اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر:

مردمداری، همراهی و همدردی با بیمار سرلوحه کار پزشکان قرار دارد

مردمداری، همراهی و همدردی با بیمار سرلوحه کار پزشکان قرار دارد
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: طبابت و مداوای بیمار از دیر باز در جامعه ما امری پسندیده بوده و طبیب در نگاه مردم ما از جایگاه رفیعی بر خوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ اول شهریورماه سالروز تولد فیلسوف و پزشک بزرگ جهان اسلام ابوعلی سینا است به این مناسبت چنین روزی به عنوان روز پزشک نام گذاری شده است. این روز فرصتی است تا خدمات این قشر فرهیخته و خدمتگذار مورد توجه مردم قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در همین راستا مصاحبه ای با مرادعلی فولادوند مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر انجام داده ایم که توجه مخاطبین به آن جلب می کنیم:

,

 رسالت جامعه پزشکی در برابر مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

,  رسالت جامعه پزشکی در برابر مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟,  رسالت جامعه پزشکی در برابر مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟,

طبابت و مداوای بیمار از دیر باز در جامعه ما امری پسندیده بوده و طبیب در نگاه مردم ما از جایگاه رفیعی بر خوردار است، در آموزه های دین مبین اسلام نیز طبابت در کنار فقاهت مورد مدح و ستایش بوده و از نگاه اسلام قدر دو نعمت همیشه مغفول بوده است که یکی نعمت سلامت و دیگری نعمت امنیت است. با توجه به این جایگاه و قدر و منزلتی که جامعه پزشکی ما نزد مردم دارد، همیشه مردمداری و همراهی و همدری با بیمار در سرلوحه کار پزشکان عزیز جامعه ما قرار داشته است.

,

برای اثبات این مدعا به حضور به موقع جامعه پزشکی در مقاطع مهم و حساس تاریخ کشورمان ازجمله دوران دفاع مقدس می توان اشاره کرد که در آن پزشکان و پیراپزشکان با حضور پرشور خود در خطوط مقدم نبرد و بیمارستانهای صحرائی زمینه ساز دستاوردهای محیرالعقول لشکریان اسلام بودند.

,

اکنون نیز که کشور ما درگیر همه گیری ویروس کروناست فرشتگان سفید پوش جامعه پزشکی جانانه پای کار بوده و در دفاع از سلامت مردم عزیز کشورمان تا پای جان ایستاده و در مواردی نیز با شهادت خود برگ زرین دیگری بر کتاب پرافتخار جامعه پزشکی افزوده اند، مردم قدرشناس ما هرگز مردانگی و غیرت مدافعان سلامت را فراموش نخواهند کرد، سلام و درود ما بر این مدافعان سرافراز و رحمت خدا بر شهدای عزیز این قشر پر افتخار باد.

,

جایگاه اجتماعی شغل پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها را چگونه می‌بینید؟

, جایگاه اجتماعی شغل پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها را چگونه می‌بینید؟, جایگاه اجتماعی شغل پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها را چگونه می‌بینید؟,

همانطور که قبلا اشاره کردم هم در آموزه های دینی و هم در چارچوب فرهنگی عمومی مردم ما، پزشکی و طبابت از مزلت بالائی بر خوردار بوده و خدمات جامعه پزشکی دارای تقدس خاصی است، بنابراین پزشک جامعه ما انجام وظایف محوله را با قصد قربت و رضای حضرت حق انجام میدهد، گرچه سایر ملل نیز ارزش و اهمیت خاصی برای حرفه پزشکی قائلند اما جایگاه این قدر و منزلت در باور مردم ما قابل مقایسه با مردم سایر کشورها نیست.

,

بسیاری از نظر سنجی ها که در کشور صورت گرفته نشان داده است که جامعه پزشکی ما نزد مردم عزیز بوده و در صدر قرار دارند که البته و خوشبختانه پزشکان ما نیز با توجه به این جایگاه اجتماعی، حق مطلب را ادا نموده و همیشه و در همه حال در کنار مردم عزیز کشورمان ایستاده اند.

,

پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی را در مقایسه با قبل از انقلاب و سایر کشورها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

, پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی را در مقایسه با قبل از انقلاب و سایر کشورها چگونه ارزیابی می‌کنید؟, پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی را در مقایسه با قبل از انقلاب و سایر کشورها چگونه ارزیابی می‌کنید؟,

کشور ما به یمن انقلاب اسلامی و علی رغم توطئه ها و تنگناهائی که دشمنان قسم خورده آن ایجاد کرده اند، خوشبختانه در حوزه علم و فناوری شاهد دستاوردهای حیرت انگیزی بوده که علاوه بر دوستان انقلاب موجب شده که حتی دشمنان آن نیز لب به اقرار بگشایند.

,

کشور ما قبل از انقلاب از لحاظ تامین دارو تقریبا بطور کامل وابسته به واردات بوده و فقط اقلام انگشت شماری دارو در داخل کشور تولید می شد ولی خوشیختانه اکنون آمارها نشان می‌دهند که حوزه سلامت ما قادر است حدود ۹۷درصد از اقلام داروئی مورد نیاز کشور را در داخل تولید نماید.

,

در حوزه تجهیزات پزشکی نیز پیشرفتهای قابل توجهی داشته ایم و جوانان این مرز و بوم در قالب شرکتهای دانش بنیان در حال شکستن خطوط و مرزهای دانش در بسیاری از حوزه ها هستند، فقط اشاره به نهضت تولید لوازم و مواد ضد عفونی و حفاظتی و حتی ساخت تجهیزات پیچیده ای مثل دستگاههای سی تی اسکن و پاس اکسی متر در همین چند ماهه شیوع کرونا خود گویای پتانسیل بسیار عظیم جوانان با هوش و پر انگیزه کشورمان عزیزمان است.

,

با توجه به شیوع کرونا در کشور مشکلات جامعه پزشکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

, با توجه به شیوع کرونا در کشور مشکلات جامعه پزشکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟, با توجه به شیوع کرونا در کشور مشکلات جامعه پزشکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟,

همانطور که اشاره شد جامعه پزشک، پرستار و پیراپزشک کشورمان از لحاظ ایمان، غیرت و مردانگی و پای کار بودن حجت را بر همه تمام کرده اند، ولی با عنایت به احتمال ادامه مشکل همه گیری کرونا در ماههای آینده و خستگی بیش از حد جامعه پزشکی و پرستاری، لازم است که مسئولین و سیاستگذاران حوزه سلامت و همچنین مجلس شورای اسلامی تسهیلاتی در جذب و بکار گیری پزشکان و پرستاران فراهم آورند تا این مدافعان سلامت بتوانند با قدرت و قوت و سرافرازانه در ادامه کار نیز در خدمت مردم باشند.

,

تدبیری اندیشیده شود که مطالبات این عزیزان که تامین کننده زندگی و خانواده آنهاست به موقع پرداخت شود تا بتوانند بدون دغدغه زندگی و مشکلات خانواده به امر مقدس درمان بپردازند. و اما وظیفه ای که مردم در مقابل این خدمات ارزشمند جامعه پزشکی دارند همانا رعایت اصول و شیوه نامه هائی است که آنها را از آلودگی به کرونا در امان نگه میدارد که این خود از حجم کار این جامعه عزیز و خدوم می کاهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه