اخبار داغ

رئیس مرکز اورژانس تهران:

معابر غیراستاندارد تهران سدی مقابل رسیدن اورژانس به بیمار

معابر غیراستاندارد تهران سدی مقابل رسیدن اورژانس به بیمار
با اشاره به وجود ۲۱۷ پایگاه اورژانس در تهران گفت: ترافیک زیاد و وجود معابر غیراستاندارد بر زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار مؤثر است؛ اما می توان با افزایش تعداد پایگاه‌ها و موتورلانس‌ها این مشکل را حل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر پیمان صابریان در پاسخ به سوال تسنیم که سازمان اورژانس کشور برای کاهش زمان رسیدن آمبولانس‌‌ها چه تدابیری اندیشیده است، گفت: از سال 95 تاکنون 200 دستگاه موتورلانس اضافه کردیم. تعداد پایگاه‌‌های اورژانس تهران در سال 96 تقریباً 166 مورد بود و یکسری نقاط کور در داخل شهر برای اورژانس وجود داشت که آن نقاط را پیدا کردیم و پایگاه زدیم و در زمان حاضر 217 پایگاه اورژانس در تهران داریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: حدود 250 دستگاه آمبولانس در تهران داریم و این امر باعث کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می‌‌شود؛ در حال حاضر زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار، 14 تا 16 دقیقه است؛  البته در روزهای مختلف، بر اساس ساعت درخواست آمبولانس، زمان رسیدن بر بالین بیمار متغیر است. 
,
رئیس مرکز اورژانس تهران در پاسخ به این سؤال که ضعف زیرساخت‌‌ها شهری چقدر بر زمان رسیدن اورژانس در تهران تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: قطعاً ترافیک زیاد و وجود معابر غیراستاندارد بر زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار مؤثر است اما این مسئله با افزایش تعداد پایگاه‌‌های اورژانس و افزایش موتورلانس در خیابان‌‌های پرتراکم قابل حل است و این راهکارها می‌‌تواند باعث افزایش ارائه خدمات اورژانس به مردم شود.  
,
صابریان در پاسخ به این سؤال که چند نیروی اورژانس در تهران در حال ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: در تهران حدود 2500 نیرو داریم که 2300 نیرو، عملیاتی و بقیه، نیروهای پشتیبانی عملیات هستند.  
,
 
,
منبع: تسنیم
,
 
,
انتهای پیام / 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه