اخبار داغ

ارکانی در گفت‌و‌گو با دانا:

100 امضا برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه جمع آوری شده است/نظرات شخصی بودجه سازمان‌ها را کم و زیاد می‌کند

100 امضا برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه جمع آوری شده است/نظرات شخصی بودجه سازمان‌ها را کم و زیاد می‌کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد امضاها برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه از 100 گذشته؛ منتظر پاسخ های این سازمان هستیم که در صورت قانع نشدن در صحن علنی مطرح و پس از آن هیئت تحقیق و تفحص کار خود را آغاز خواهد کرد.
[

«احسان ارکانی»، عضو کمیسیون اصل 90 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه باید در گام اول فرمولی را که براساس آن به عدد دقیق هر وزارتخانه، سازمان، استان، استانداری و غیره می رسد را به مجلس ارائه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه برای ما روشن نیست که سازمان برنامه و بودجه براساس چه فرمول و ساختاری میزان بودجه سالیانه هر مجموعه ای را کم یا زیاد می کند ادامه داد: آقایان باید بگویند براساس کدام ساختار در نظام بودجه ریزی به خروجی هر سال در تعیین میزان بودجه سالانه می رسند.

,

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به اینکه هیچ کس تا به امروز نمی داند که چی فرمولی برای تعیین هر مجموعه در کشور در سازمان برنامه و بودجه مورد استفاده قرار می گیرد عنوان کرد: قرار نیست با نظرات شخصی برخی در سازمان برنامه و بودجه نظام بودجه ریزی در کشور به روش صد سال قبل پایه گذاری شود.

,

ارکانی با بیان اینکه اعمال نظرهای شخصی در تعیین میزان بودجه هر استان یا هر سازمان و وزارتخانه ای تاثیر قابل توجهی دارد گفت: سازمان برنامه و بودجه تا به امروز هیج فرمولی را به طور رسمی برای تعیین بودجه های سالانه ارائه نکرده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس با اشاره به اینکه برای تعیین نرخ تورم با وجود همه انتقادات فرمولی در اختیار داریم عنوان کرد: براساس این فرمول تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه مشخص می شود نرخ بیکاری همین طور ، حتی یارانه پرداختی به مردم گرچه سالهاست که ثابت مانده اما یک فرمول مشخص دارد. اما تعیین بودجه دستگاه‌ها هیج فرمولی ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: تعداد امضاها برای این تحقیق و تفحص از 100 امضا گذشته است. منتظر پاسخ های سازمان برنامه و بودجه به سوالات مطرح شده هستیم که در صورت قانع نشدن در صحن علنی مطرح و پس از آن هیئت تحقیق و  تفحص کار خود را آغاز خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه