اخبار داغ

یادداشت؛ محمد حسین ابراهیمی

بن زاید بداند انتقام برادران فلسطینی خود را از شما خواهیم گرفت

بن زاید بداند انتقام برادران فلسطینی خود را از شما خواهیم گرفت
روابط پنهانی ابوظبی و اسرائیل از ۱۵ سال پیش آغاز شد و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی تل آویو به شدت تلاش می کردند این روابط را پنهان نگه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد حسین ابراهیمی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکسال پیش روزنامه صهیونیستی معاریو جزئیاتی ار روابط عمیق و همکاری های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و ابوظبی را فاش کرد.این روابط به سبب وجود منافع مشترک میان دو طرف در حال تقویت شدن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
روابط پنهانی ابوظبی و اسرائیل از ۱۵ سال پیش آغاز شد و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی تل آویو به شدت تلاش می کردند این روابط را پنهان نگه دارند.
,
 
,
مجتمع صنایع نظامی و شرکت «البیت» که تولید کننده سیستم‌های تسلیحاتی است با ابوظبی روابط قوی دارند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با بن زاید روابط خوبی دارد به اسرائیل اجازه داده است تجهیزات نظامی مبتنی بر فن آوری آمریکائی را به ابوظبی بفروشد.
,
 
,
امارات نسبت به موج بهار عربی نفرت شدیدی داشت و از همان ابتدا از مخالفان شدید همه این تحرکات بود. مخصوصا این‌که اخوان المسلمین به عنوان حساسیت اول و خط قرمز امارات، بیشترین ثمره را از این موج به دست می‌آورد.
,
 
,
دشمنی با جماعت اخوان المسلمین، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را به سمت متحد شدن با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و محمدبن سلمان ولیعهد سعودی سوق داد.
,
امارات به عربستان سعودی و اسرائیل در ساقط کردن محمد مرسی کمک شایانی داشت ، همچنین کمک نیروی هوائی امارات عربی متحده و نیروی هوائی اسرائیل به رژیم عبدالفتاح السیسی در مصر برای مقابله با گروه موسوم به ولایت سینا را نباید از یاد برد .
,
 
,
البته دشمنی محمد بن زاید با اخوان المسلمین بیشتر شخصی است .
,
 
,
انگیزه‌ی نابودی اسرائیل از ۱۹۶۰ و در دوران ریاست جمهوری جمال عبدالناصر در مصر با اتحاد اعراب شکل گرفت. اما اکنون حاکمان عربی ضد اسرائیل در گذشتند و حاکمان امروز به سمت اسرائیل گردش کردند . 
,
 
,
رهبران برخی کشورهای عربی با تشکیل جبهه مقاومت ، محبوبیت خود را از دست رفته دیدند و به این نتیجه رسیده‌اند که وجود ایران تهدیدی مشترک برای موجودیت اسرائیل و اسلام سیاسی جهان عرب است.  از 9 سال قبل گردش شیوخ عرب به سمت رژیم صهیونیستی پر رنگ تر شد .
,
 
,
از ساخت خانه ابراهیمی در ابوظبی تا برگزاری عید حنوکا توسط شیخ حمد بن عیسی امیر بحرین .
,
 
,
شیوخ حاشیه نشین خلیج فارس به رهبری شیخ محمد بن زاید برای جلوگیری از وقوع مجدد بهار عربی و روی کار آمدن اخوان المسلمین و مقابله با اسلامگرایی شیعی درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل بودند .
,
 
,
حالا راه را شیخ محمد زاید برای کشورهای حاشیه خلیج فارس باز کرد و دست اتحاد به سمت اسرائیل دراز نمود .
,
 
,
دومین کشور عمان خواهد بود که با اشاره هیثم بن طارق به این اتحاد خواهند پیوست . یمن جنوبی ، سودان ، بحرین ، کویت و عربستان سعودی نیز در صف انتظار خواهند بود .
,
 
,
واکنش‌ها به آغاز روابط امارات و اسرائیل متضاد بود . مصر به عنوان اولین هم پیمان عربی تبریک گفت ، عمان و بحرین این اقدام را ستودند و محمود عباس آن را به شدت محکوم کرد .
,
 
,
اما پیام دومین متحد قدیمی عربی اندکی عجیب بود، پادشاهی اردن هاشمی در واکنش به توافق سه‌جانبه اعلام کرد که اسرائیل باید میان صلح یا جنگ یکی را انتخاب کند.
,
البته عبدالله دوم خوب می داند که اگر امروز طرف اسرائیل را بگیرد باید نیمی از کشورش را دو دستی به پناهندگان و آوارگان معامله قرن تحویل دهد .
,
 
,
آخرین واکنش برای امارات ترسناک بود . پیامی به شیخ زاید رسید که تا صبح نتوانست چشم روی هم بگذارد .
,
 
,
((شیخ زاید بداند انتقام برادران فلسطینی خود را از شما خواهیم گرفت ، امضا برادران سابق شما اخوان المسلمین))
,
اما امروز با به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از طرف امارات باید منتظر بود تا قلب تپنده اقتصاد عربی در امارات توسط اخوان المسلمین از کار باز ایستد .
,
اژدهای اخوان المسلمین ساکن امارات پس از چند سال از خواب بیدار شد.
,
 انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه