اخبار داغ

بازخوانی وعده‌ها؛

دو هزار روز در انتظار تکمیل کمربندی روستاهای جنوب سمنان!/ فاز دوم یا فاز اول؟ 13 کیلومتر یا 17 کیلومتر؟

دو هزار روز در انتظار تکمیل کمربندی روستاهای جنوب سمنان!/ فاز دوم یا فاز اول؟ 13 کیلومتر یا 17 کیلومتر؟
بیش از دو هزار روز از نخستین اظهارنظرها درباره احداث کمربندی روستاهای جنوب سمنان می‌گذرد اما این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حدود 6 سال قبل، یعنی بیست و هفتمین روز از شهریورماه سال 1393 بود که سعدالدین، فرماندار پیشین سمنان در جریان نشست هماهنگی احداث کمربندی راه‌های روستاهای جنوب سمنان اعلام کرد که با احداث یک بلوار 17 کیلومتری، سمنان به 5 روستای جنوبی شهر وصل می‌شود. رمضانعلی نوچه ناسار، بخشدار مرکزی پیشین سمنان نیز در نشست مذکور گفته بود که احداث این کمربندی در کاهش تصادفات و وارد شدن خسارات جانی و مالی به مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یکسال پس از این اظهارنظر، در چهارم خردادماه سال 1394، خود آقای سعدالدین کلنگ به دست گرفت و آغاز رسمی اجرای این پروژه را اعلام کرد. سعدالدین در روز کلنگ‌زنی گفت که احداث بلوارِ با عرض 15 متر موسوم به بلوار امام حسین(ع) از پل خرمشهر در جنوب سمنان آغاز می‌شود و لازم است که تا پل روستای خیرآباد امتداد پیدا کند.

,

رقیه نان‌گیر، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری سمنان در این آیین از تأمین بودجه لازم برای اجرای کامل این طرح در سال 94 خبر داد. علی عرب‌احمدی، معاون راه‌سازی اداره‌کل راه و ترابری هم در این روز اعلام کرد که فاز نخست اجرای این پروژه به طول 5.5 کیلومتر و با اعتبار 6 میلیارد و 150 میلیون ریالی ظرف سه ماه اجرا خواهد شد. به فاصله کوتاهی از کلنگ‌زنی و با تغییر فرماندار سمنان، دانایی، فرماندار جدید سمنان هم در شهریورماه سال 1394 از اجرای فاز نخست احداث بلوار مذکور خبر داد و خواستار رفع موانع موجود بر سر راه احداث این بلوار شد.

,

در حالی که سعدالدین بلوار مذکور را 17 کیلومتری توصیف کرده بود، دانایی طول این بلوار را 13 کیلومتر عنوان کرد!

,

به هر تقدیر با وجود گذشت حدود دو هزار و یک‌صد روز از نخستین اظهارنظرها پیرامون احداث کمربندی روستاهای جنوب سمنان، هنوز خبری از تکمیل این پروژه نیست. به دنبال پیگیری‌های خبرنگار مرآت از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، روابط‌عمومی این نهاد با ارسال پیامی به مرآت اعلام کرد:«با توجه به پیگیری‌های بعمل‌آمده و انتقال وظایف ساخت راه‌های روستایی در سال 98 به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و تحویل پروژه از اداره‌کل راه و ترابری سابق به این اداره‌کل با پیگیری‌ بعمل آمده و تأمین اعتبار انجام‌شده در سال جاری توسط فرمانداری محترم و قیر تأمین‌شده توسط این اداره‌کل ان‌شاءالله تا پایان سال جاری فاز اول پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.»

,

این اعلام در حالی صورت گرفته که در هشتم خردادماه امسال، ذوالفقاری، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان از آغاز فاز دوم کمربندی جنوبی سمنان خبر داده است!

,

مردم می‌پرسند اولا علت این تأخیر طولانی چیست و ثانیا چه زمانی پروژه به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید؟ از طرفی بالاخره آن‌چه انجام شده فاز اول پروژه است یا فاز دوم آن؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه