اخبار داغ

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران؛

مقابله با کرونا در گرو استمرار حساس‌سازی جامعه است

مقابله با کرونا در گرو استمرار حساس‌سازی جامعه است
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: حساس‌سازی ذهنی موثرترین روش ترغیب افراد جامعه به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید پیروی در رابطه با حساس سازی جامعه  با هدفرعایت پروتکل های بهداشتی  گفت: تداوم حساس‌سازی ذهنی و افزایش آگاهی جامعه درباره آسیب‌ها و مخاطرات کرونا و چگونگی محافظت شخصی از این ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کشور افزایش می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی به ویژه متولیان بهداشت و درمان نیز به طور حتم جامعه را به رعایت این اصول تشویق می‌کند.
,
 
,
به گفته پیروی، در عین حال تناقض در رفتار و گفتار نیز حساسیت ذهنی شهروندان و بالتبع رعایت اصول پزشکی را کاهش می‌دهد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز شیوع کرونا تمرکز بر این بیماری، با تعطیلی کسب وکارها، مراکز اقتصادی و تجاری و همچنین وحشت روانی جامعه از این ویروس پیک بیماری را شکست.
,
 
,
پیروی افزود: با گذشت زمان به تدریج بیماری برای شهروندان عادی و وضعیت اقتصادی کشور سبب بازگشایی مراکز تجاری - اقتصادی و حضور دست‌فروشان و کارگران روزمزد در سطح شهر (بدون رعایت اصول بهداشتی) شد.
,
 
,
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش در باره مخاطرات کرونا باید تداوم داشته باشد؛ اعلام و انتشار آمار ابتلا به کرونا باید با برنامه‌های آموزشی تصویری، طنز، کاریکاتور، تهیه و تولید ماسک در منزل و... همراه باشد.
,
 
,
ضرورت سازگاری با سبک جدید زندگی
, ضرورت سازگاری با سبک جدید زندگی,
 
,
وی افزود: اکنون برخی شهروندان نیز سبک جدید زندگی سازگار با کرونا را پذیرفته‌اند؛ تاکنون دارو و واکسن قطعی برای این ویروس مشخص نشده و بر این اساس بهترین گزینه سازگاری و اهتمام جهت پیشگیری از این بیماری است.
,
 
,
پیروی یادآور شد: ضرورت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مستلزم اتصال زنجیره جامعه است؛ ارگان‌های خصوصی و دولتی، شهروندان، متولیان بهداشت و درمان باید با حفظ وحدت برای مقابله با بیماری اقدام کنند.
,
 
,
به گفته این روانشناس، اعمال درازمدت محدودیت‌ها نظیر قرنطینه خانگی نیز گاه تاثیر فرسایشی و موجب تبعات روانی، اجتماعی، اقتصادی متعددی می‌شود.

منبع: ایرنا
,
,
,
انتهای پیام / 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه