اخبار داغ

دکترای اقتصاد بخش عمومی مطرح کرد؛

شکست انحصار خودروسازان داخلی راهکار اصلاح قیمت‌ها در بازار خودرو/ سلب اعتماد مردم از بازار بورس، خطر ایجاد ابر تورم اقتصادی را تقویت می‌کند

شکست انحصار خودروسازان داخلی راهکار اصلاح قیمت‌ها در بازار خودرو/ سلب اعتماد مردم از بازار بورس، خطر ایجاد ابر تورم اقتصادی را تقویت می‌کند
علی رئیس پور گفت: انحصاری که در بازار وجود دارد مانع کاهش قیمت ها می شود، تصور می شد گشایش اقتصادی سبب شکست انحصار خودروسازها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رئیس پور دکترای اقتصاد بخش عمومی در ارتباط با گشایش اقتصادی دولت و تبعات پس از آن به خبرنگار راه آرمان گفت: اشخاصی که در جامعه به عنوان افراد شناخته شده، مسئولانی که در سلسله مراتب مختلف قرار دارند باید در اطلاع رسانی ها، خبر سازی ها و انتشار اخبار در بین مردم دقت کافی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: مسئولان باید قبل از بیان موضوعات با اخذ مشورت از متخصصین و مشاوران، مطالب را تجزیه و تحلیل کنند، نقاط قوت، ضعف و تاثیر گذاری بر بازارهای مختلف را ارزیابی کرده و پس از مصلحت اندیشی، آن را اطلاع رسانی کنند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: همه مسئولان به دنبال آن هستند که اقداماتی را انجام دهند که معیشت مردم، وضعیت اقتصاد از وضعیت نا به سامان کنونی خارج شده و به یک ثبات نسبی برسد.

,

لزوم توجه ویژه مسئولان به رونق تولید و اقتصاد فارغ از جناح بندی‌های سیاسی

, لزوم توجه ویژه مسئولان به رونق تولید و اقتصاد فارغ از جناح بندی‌های سیاسی, لزوم توجه ویژه مسئولان به رونق تولید و اقتصاد فارغ از جناح بندی‌های سیاسی,

رئیس پور ابراز کرد: رونق تولید و اقتصاد به عنوان یک دغدغه فارغ از جناح گذاری ها و گرایش های مختلف سیاسی در کشور مطرح است و مسئولان در تلاش هستند تا گشایشی در اقتصاد ایجاد شود.

,

وی یادآور شد: وقتی در اعلام یک خبر تعجیل می کنیم، امکان دارد به جای دستیابی به یک نتیجه موثر، سبب بروز حواشی و سوالاتی در جامعه شود و چالش های قدیم را نه تنها کم رنگ نمی کند بلکه به آن ها نیز دامن می زند و مشکلات جدیدی را ایجاد می کند.

,

دکترای اقتصاد بخش عمومی تصریح کرد: مسئله ای که به عنوان پیش گشایش اقتصادی مطرح شد، بر اساس آن قرار بود با استفاده از بازار بورس، اوراقی را که بخش عمده آن ها به موضوع نفت، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها است، عرضه شود.

,

رئیس پور عنوان کرد: این اقدام سبب ۲ گشایش می شد، مردم می توانستند به مجموعه ای از تامین مالی با پشتوانه خود دسترسی پیدا کنند و دولت هم بتواند بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

,

گشایش اقتصادی بورسی دولت کار جدیدی نیست که آن را در بوق و کرنا کردند

, گشایش اقتصادی بورسی دولت کار جدیدی نیست که آن را در بوق و کرنا کردند, گشایش اقتصادی بورسی دولت کار جدیدی نیست که آن را در بوق و کرنا کردند,

وی ادامه داد: بر این اساس این اقدام در گذشته هم انجام شده و دولت ها از آن استفاده کرده اند، در واقع این اقدام کار جدیدی نبوده که در بوق و کرنا شود و به عنوان گشایش ویژه اقتصادی مطرح شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: با اعلام گشایش ویژه اقتصادی تصور می شد که قیمت ارز، خودرو و مسکن کاهش پیدا کند و دغدغه های مردم که مربوط به مسکن، معیشت و تامین حداقل های معیشتی است، تاحدودی برطرف شود.

,

رئیس پور اذعان کرد: در گذشته خرید خودرو جزء نیازهای ضروری خانوارها نبود اما اکنون این مسئله به یک نیاز ضروری تبدیل شده و لازم است که بازار خودرو سامان یابد.

,

وی افزود: گفته می شود که بازار بورس حباب دارد در صورتی که این چنین نیست و خرید و فروش های این بازار حقیقی است، حال آنکه ممکن است در آینده قیمت ها تنزل یافته و یا شاخص ها ریزش کنن، این شرایط نشان دهنده حقیقت بازار است.

,

تا زمانی که خرید در بازار وجود دارد به کار بردن واژه حباب بی معنی است

, تا زمانی که خرید در بازار وجود دارد به کار بردن واژه حباب بی معنی است, تا زمانی که خرید در بازار وجود دارد به کار بردن واژه حباب بی معنی است,

دکترای اقتصاد بخش عمومی گفت: در گذشته این رفتار برای بازار خودرو نیز اتفاق افتاده بود و مردم در بازه ای از زمان از خرید خودرو امتناع کردند اما در حال حاضر خرید می کنند، پس تا زمانی که خرید وجود دارد به کار بردن واژه حباب بی معنی است.

,

رئیس پور اظهار کرد: انحصاری که در بازار وجود دارد مانع کاهش قیمت ها می شود، تصور می شد گشایش اقتصادی سبب شکست انحصار خودروسازها می شود.

,

وی یادآور شد: دولت باید پاسخگو باشد و بگوید تاکنون چه اقداماتی برای کنترل قیمت خودرو انجام داده است، واردات خودرو به اسم حمایت از تولیدکننده داخلی متوقف کردند و مردم را در یک بازار گسترده با ۵ تولیدکننده داخلی تنها گذاشت.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی توضیح داد: تولیدکنندگان داخلی برای این امتیاز و از خود گذشتگی که در بازار انجام شد و بازار تمام قد در اختیار تولیدکنندگان داخلی گذاشته شد، چه کاری برای مردم انجام دادند؟

,

حاشیه قیمت بازار و کارخانه بهانه افزایش قیمت ماهانه خودروسازان

, حاشیه قیمت بازار و کارخانه بهانه افزایش قیمت ماهانه خودروسازان, حاشیه قیمت بازار و کارخانه بهانه افزایش قیمت ماهانه خودروسازان,

رئیس پور ابراز کرد: نتیجه این اعتماد وضعیت اسفبار فروش خودرو است، مقصر اصلی افزایش قیمت خودرو، خودروسازان هستند، در واقع عرضه قطره چکانی خودرو به بازار سبب شده تا تولیدکنندگان حاشیه قیمت بازار و کارخانه را بهانه ای برای افزایش قیمت ماهانه خودرو کرده اند.

,

وی ادامه داد: اگر به گشایش اقتصادی از دریچه جبران کسری بودجه دولت نگاه شود، انجام شده و دولت تلاش کرده تا سهام خود را در قالب دارا دوم به فروش برساند و تا زمانی که دارا دوم را از طریق شرکت های بزرگ دولتی شاخص را حفظ کرده و سبز می کنند تا برای خریداران جذابیت ایجاد کنند.

,

دکترای اقتصاد بخش عمومی مطرح کرد: مشخص نیست پس از پایان فروش دارا دوم و آغاز معاملات آن بورس به روند صعودی خود ادامه می دهد یا خیر و در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

,

رئیس پور اذعان کرد: گشایش اقتصادی که ما انتظار داشتیم و قرار بود بر نرخ ارز و تجارت خارجی اثرگذار باشد محقق نشد، جابه جایی ها در اقتصاد داخلی گشایش اقتصادی محسوب نمی شود.

,

وی افزود: پذیرش این مسئله که تحریم ها شرایط سختی را برای اقتصاد ما فراهم کرده، کاملا واضح است و تمام تلاش ما بدون تردید این است که اقتصاد داخلی ما روی پای خود بایستد، حتی اگر در مقتابل آن هزینه بپردازیم.

,

خودتحریمی، سنگ هایی که مسئولان پیش پای صنایع و فعالان اقتصادی قرار می دهند

, خودتحریمی، سنگ هایی که مسئولان پیش پای صنایع و فعالان اقتصادی قرار می دهند, خودتحریمی، سنگ هایی که مسئولان پیش پای صنایع و فعالان اقتصادی قرار می دهند,

این کارشناس اقتصادی تشریح کرد: در واقع ما امروز هزینه پایداری و مقابله با مستکبران را می پردازیم، پای آن ایستاده و کوتاه نمی آییم اما انتظار داریم خودتحریمی های داخلی به تحریم های خارجی افزوده نشود.

,

رئیس پور توضیح داد: در اعمال خودتحریمی افراد به جای آنکه به تسهیل شرایط اقتصادی کمک کنند، سنگ های جدیدی را که در اقتصاد داخلی که پرتاب می شوند، مانع حرکت صنایع و فعالان اقتصادی نشود.

,

وی یادآور شد: بازار بورس  به عنوان امن ترین محل برای سرمایه گذاری محسوب می شود،زمانی که این بازار را بی ثبات کرده و اعتماد نسبت به بورس را کم رنگ می کنیم، خطرناک است.

,

سلب اعتماد مردم از بازار بورس، خطر ایجاد ابر تورم اقتصادی را تقویت می کند

, سلب اعتماد مردم از بازار بورس، خطر ایجاد ابر تورم اقتصادی را تقویت می کند, سلب اعتماد مردم از بازار بورس، خطر ایجاد ابر تورم اقتصادی را تقویت می کند,

دکترای اقتصاد بخش عمومی مطرح کرد: در آینده ممکن است خرده پول هایی که توسط مردم وارد بازار بورس شده در صورت سلب اعتماد مردم و ورود این پول به سایر بازارها دیگر نمی توان اقتصاد را جمع کرد و وارد فاز ابر تورم می شود.

,

رئیس پور تصریح کرد: بازار به آینده امید دارد و کوچک ترین سیگنال مثبت همچون گشایش اقتصادی محرک بسیار خوبی است بنابراین می توان با استفاده از این موقعیت با طرح اقدامات کارشناسی شرایط را برای اقتصاد به گونه ای طراحی کنیم که تلاطم های اقتصادی کاهش یابد.

,

وی ادامه داد: دولت باید کمک کند تا اعتماد ملی به بازارهای مختلف داخلی حفظ شود، همه مدیران تاثیرگذار در حوزه های اقتصادی و غیر اقتصادی در برنامه هایی که ارائه می دهند و می توانند بازار مالی را تحت تاثیر قرار دهند، بسیار دقت کرده چرا که بازار تاب تحمل یک شوک جدید را ندارد.

,

گشایش اقتصادی حقیقی با رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار حاصل می شود

, گشایش اقتصادی حقیقی با رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار حاصل می شود, گشایش اقتصادی حقیقی با رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار حاصل می شود,

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: این شوک جدید بدین معنا است که هر اتفاقی که اعتماد مردم را نسبت به بازار بورس از بین ببرد و یا خدشه دار کند، هزینه ای را به اقتصاد تحمیل می کند که می تواند دهه ها اقتصاد کشور را درگیر کند.

,

رئیس پور تاکید کرد: متولیان امر تمام تلاش خود را انجام دهند تا جاذبه و ارزش آفرینی که بورس برای مردم حداقل روی کاغذ دارد، پایدار باقی بماند.

,

وی افزود: مسئولان شتاب زده عمل نکنند و با دعوت همه مردم به بازار بورس و کارگذاری ها بارای جذب منافع مردم ناآگاهی راکه سر رشته ای از این بازار ندارند، به فضای بورس وارد نکنند.

,

دکترای اقتصاد بخش عمومی متذکر شد: گشایش اقتصادی واقعی زمانی ایجاد می شود که تولید در کشور رونق پیدا کند و فضای کسب و کار ارتقا یابد و محدودیت های کسب و کارهای جدید برداشته شود.

,

رئیس پور در پایان خاطرنشان کرد: نقل قول ها در محافل بسیار زیاد است، امکان دارد بسته گشایش اقتصادی به صورت غافلگیرانه رونمایی شود و به طور مشخص این طرح تشریح نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه