اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

۹ درصد از جمعیت معتادان خراسان شمالی زنان هستند/ فرار از خانه نتیجه اعتیاد پنهانی دختران

۹ درصد از جمعیت معتادان خراسان شمالی زنان هستند/ فرار از خانه نتیجه اعتیاد پنهانی دختران
ملیحه یغمایی با بیان اینکه در جمعیت فعال استان که بین 15 تا 64 سال است 9 درصد جمعیت معتاد را زنان تشکیل می دهند، افزود: این در حالی است که میانگین کشوری اعتیاد زنان 14 درصد است و استان پایین تر از میانگین کشوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالیدر گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: براساس بررسی مواردی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کردند ، وجود الگوهای نامناسب مصرف مواد در خانواده، یا ازدواج با همسر معتاد ، باعث تشویق فرد به اعتیاد خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: افسردگی، مشکلات زناشویی، عدم توجه از طرف همسران، تبلیغات غیرقانونی استفاده از مواد برای زیبایی و لاغری از مواردی هستند که در گرایش زنان به اعتیاد موثر هستند.

,

این مقام مسئول میانگین سن ابتلا به اعتیاد زنان در خراسان شمالی را در رده سنی بین 33 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: زنان که در سنین زیر 30 سال دچار اعتیاد می شوند،  به سایر آسیب ها از جمله تن فروشی، مصرف مواد صنعتی روی می آورند.

,

یغمایی با بیان اینکه در برخی از خانواده ها که زن و شوهر هر دو معتاد هستند، فرزندان توسط مراکز بهزیستی نگهداری می شوند،گفت: زمانی که در یک خانواده مرد دچار اعتیاد می شود زن به عنوان نقش محوری در خانواده تمام سعی اش بر این است که سلامت خود و فرزندانش را تامین کند.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد زن در واقع با یک خانواده نابسامان در جامعه برابر است، باتوجه به اینکه زن نقش محوری را در خانواده دارد آنگاه که زن دچار اعتیاد می شود، خانواده از هم پاشیده می شود.

,

 

,

فرار و روابط نامشروع نتیجه اعتیاد پنهانی دختران

, فرار و روابط نامشروع نتیجه اعتیاد پنهانی دختران, فرار و روابط نامشروع نتیجه اعتیاد پنهانی دختران,

این مقام مسئول گفت: میزان بازگشت از اعتیاد زنان به دلیل وجود فرزندانشان و حفظ خانواده در مقایسه با مردان خیلی بیشتر است، به همین دلیل میزان ترک اعتیاد و بازپروری در زنان بیشتر است.

,

یغمایی یادآور شد: پنهان کردن اعتیاد در بسیاری از مواقع در دختران مجرد و دختران در سنین پایین به دلیل ترس از خانواده، قبیح بودن این قضیه برای خانواده، رخ می دهد، که معمولا در ارتباط با دوستان این اتفاق رقم می خورد، در صورتیکه خانواده در مواجه با این مشکل به خوبی نتواند مدیریت کند و فرد را نجات دهد اتفاقاتی از جمله فرار دختر از منزل و روابط نامشروع رقم خواهد خورد.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد بانوان در استان ایجاد شده و به صورت تخصصی ارائه خدمات می دهد، اضافه کرد: در بهزیستی مراکز مداخله در بحران علاوه بر رسیدگی به مسائل اعتیاد زنان به دیگر آسیب های اجتماعی نیز ورود می کند و ارائه خدمات انجام می شود.

,

وی یاداور شد: در این مراکز بعد از سم زدایی مواد مخدر، توامندسازی فرد در زمینه روانی و اقتصادی در قالب پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای این افراد صورت می گیرد.

,

یغمایی با بیان اینکه در جمعیت فعال استان که بین 15 تا 64 سال است 9 درصد جمعیت معتاد را زنان تشکیل می دهند، افزود: این در حالی است که میانگین کشوری اعتیاد زنان 14 درصد است و استان پایین تر از میانگین کشوری است.

,

وی درانتها گفت: پایین آمدن سن اعتیاد زنان در استان و گرایش بیشتر به استفاده از مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه