اخبار داغ

تجمع صنفی مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی+تصاویر

تجمع صنفی مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی+تصاویر
جمعی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی با تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خواستار رفع مشکلات خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی با تجمع مقابل ساختمان این اداره کل به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و در اعتراض به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی فراوانی که دارند، سفره خالی مقابل تامین اجتماعی پهن کردند و کنار آن نشستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

مستمری بگیران تامین اجتماعی پلاکاردهایی در دست داشتند که مهمترین مطالبات خود را روی آن نوشته بودند. این مطالبات شامل درخواست اجرای سریع‌تر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حق مسکن و حق معیشت، پرداخت کامل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری با تورم و... بود.

,

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی به نمایندگی از سایر تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: در خصوص طرح همسان سازی که مطرح شد منظور این بود که حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلان برسد اما کلا این طرح کنار گذاشته شد و بحث متناسب سازی مطرح شد.

وی اظهارداشت: در این طرح سختی و زیان آور بودن مشاغل در نظر گرفته نشد و مبلغی هم که اضافه شد در دو فیش جداگانه لحاظ شد که علت آن را نمی دانیم .





وی ادامه داد: در ماده 111 قانون بازنشستگان آمده است که حقوق بازنشستگان از کار افراده برابر با حداقل دستمزد باشد که هم اکنون حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران 2 میلیون و 800 هزار تومان است در حالی که بازنشسته از کار افتاده ای که برروی تخت بیمارستان و یا در خانه است و هزینه های درمانی بسیار بالا دارد تنها 200 هزار تومان به حقوق قبلی آنان اضافه شد و هم اکنون به یک میلیون 400 هزار تومان رسیده است.

این بازنشسته تامین اجتماعی گفت: موضوع دیگر که به آن اعتراض داریم این است که درخواست داریم دولت دستش را از صندوق بازنشستگان بیرون بکشد چراکه منابع صندوق بازنشستگان را بازنشستگان تامین کرده اند .

وی تاکید کرد: در حال حاضر دولت 272 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان بدهکار است که سود همین پول هم مبلغ هنگفتی است.

وی تاکید کرد: تمام فسادی که در تامین اجتماعی انجام می شود بخاطر مدیریت دولتی این صندوق است .



وی با بیان اینکه کارکنان تامین اجتماعی از 7 سال گذشته همسان سازی انجام شده اما بازنشستگان که صاحبان اصلی این سازمان هستند هنوز به حق و حقوق خود نرسیده اند، گفت: این جفا در حق بازنشستگان است.

وی در خصوص بیمه آتیه سازان نیز گفت: خدمات این بیمه بسیار کم است و در حقیقت پرداخت حق بیمه از سوی بازنشستگان به نوعی صرف هزینه بدن نتیجه است.

,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,

این بازنشسته استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تجمع آنان صنفی و مسالمت آمیز است گفت: تا احقاق حق خود به تجمع های خود ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: با حقوق های نجومی مدیران که در فضای مجازی منتشر می شود قطعا طی دوسال آینده ورشکسته می شود.



وی خواستار ورود قوه قضاییه به این موضوع شد و گفت: باید قوه قضاییه به حیف و میل منابع صندوق تامین اجتماعی ورود جدی داشته باشد .
انتهای پیام/ میرفخرایی

,
,
,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه