امسال را به خاطر شرایط خاص کرونایی از سفر به استان مرکزی برای حضور در جمع خانواده خود و عزاداری در شهر محل تولد خود، خودداری کنند چرا که این کار به افزایش خطر ابتلا می انجامد و ممکن است باعث شوند تا خانواده خود بیمار شوند.

,

وی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در 23 روز مرداد ماه، گفت: در این مدت 86 نفر از هم استانی های خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده ایم، به عبارت دیگر روزانه 3.7 نفر از هم استانی ها طی هر روز فوت کرده اند که این آمار در مقایسه با تیرماه که روزانه 1.6 نفر بود، افزایش بیش از 2برابری را نشان می دهد. همچنین در 23 روز مردادماه روزانه حدود صد نفر در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند که در مقایسه با تیرماه که این عدد 86 نفر به صورت روزانه بود، افزایش 14 نفری را نشان می دهد که نیاز است تا اقدامات جدی تری برای پیشگیری از صعود این آمار صورت بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه