اخبار داغ

یادداشت؛

محرم امن حسینی؛ پایانی بر کابوس تلخ کرونا

محرم امن حسینی؛ پایانی بر کابوس تلخ کرونا
در روزهای اخیر نسبت به موضع‌گیری تعطیلی عزاداری‌ها در کنار موضوع برقراری سایر رویدادهای فرهنگی مثل کنسرت و سینما توسط برخی چهره‌های سیاسی، بازیگران و خواننده‌ها واکنش‌های جدی توسط اقشار مختلف مردم وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، در اولین روزهای مانور جهانی و رزمایش اقتدارآفرین محرم و اربعین هستیم. رزمایشی که منافع کلان و جریان‌ساز در جهان اسلام و آینده دنیا خواهد داشت. این قدرت نرم اسلام باعث افزایش تنش‌ها و برخوردهای جبهه حق و باطل به نفع جبهه جهانی مقاومت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

طبیعتاً دشمن و جریان استکبار از این افزایش اقتدار امت اسلامی ناراحت خواهد بود و تلاش خواهد کرد این مسیر رشد را بر هم زند و در این راه از همه ابزارها از جمله قلم‌ به‌ دستان داخلی استفاده خواهد کرد.

,

با رصدی بر رسانه‌های معاند و صفحات مجازی که بر خط تعطیلی هیئت‌ها تأکید دارند مشخص است که از یک مجموعه دستورات مشخص تبعیت می‌کنند.

,

لذا در برخورد با این مساله با دو گروه روبرو هستیم. گروهی که عمداً با برگزاری مراسمات و آیین‌های عزاداری مخالفت می‌کنند و گروه دیگر که بیشتر نیاز به توجه دارد مجموعه‌ای از رسانه‌ها و اینفلوئنسرهایی هستند که به‌صورت ناآگاهانه اقدام به مخالفت می‌کنند.

,

شرایط کرونا و آینده مبهم کشف واکسن یا درمان قطعی آن ما را بر آن می‌دارد که سبک زندگی خود را به‌صورت متناسب بازمان تغییر دهیم. این تغییر در برخی موارد جز تعطیلی چاره‌ای ندارد و در برخی موارد با اعمال تغییر و بروز رسانی دستورالعمل‌ها می‌توان آن‌ها را به نحو دیگری انجام داد.

,

عزاداری و سایر آیین‌های محرم نیز به همین روال است یعنی می‌توان با اعمال برخی تغییرات همچنان بر پا باشند. کاهش تراکم جمعیت، کاهش مدت‌زمان، ضدعفونی و گندزدایی محیط، غربال‌گری عزاداران با تب سنجی، حذف لوازم عزاداری مشترک و البته رعایت فردی تک‌تک عزاداران با استفاده از ماسک یا عدم حضور در صورت احساس بیماری اقداماتی است که می‌تواند به طرز محسوسی بر پیشگیری از گسترش کرونا اثر بگذارد.

,

پس با این اوصاف افرادی که با طرح موضوع لزوم تعطیلی عزاداری قلم می‌زنند دچار اشتباه هستند. چنانکه سایر شئون زندگی نیز با اعمال تغییرات می‌تواند به تعبیری ضد کرونایی شود.

,

نکته‌ای که در روزهای اخیر توسط طیف‌های بسیاری از مردم به آن واکنش منفی شده است، موضع‌گیری تعطیلی عزاداری‌ها در کنار موضوع برقراری سایر رویدادهای فرهنگی مثل کنسرت، سینما توسط برخی چهره‌ها ازجمله برخی مسئولان مثل استاندار اراک ، برخی چهره‌های فرهنگی مثل برخی بازیگران و خواننده‌ها  و … است.

,

چه‌بسا که افرادی که به تعطیلی عزاداری‌ها تأکیددارند بر لزوم برگزاری کنسرت‌ها نیز تأکید خواهند نمود و این موضوعی است که جای سؤال دارد.

,

محرم، فرصت طلایی پایان کابوس کرونا

, محرم، فرصت طلایی پایان کابوس کرونا, محرم، فرصت طلایی پایان کابوس کرونا,

شاید مهم‌تر از تعطیلی عزاداری‌ها لزوم اجرای آیین‌های حسینی است؛ یعنی بیش از آنکه بر تعطیلی عزاداری‌ها تأکید شود باید بر اجرای آن تأکید شود.

,

اجرای عزاداری محرم درواقع یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای مبارزه با کرونا است. بر باور و اندیشه دینی اهل‌بیت (ع) به‌عنوان انوار الهی و واسطه لطف و رحمت پروردگار پیوسته در امور مردم گره‌گشایی کرده و می‌کنند. به عبارتی مردم با توسل بر اهل‌بیت بسیاری از نیازها و خواسته غیرممکن خود مثل شفای بیماران لاعلاج، سرطانی، نازایی و … برطرف می‌کنند. امری که مصادیق آن در بسیاری از دوستان و آشناییان ما وجود دارد.

,

اگر باور داریم که اهل‌بیت منشأ خیر و دفع شر هستند باید در جامعه اسلامی بر ریسمان عترت بیشتر چنگ بزنیم تا بسیاری از بلایا و مشکلات رفع شود. برگزاری عزاداری‌های سیدالشهدا مصداق بارز و عملی توسل و اتصال به ریسمان الهی است.

,

هرچند که دشمن و پیروان داخلی آن کاری به این موضوع ندارد و مصداق آیه ۱۷۱ سوره بقره مانند حیواناتی هستند که به هنگام خطر به آن‌ها هشدار داده می‌شود ولی این هشدار را جز صدایی نامفهوم نمی‌دانند اما گروه‌های عمومی مردم باید این فرصت را به‌عنوان بهترین راه برای پایان دادن به کابوس کرونا غنیمت بدانند.

,

یادداشتی از صابر شاهی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه