اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان:

"قلندرسیاه" با هدف رونق صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود

"قلندرسیاه" با هدف رونق صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود
اسحاق ترکاشوند گفت: در صورت راه اندازی 6 خانه بوم گردی و واگذاری "تپه قلندرسیاه" به بخش خصوصی با هدف ایجاد مجتمع تفریحی ـ توریستی، انتظار می رود که در یکی دو سال آینده شاهد رونق در صنعت گردشگری شهرستان تویسرکان باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان، بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران تویسرکانی گفت: در یک سال اخیر هفت اثر فرهنگی با قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله توسط مردم فرهنگ دوست شهرستان به اداره میراث شهرستان اهداء شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اجازه ساخت طبقه دوم با تالار جنب آرامگاه حیقوق نبی(ع) را نمی دهیم

, اجازه ساخت طبقه دوم با تالار جنب آرامگاه حیقوق نبی(ع) را نمی دهیم, اجازه ساخت طبقه دوم با تالار جنب آرامگاه حیقوق نبی(ع) را نمی دهیم,

وی اظهار کرد: از آنجا که ساخت بنا با ارتفاع بیش از هفت متر در نزدیکی یک بنای تاریخی همچون آرامگاه حیقوق(ع)، خلاف قانون است، اجازه ساخت طبقه دوم به تالار جنب این آرامگاه را نمی دهیم.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان افزود: از سویی دیگر قرار است به زودی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، یک سفره خانه سنتی در حوالی آرامگاه حیقوق نبی(ع) ساخته شود که البته بنا بر آن است شرایط لازم برای ساخت مهمانپذیر نیز در جوار آرامگاه فراهم شود.

,

“قلندرسیاه”  باهدف رونق صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود

, “قلندرسیاه”  باهدف رونق صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود, “قلندرسیاه”  باهدف رونق صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود,

ترکاشوند همچنین با اشاره به تپه قلند سیاه، یکی از چهار تپه نمونه گردشگری تویسرکان، است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به آن که عرصه و اعیان این تپه مشخص شده،ما با در نظر گرفتن ضوابط قانونی، شرایط لازم برای واگذاری آن به بخش خصوصی با برگزاری مزایده و با هدف ایجاد مجتمع تفریحی ـ توریستی فراهم آورده ایم.

,

وی در ادامه از افزایش مجوز برای خانه های بوم گردی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی ۶ خانه بوم گردی که مجوز آن ها نیز صادر شده، انتظار می رود که در بخش گردشگری و جذب توریسم موفق تر عمل کنیم.

,

در این مراسم خبرنگاران تویسرکانی توسط رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مسئولان تجلیل شدند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه