اخبار داغ

"یکه سعود"؛ شهری بدون شهردار

"یکه سعود"؛ شهری بدون شهردار
شهر تازه تأسیس "یکه سعود"، از توابع شهرستان راز و جرگلان، با وجود سپری شدن بیش از 9 ماه، هنوز بدون شهردار است و با سرپرست اداره می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، شهرستان راز و جرگلان متشکل از سه بخش مرکزی راز، غلامان و جرگلان تشکیل شده است که هر یک دارای بخشداری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

در 25 اسفند ماه سال 97 وزارت کشور، منطقه یکه سعود بخش جرگلان همچنین منطقه غلامان بخش غلامان را به عنوان شهرهای این دو بخش معرفی کرد  که البته این دو شهر به طور رسمی مجوز شهر شدن خود را در سوم شهریور ماه سال 98 دریافت کردند.

,

هر چند که شهر شدن این دو منطقه موجب خرسندی شهروندان آنها شد، با این وجود، با گذشت چندین ماه هنوز شهرداری شهر یکه سعود با سرپرستی اداره می شود و هیچ یک از گزینه های معرفی شده برای پست شهردار این شهر انتخاب نشده‌اند.

این در حالی است که این شهر با مشکلات متعددی از جمله فقدان آب، برق و گاز خانگی در برخی از محلات خود همچنین فقدان زیرساخت های عمران شهری لازم در سطح معابر خود مواجه است.

در همین باره، اسماعیل درخشان، رییس شورای شهر یکه سعود در این باره در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سال گذشته منطقه یکه سعود بخش جرگلان به شهر تبدیل شد، با این وجود، پس از گذشت بیش از 9 ماه شهرداری یکه سعود با سرپرستی اداره می شود.

درخشان گفت: طی این مدت، پنج گزینه برای پست شهردار در شهرداری یکه سعود معرفی شده اند که چهار نفر از آنان به عللی از جمله نداشتن سابقه کاری، نقص در مدارک تحصیلی، عدم تمایل برای اقامت در این شهر، عدم تایید مدارک رد شدند و نسبت به گزینه پنجم نیز هنوز پاسخ استعلام اعلام نشده است.

وی با تاکید بر این نکته که مردم یکه سعود نسبت به وضعیت کنونی شهرداری یکه سعود معترض هستند، یادآور شد: به علت اینکه شهرداری یکه سعود شهردار ندارد فعلا جذب نیرو برای این شهرداری امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرپرست این شهرداری به تنهایی انجام اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که جدول گذاری در سطح معابر این شهر، تجهیز دفتر شهرداریاین شهر، پیگیری ها به منظور رفع مشکلات آب، برق، گاز این شهر و خرید دو دستگاه کمپرسی و بیل زنجیری از جمله آنها هستند.

رییس شورای شهر یکه سعود خواستار شد: مسئولان ذی ربط برای تعیین تکلیف گزینه پنجم معرفی شده پست شهردار در شهرداری یکه سعود سرعت عمل داشته باشند.

محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: بر اساس قانون، نهاد شهرداری تا مدت سه تا شش ماه می تواند با سرپرستی اداره شود.

وحیدی افزود: این در حالی است که شهرداری یکه سعود بیش از 9 ماه با سرپرستی اداره شده است.

وی گفت: تا به کنون پنج نفر به عنوان گزینه پست شهردار یکه سعود به مسئولان ذی ربط معرفی شده‌اند که برخی از این گزینه‌ها صلاحیت لازم برای تایید را داشته اند اما به علت اعمال نفوذ عده ای، هیچ یک از آنان انتخاب نشده اند و بابت این مسئله گلایه‌ها و اعتراضاتی به بنده اعلام شده است.

وی بیان کرد: مردم شهر یکه سعود خواستار انتخاب هر چه سریعتر یک شهردار برای شهرداری یکه سعود هستند که در همین راستا، مسئولان ذی ربط باید در این زمینه اقدام جدی و سریعتری داشته باشند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری این مطلب که شهر تازه تاسیس یکه سعود که از پیوستن چندین روستا تشکیل شده است، عنوان کرد: اعضای شورای شهر یکه سعود نیز از ترکیب اعضای شورای روستاهای ترکیب شده در این منطقه تشکیل شده اند که متاسفانه هنوز آنان متوجه نیستند انتخاب افراد در شهرداری با دهیاری متفاوت است.

وحیدی توصیه کرد: معیار انتخاب گزینه ها برای این پست باید مبتنی بر داشتن توانایی آنان برای پیشرفت شهر انتخاب شوند، نه اینکه ملاحظات طایفه ای و اعمال نفوذ در انتخاب گزینه ها ملاک نظر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه