شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان آذربایجان شرقی
ساعت: 12:06 منتشر شده در مورخ: 1399/05/29 شناسه خبر: 1638432
بررسی وضعیت سبزقبایان تبریز؛

دو روی سکه ماشین‌سازی/ تیمی که از عرش به فرش رسید

دو روی سکه ماشین‌سازی/ تیمی که از عرش به فرش رسید
ماشین‌سازی با نتایج ضعیف خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال در آستانه سقوط از لیگ برتر فوتبال قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ماشین‌سازی با شکست در دربی مقابل تراکتور وضعیت نگران کننده‌ای پیدا کرده و بی‌توجهی به هشدارها، آینده این تیم را در حالت بازگشت به کارخانه! و روزهای تاریک لیگ یک قرار داده است. محرومیت از فعالیت در بازار نقل و انتقالات و فروش دو ستاره که ناشی از مشکلات مالی بود و نیز تغییرات پی‌درپی در کادر فنی، امان تیم تبریزی را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر کاملا برید و این تیم را از عرش به فرش رساند.

ماشین‌ِ تبریزی‌ها با دست فرمان رسول خطیبی در جاده موفقیت قرار داشت و با اطمینان می‌تاخت. تیم تحت هدایت این مربی جوان و بومی بسیار کوشا و جنگنده بود و با زهرچشمی که از مدعیان گرفت، فوتبال ایران را به احترام وا داشت، اما در حال حاضر کارش به اما و اگر کشیده و به طور واضح، شانس خود برای بقا را مدیون 22 امتیازی است که تا قبل از تعطیلات نیم‌فصل با خطیبی جمع کرده بود.

تفاوت آشکار میان ماشین‌سازی نیم‌فصل اول با نیم‌فصل دوم در «فرگی‌تایم» نمایان است. بررسی دیدارهای سبزپوشان نشان می‌دهد این تیم در زمان خطیبی در دقایق آخر مسابقات 7 امتیاز کسب کرد و فقط یک امتیاز از چنگ‌اش خارج شد و این درحالی است که در دوران پساخطیبی در این دقایق نه تنها امتیازی به دست نیاورده بلکه 8 امتیاز را هم به راحتی آب خوردن از دست داده است.

ماشینِ خطیبی در رویارویی با تیم‌های استقلال، شاهین و ذوب‌آهن در لحظات واپسین سرنوشت را به سود خود تغییر داد و فقط در یک دیدار نفس‌اش گرفت و آنهم بازی خارج از خانه با صنعت‌نفت بود که روی آخرین حمله حریف و البته با چاشنی بدشانسی تسلیم شد. بدشانسی از این نظر که ضربه مهاجم صنعت‌نفت پس از برخورد به پای مدافعان ماشین‌سازی تغییر مسیر داده و به جایی رفت که کاری از دست حامد لک بر نمی‌آمد. 

اما اگر بازی‌های ماشین‌سازی در دوران پساخطیبی را بررسی کنیم، دقایق پایانی پاشنه‌آشیل این تیم بوده است. سبزقبایان تبریزی در جدال‌های دور برگشت خود با پیکان، پرسپولیس، سایپا، گل‌گهر، پارس جنوبی و تراکتور که اکثراً 6 امتیازی بوده‌، در فرگی‌تایم قافیه را باخته‌اند و این موضوع نشان می‌دهد ماشین‌سازی در نیمه دوم لیگ روحیه جنگندگی خود را از دست داده و اعتماد به نفس لازم برای حفظ نتیجه را نداشته است. 

برای این دیدارها می‌توان بازی با پیکان را مثال زد که ماشین‌سازان در عین ناباوری و در مقابل دیدگان تماشاگرانش پیروزی 2 گله خود را از دقیقه 90 به بعد با مساوی عوض کردند. از جهتی بازی از روی شکم‌سیری در اکثر این دیدارها نمایان بوده و درحالی که می‌توانستند برای برتری‌شان حاشیه امن ایجاد کنند با فرصت‌سوزی‌های مکرر درنهایت گرفتار این قانون نانوشته فوتبال شدند که می‌گوید "اگر گل نزنی، گل می‌خوری".

هرچند کادر فنی این تیم داوری را عامل ناکامی معرفی می‌کند لیکن دلیل اصلی این گرفتاری در خطر سقوط را باید در تصمیمات مالک این باشگاه جستجو و ریشه‌یابی کرد. علاوه بر مشکلاتی که در فوق بدان اشاره شد، ماشین‌سازی درحالی در تعطیلات کرونایی تحت تاثیر فشارهای مالک خود برای لغوم مسابقات در بی‌برنامگی محض به سر می‌برد که همه تیم‌ها تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده بودند.

حال در آستانه بازی ماشین‌سازی با صنعت‌نفت در آخرین گام از لیگ برتر که برای سبزقبایان تبریزی حکم مرگ و زندگی داشته و برای تیم آبادنی کاملا تشریفاتی است؛ این نگرانی وجود دارد که پس از دست رفتن سهمیه فوتبال تبریز در لیگ دسته اول یا لیگ آزادگان، سهمیه لیگ برتری جایگزین آن شود که در صورت وقوع، اتفاقی بسیار تلخ خواهد بود و گناه مالک این تیم در این اتفاق تلخ، نابخشودنی.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1638432
ارسال نظر
نظرات