اخبار داغ

روانپزشک کودک و نوجوان:

مشاوره، راهکار ارتقای سلامت روانی کودک ونوجوان

مشاوره، راهکار ارتقای سلامت روانی کودک ونوجوان
متخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: خانواده‌ها برای ارتقای سلامت روان و جلوگیری از بیماری‌های شناختی رفتاری فرزندان کودک و نوجوان خود به متخصصان مشاور مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی قاسمی با بیان اینکه مشاوره نوعی خدمات روانشناسی به شمار می رود، گفت: مشاوره کودک و نوجوان ضمن درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی، ‌به والدین کمک می کند تا در مسیر تربیت فرزند، آموزش های لازم را کسب و در جهت ارتقای سلامت روان فرزند یا فرزندان حرکت کنند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه تربیت فرزند فارغ از مسایل ژنتیکی و دوران بارداری، بلافاصله پس از تولد آغاز می شود و ممکن است حتی پدر و مادر در برخورد با نوزاد خود نیز با چالش های زیادی روبرو شوند،‌ افزود: روان درمانگر می تواند به والدین بهترین شیوه فرزندپروری را از جمله نیازهای رشدی و سلامت روان بیاموزد. 
,
 
,
این متخصص رواندرمانگر افزود: در صورت بروز اختلالات شناختی رفتاری در کودک و نوجوان، درمانگر در جلسات مشاوره تلاش می کند تا بیمار با بروز هیجانات و احساسات، خود را از طریق کارهای هنری و یا بازی، این رفتارها را به راحتی شناسایی و آموزش های لازم در مورد نوع رفتار و ابراز هیجان را بهتر و بیشتر بیاموزد. 
,
 
,
قاسمی گفت: مشاور تلاش می کند در این جلسات کودک و نوجوان، مشکلات خود را بازگو و از طرفی والدین بهترین شیوه و راهکار سازگاری با احساسات فرزند را درک و بیاموزد. در این جلسات مشاوره تلاش می کند مهارت های مقابله ای با هیجانات لازم به خانواده ها را ارائه کرده تا بتوان در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه درمانگر در این جلسات نخست تلاش می کند والدین را از روش های تربیتی آگاه و در مراحل بعدی بیمار خود را از مهارت های زندگی و اجتماعی که به اندازه کافی آشنایی ندارد،‌ برخوردار سازد،‌ افزود: در این جلسات فرد یا افرادی که با مشکلات سوگ و فقدان والدین مواجه اند،‌ کودک یا نوجوانانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند، بیماری که با مشکلات روحی نظیر افسردگی، استرس و کمبود اعتماد به نفس مواجه است و یا کودک و نوجوانی که به اختلالات دوران کودکی نظیر اختلالات رفتاری، عصبی، رشدی و بیماری های ژنتیکی و کروموزومی مبتلا است شناسایی و در جهت رفع و یا کاهش مشکل آنها تلاش می شود. 
,
 
,
قاسمی تربیت فرزندان را در هر سن جایز دانست و یادگیری اصول کنترل احساسات و روانشناسی کودک و نوجوان توسط والدین را برای شکوفایی زندگی اجتماعی و آینده فرزندان بسیار با اهمیت خواند و ضمن تاکید بر صبر و حوصله و تغییر رفتار پدر و مادرها تصریح کرد: تعداد و زمان برگزاری جلسات مشاوره بستگی به موضوع و نوع بیماری فرد مبتلا به اختلال دارد و هرچقدر خانواده ها نسبت به حضور در جلسات روانشناسی اهمیت دهند به همان میزان در جهت رفع و یا کاهش بیماری قدم خواهند برداشت. 

منبع: ایرنا
,
,
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه