اخبار داغ

یادداشت؛

خنجری که از آستین "بن زاید" بیرون آمد

خنجری که از آستین "بن زاید" بیرون آمد
این توافق که با طراحی تیم امنیت ملی ترامپ صورت گرفته، قرار است تا یک نماد موفقیت‌آمیز از سیاست خارجی آمریکا بسازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ گردانندگان کنونی کاخ سفید تا پیش از این تلاش داشتند از طریق طرح معامله قرن مسئله اصلی رژیم صهیونیستی (بحران مشروعیت و هویت) را حل و فصل کنند. این طرح به دلیل چشم بستن برروی حقوق ملت فلسطین و ماهیت یکجانبه‌گرایی آن برای اعتبار بخشی به رژیم صهیونیستی، هیچگاه ارزش راهبردی پیدا نکرد و تبدیل به یکی از نقاط تاریک سیاست خارجی ترامپ گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

حال توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی که نسخه تعدیل یافته معامله قرن است با تاکید بر منافع سه بازیگر آن با اهداف زیر رونمایی شده است:

,

امارات چند سالی است به دنبال کسب پرستیژ بین‌المللی بوده و بدلیل ضعف در عمق راهبردی تمام تمرکز خود را بر پول‌های بادآورده و تکیه بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای توسعه‌طلبی در منطقه گذاشته است. امارات بی‌نیاز از منافع مالی این توافق، صرفاً با مشارکت در این ابتکار می‌خواهد بخشی از راه‌حل  مسئله فلسطین تعریف شود تا از این طریق جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر فعال و تعیین کننده در منطقه ارتقا دهد.

,

این توافق که با طراحی تیم امنیت ملی ترامپ صورت گرفته قرار است تا یک نماد موفقیت‌آمیز از سیاست خارجی آمریکا بسازد. ترامپ با این هدف که این توافق می‌تواند بر محبوبیت وی در داخل افزوده، دولت وی را کارا نشان داده، فضای افکار عمومی را در داخل آمریکا جلب نموده و نهایتاً صندوق رای را برایش پر کند از آن رونمایی کرده است.

,

این توافق با هدف سامان دادن به اوضاع بی‌ثبات داخلی رژیم صهیونیستی خصوصاً حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و همچنین باز کردن فضای تنفسی برای آن رژیم در شرایط خفگی راهبردی، ایجاد شده است. مضاف بر اینکه می‌خواهد به آن رژیم جعلی مشروعیت بین‌المللی داده و بستر را برای عادی‌سازی روابط اعراب با آن رژیم فراهم نماید.

,

این توافق نه تغییری در موازنه قدرت در منطقه ایجاد می‌کند و نه وضع را برای آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و امارت بهتر خواهد نمود. یقینا تنها بازنده اصلی این طرح اماراتی‌ها هستند و این خنجری که از آستین بن زاید بیرون آمد و بر پیکر ملت مظلوم فلسطین زده‌‌ شد تنها می‌تواند مدتی کوتاه به رژیم جعلی تداوم منحای مشروعیت اعطا کند. یقیناً خیانت و خباثت بن زاید نسبت به آرمان فلسطین و قدس شریف هیچگاه از ذاکره جهان اسلام فراموش نخواهند شد و تاوان آن را خواهند پرداخت.

,

احمد بنافی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه