اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ورود جدی کمیسیون فرهنگی به مطالبه شبکه ملی اطلاعات/ اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست

ورود جدی کمیسیون فرهنگی به مطالبه شبکه ملی اطلاعات/ اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست
غلامرضا منتظری گفت: متاسفانه در بین دست اندرکاران فضای مجازی همت جدی دیده نمی شود و حتی برخی از مجموعه ها نسبت به این موضوع دیدگاه موافق دارند لذا بخاطر اینکه کمیسیون به این بحث ها پایان دهد و سرآغاز جدیدی را در اجابت راهبرد مقام معظم رهبری داشته باشیم، بعنوان بحث جدی در دستور کار ما قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگاراین پایگاه خبری در خصوص شکل گیری  شبکه ملی اطلاعات در کشور، اظهار کرد: بحث مدیریت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویتها در سخنرانی مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

وی ادامه داد: ایشان برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های داخلی در حقیقت یک استثنایی برای برنامه ریزی قائل شدند و از مجلس خواستند با نگاه کوتاه مدت به آنان بپردازند این مطلب موید این است که این حوزه اگر درست مدیریت نشود آسیب های فروانی را در پی خواهد داشت .

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این مسئله بلافاصله در کمیسیون فرهنگی مجلس که مخاطب اصلی این فراز محسوب می شود تشکیل جلسه داد و در اولویت های سه گانه بحث تقویت پیام رسان های داخلی،مدیریت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

,

وی بیان کرد: بحث تدوین نظامنامه جامع جمعیت  و تعالی خانواده رو به پایان است  و پیش بینی می شود حداکثر تا 15 روز آینده به پایان برسد و بلافاصله دستور دوم این کمیسیون بحث  پیام رسان های داخلی و شبکه ملی اطلاعات است.

,

منتظری اذعان کرد: این واقعیت را باید قبول کنیم، اگر بناست در حوزه فضای مجازی روی پای خود بایستیم و از آسیب های فراوانی که الان متوجه ماست پیشگیری کنیم راهی نداریم که پیام رسان ملی داشته باشیم.

,

وی به بیان اینکه کش و قوس های شبکه ملی اطلاعات باید پایان یابد، یادآورشد: در ملاقاتی با وزیر ارتباطات از ایشان پرسیدم که نگاهتان نسبت به پیام رسان بومی شبکه ملی اطلاعات چیست؟ چرا مسئله ای که اینقدر به آن تاکید میشود تعلل می شود؟" ایشان دربحث هایشان اشاره ای به این داشتند اگر کسی پیام رسان بومی مطرح می کند شاید به این زودیها اتفاق نیفتد".

,

, ,

اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست

, اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست, اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست,

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: زمانی که یک کاری را می خواهیم شروع کنیم قطعا در آغاز با مشکلاتی مواجه می شویم اما من اعتقادم این است که باید با استفاده از تجارب جهانی  در شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان ملی مقتدر که همه ویژگی ها و ظرفیت های مورد انتظار مخاطبین را داشته باشد، بوجود بیاید اگر بگوییم نمی شود ضعف ماست.

,

وی بیان کرد: با توجه به قابلیت ها وظرفیت های اندیشه تحول خواه در انقلاب ما، این دست یافتنی است، البته ما در گام نخست  نباید پیام رسان داخلی خودمان را با پیام رسان های جهانی که سالها تجربه کردند مقایسه کنیم ولی به تدریج می شود سیر تکاملی خود را در دستور کار قرار داد .

,

منتظری درخصوص شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین دست اندرکاران آن همت جدی دیده نمی شود و حتی برخی از مجموعه ها نسبت به این موضوع دیدگاه موافق دارند لذا بخاطر اینکه کمیسیون به این بحث ها پایان دهد و سرآغاز جدیدی را در اجابت راهبرد مقام معظم رهبری داشته باشیم، بعنوان بحث جدی در دستور کار ما قرار دارد.

,

وی یادآورشد: در حوزه خانواده تجربه موفق نهادها و سازمان ها جمع آوری کردیم و برای تدوین نظام نامه آنان را به کمیسیون فراخواندیم، در مورد شبکه ملی اطلاعات هم تقاضا کردیم که افراد و سازمان های حقیقی و حقوقی تجارب علمی و تجربی خوبی دارند ارائه دهند که درتدوین این مجموعه بربال تجربه های عمل کرده باشیم.

,

منتظری با بیان اینکه امیدواریم شاهد گام های بلند دراین بخش باشیم، متذکرشد: کمیسیون فرهنگی در کنار این وظیفه قانونی به وظیفه نظارتی هم عمل خواهد کردو بعد از مشخص شدن چارچوب باید بعد نظارتی خود را تقویت کنیم.

,

وی با بیان اینکه برخی از افراد بیرونی نگران شدند که با شبکه ملی اطلاعات فیلتر و محدودیت ایجاد می شود، تاکید کرد: نگاه کمیسیون نگاه ایجابی است نه سلبی، کمیسیون فرهنگی هیچگاه به دنبال در پیش گرفتن سیاست های افراطی نیست و آن راهم قبول نداریم.

,

, ,

ضرورت استفاده از استانداردهای لازم برای شبکه ملی اطلاعات

, ضرورت استفاده از استانداردهای لازم برای شبکه ملی اطلاعات, ضرورت استفاده از استانداردهای لازم برای شبکه ملی اطلاعات,

منتظری تاکید کرد: باید نگاه ما در درجه اول به درون باشد نه به بیرون اگردر حوزه فضای مجازی نگاه به درون نداشته باشیم، وابسته می شویم و جامعه ای که وابسته باشد شکننده  است. بیگانگان دوست دارند ما به آنان وابسته باشیم ما باید "ما می توانیم "را در دستور کار خود قرار دهیم و وابسته به دیگران نباشیم .

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در خاتمه با بیان اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که در هرحوزه ای نیاز به معیارها و اصول استاندارد داریم، گفت: نمی شود که همه درها را بازگذاشت و به هر شکلی عمل شود. در بسیاری ازکشورهای پیشرفته اصول و استانداردهای تعریف شده ای دارند که به آن سخت هم پایبندند، درحالی که هر انسانی اگربخواهد به قله نیکبختی برسد هم «باید» و هم «نباید»هایی را باید رعایت کند، ما هم نیازمند قانون و هم نیازمند اخلاق هستیم، لذا باید این اصول را در فضای مجازی به آن پایبند باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه