اخبار داغ

بورس و نوسانات غیرقابل پیش بینی؛

رخت سرخ بر تن بازار سرمایه/ تکذیبِ تکذیب و بی اعتمادی مردم

رخت سرخ بر تن بازار سرمایه/ تکذیبِ تکذیب و بی اعتمادی مردم
علیرغم منفی بودن چندین روزه شاخص کل، تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند این اصلاح مقطعی بوده و زمینه رشد عالی در حال پدیدار شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج؛ هفته گذشته و پس از اعلام موضوع گشایش اقتصادی دولت و منتفی شدن عرضه صندوق‌ دارا دوم بازار بورس روزهای خونین را تجربه می‌کند. بسیاری معتقدند که این بازار نتیجه هیجان فروش به خاطر خبر گشایش اقتصادی دولت است اما روحانی هفته گذشته در جلسه‌ای انگشت اتهام را به سوی کارگزاری‌ها دراز کرد و فروش سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها را دلیل افت بازار دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حسن روحانی علاوه بر اینکه از عملکرد ضعیف کارگزاری ها در فروش سهام عدالت و عدم واریز پول فروش آن انتقاد کرد، دستور داد دارایی سهام عدالت هر چه سریعتر وارد پرتفوی سهامداران شود. رئیس جمهور در خصوص فعالیت کارگزاری ها در زمینه فروش سهام عدالت گفت: کارگزاری ‌ها با تعلل در فروش سهام عدالت و عدم واریز پول فروش سهام عدالت، با سو استفاده از این دارایی باعث به هم ریختن وضعیت بازار میشوند.

,

روحانی با بیان اینکه مردم برای فروش سهام عدالت خود اختیار دارند، اظهار داشت: مردم هر تصمیمی که برای فروش بگیرند از وضعیت کنونی بهتر است. عدم پاسخگویی کارگزاری ها برای در مورد فروش سهام عدالت سهامداران، قانع کننده نیست و باید هرچه سریعتر سهام عدالت را وارد پرتفوی دارندگان کنند.

,

با این وجود و پس از دستور رئیس جمهور هنوز خبری از اضافه شدن سهام عدالت به پرتفو دارندگان کد بورسی نیست و نخستین روز بازار بورس هم با افت 50 هزار واحدی مواجه شده است. البته کارشناسان معتقدند این اصلاح برای رشد بازار مورد نیاز است و به احتمال زیاد اصلاح شاخص تا یک میلیون و 900 هزار و یا یک میلیون و 760 هزار واحد ادامه خواهد داشت.

,

تکذیبِ تکذیب و بی اعتمادی مردم

, تکذیبِ تکذیب و بی اعتمادی مردم,

علی یوسفی از فعالین بازار سرمایه در گفت‌وگو با آناج، با اشاره به حواشی ایجاد شده برای این بازار طی روزهای اخیر اظهار داشت: متاسفانه هر زمانی که دولت از بورس صحبت کرده است و یا خبری اقتصادی از سوی دولتمردان منتشر شده، بازار سرمایه به آن واکنش منفی نشان داده است.

,

وی ادامه داد: این موضوع در ماجرای عرضه صندوق ای تی اف دوم کاملا خود را نشان داد. بازار مثبت هفته پیش، با خبر لغو دارادوم به یکباره منفی شد. سپس این خبر تکذیب گردید و بازهم همین تکذیب تکذیب شد! و موجب شد که بازار علی رغم روند رو به رشد خود به یک باره با اصلاحی جدی همراه شود.

,

, ,

اصلاح مقطعی است

, اصلاح مقطعی است,

هرچند بازار در روزهای اخیر شدیدا منفی است و صف‌های فروش به هیچ وجه از بین نمیرود، اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این اصلاح مقطعی است و پس از تمام شدن، رشدی عالی به همراه خواهد داشت.

,

محسن سیف زاده یکی دیگران از تحلیلگران بازار سرمایه است. او معتقد است نمودار تکنیکال شاخص کل فردا در مقاومتی ایده‌آل قرار دارد و در صورت تایید و رشد از این مقاومت، شاخص کل، اهداف بزرگی همچون 2 میلیون و 300 هزار و 2 میلیون و 500 هزار را پیش روی خود خواهد داشت.

,

موضوع دیگر در ماجرای این روزهای بورس، هیجانات بی دلیل و کاذب برخی تازه واردان است. در طی روزهای اخیر بارها مشاهده شده که یک سهم با وجود داشتن صف خرید یا صفی متعادل، یکباره به صف فروش تغییر میکند و چندین میلیون سهم توسط اشخاص حقیقی به فروش میرسد.

,

البته باید تاثیر شایعات و فضای مجازی در این موضوع را هم دست کم نگرفت. برخی از کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی که اعضای چندین هزار نفری دارند، گاها با انتشار یک خبر، صف فروش یا خرید برای سهام ایجاد میکنند که این موضوع به نوبه خود جای تامل و رسیدگی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه