اخبار داغ

افزایش شدید گرسنگی جهانی در عصر کرونا

افزایش شدید گرسنگی جهانی در عصر کرونا
رئیس سازمان مبارزه با گرسنگی سازمان ملل متحد هشدار داده که ممکن است همه گیری کووید19 باعث فاجعه ای در مقیاس حماسه شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان را با گرسنگی مواجه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رئیس سازمان مبارزه با گرسنگی سازمان ملل متحد هشدار داده که ممکن است همه گیری کووید19 باعث فاجعه ای در مقیاس حماسه شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان را با گرسنگی مواجه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"دیوید بیزلی" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) گفت: "بر اساس تمام اطلاعاتی که داریم از جمله برنامه جهانی غذا پیش بینی می کنیم که شمار افراد مبتلا به سوء تغذیه تا پایان سال جاری 80 درصد افزایش خواهد یافت و به یک فاجعه واقعی اشاره دارد."

, WFP,

افزایش سریع تعداد افرادی که قادر به تأمین غذای خود نیستند نتیجه فوری این همه گیری است که منجر به اختلال در افزایش مواد غذایی و تدارکات در سراسر جهان شده است. خسارت های بلندمدت در سال های بعد محقق می شود.

,

این مقام افزود: "تنش های اجتماعی به وضوح افزایش خواهد یافت، مهاجرت ها افزایش می یابد، درگیری ها تشدید می شوند و گرسنگی احتمالا بر کسانی که آن را تجربه نکرده اند تأثیر می گذارد."

,

بیزلی گفت:‌ "پروژه های WFP می گوید که کشورهای آمریکای لاتین با وجود تعدادی از افراد مبتلا به سوء تغذیه که تا 269 درصد افزایش می یابد با چشمگیرترین تغییر در وضعیت خود مواجه می شوند. این میزان برای کشورهای آسیای شرقی و مرکزی 135 درصد است. ممکن است شمار گرسنگان آفریقای سیاه (Sub-Saharan Africa) 2 برابر شود."

,

بیزلی با بیان اینکه گرسنگی جهانی در حال افزایش است هشدار داد: "اگر اقدامی جسورانه صورت نگیرد بسیاری خواهند مرد، کودکان سال ها از پیامدهای سوء تغذیه رنج می برند و جهان تمام پیشرفت حاصل از مبارزه با گرسنگی طی دهه گذشته را از دست خواهد داد."

,

بهای انفعال بسیار بالا خواهد بود.

,

این مقام گفت که در سال جاری (2020) حدود 138 میلیون نفر از 83 کشور جهان برای تهیه مواد غذایی خود بر WFP وابسته هستند. نهاد بشردوستانه سازمان ملل متحد برای بسیاری از آنها آخرین امید برای بقا است. در سال جاری، در سودان جنوبی 1.6 میلیون نفر به 5 میلیون نفری که به کمک نیاز داشتند اضافه شدند. WFP، 13 میلیون یمنی را تغذیه می کند.

,

بیزلی از اهداکنندگان بین المللی خواست تا به منظور مبارزه با این فاجعه برای این سازمان بودجه اضافی فراهم کنند. WFP طی 6 ماه آتی برای اجرای برنامه های بشردوستانه خود به 4.9 میلیارد دلار نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه