اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان:

۲۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد

۲۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد
صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: بیش از 284 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۶۴ هزار هکتار و سطح زیر کشت دیم ۱۹۵ هزارهکتار است که سال گذشته از این میزان سطح، ۲۸۲ هزار و ۸۷۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: امسال برداشت گندم از خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون ۲۸۴ هزار و  ۹۹۵ تن گندم خریداری شده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوا و سطح بارندگی استان در تولید محصولات عنوان کرد: عدم بارش مناسب و به موقع سبب خسارت به تولید گندم در بخش کشاورزی شده به طوری که در مناطق گرم مانند پلدختر دو بار بارندگی و در مناطق سرد و معتدل با عدم بارندگی باعث کاهش تولید گندم در استان شد.

,

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۵۰ هزار تن گندم در استان برداشت شده که از این میزان بیش از ۲۸۵ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شده و خرید گندم بذری نیز حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن بوده است.

,

صالحیان با بیان اینکه کیفیت محصولات گندم امسال نسبت به سال گذشته مطلوب تر است گفت: با توجه به مشکلات و عدم بارندگی مناسب اما در زمینه سن زدگی و مبارزه با آفت، لرستان جزء استان های برتر بود است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه